Jump to content

Gratis internetten met de C500


Guest Orangespvc500

Recommended Posts

Guest Orangespvc500

Ik heb ergens gelezen dat je gratis kan internetten met de C500 ( Alleen internet géén msn ). Je moest ergens :5080 achter zetten. Maar ik kan nergens vinden waar...

Kan iemand mij helpen ??????

Link to comment
Share on other sites

Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080 (let op dubbele punt)

Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP

Daarna in internet explorer:menu, opties, verbindingen. Automatisch NIET inschakelen (dus geen vinkje ervoor), en netwerk op WAP netwerk zetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest speedme
je moet orange world hebben om dit te doen

:lol:  :(  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ik heb de proxy nu ook ingesteld en het werkt goed.

Als ik het dus nu begrijp, gaat het niet van de 2MB dataverkeer af. maar betaal ik nog altijd de telefoonkosten.....toch ?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de proxy nu ook ingesteld en het werkt goed.

Als ik het dus nu begrijp, gaat het niet van de 2MB dataverkeer af. maar betaal ik nog altijd de telefoonkosten.....toch ?

<{POST_SNAPBACK}>

als je orange world hebt betaal je niks meer dan de 6 euro per maand , dat komt van je belbundle af , dus geen kosten van jezelf :lol: :( :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest draak

En dit geintje werkt natuurlijk ook alleen als je bij Orange zit...

zonder nadenken op me telfort abo geprobeert (wel met een simlockvrije SPV C500) maar gebeurt weinig...

niks voor telfort om gratis te internetten?

Link to comment
Share on other sites

Guest cvsw123
En dit geintje werkt natuurlijk ook alleen als je bij Orange zit...

zonder nadenken op me telfort abo geprobeert (wel met een simlockvrije SPV C500) maar gebeurt weinig...

niks voor telfort om gratis te internetten?

<{POST_SNAPBACK}>

Overigens: hoe heb jij telfort gprs op een simlockvrije spv500 aan de gang gekregen?

Telfort heeft in mijn dorp de beste ontvangst, maar ik lijk het niet voor elkaar te krijgen om gprs te gebruiken op mijn spv c500 (simlockvrij). Zou je misschien aub de instellingen die jij gebruikt voor telfort gprs kunnen doorgeven? Dat zou echt geweldig zijn. Ik ben niet zo handig in die dingen ....

Groeten en alvast dank,

Chris

Link to comment
Share on other sites

Guest jiggers
Overigens: hoe heb jij telfort gprs op een simlockvrije spv500 aan de gang gekregen?

Telfort heeft in mijn dorp de beste ontvangst, maar ik lijk het niet voor elkaar te krijgen om gprs te gebruiken op mijn spv c500 (simlockvrij). Zou je misschien aub de instellingen die jij gebruikt voor telfort gprs kunnen doorgeven? Dat zou echt geweldig zijn. Ik ben niet zo handig in die dingen ....

Groeten en alvast dank,

Chris

<{POST_SNAPBACK}>

hallo ik heb opera browser voor c500(www.opera.com)geinstalleerd heel handig opera veel sneller en je kan echt ieder site op/zien .bij explorer zegt ie vaak dat site frames gebruikt die niet afgebeeld kunnen worden...lastig dus..

nu kan je dus met die gratis internet instellingen..(:5080) toevoegen gratis internetten(uit orange 2mb bundel) met explorer..

Dit schijnt dus ook te kunnen met Opera Je moet het .ini bestand(in de map opera onder bestandsbeheer op de c500) bewerken en :5080 invoegen en saven..maar helaas opera kan niet connecten bij mij en er gebeurd niks.. wel een scherm dat vraagt naar domeinnaam wachtwoord gebruiker.. dat kan je negeren en gewoon ok klikken dan kom je weer in opera en in de balk onderin zegt ie connecting..maar helaas hij doet t niet .welke domein naam etc moet ik invullen?

Heeft iemand ervaring hier mee????

Thanks Jiggers

Link to comment
Share on other sites

Guest draak
Overigens: hoe heb jij telfort gprs op een simlockvrije spv500 aan de gang gekregen?

Telfort heeft in mijn dorp de beste ontvangst, maar ik lijk het niet voor elkaar te krijgen om gprs te gebruiken op mijn spv c500 (simlockvrij). Zou je misschien aub de instellingen die jij gebruikt voor telfort gprs kunnen doorgeven? Dat zou echt geweldig zijn. Ik ben niet zo handig in die dingen ....

Groeten en alvast dank,

Chris

<{POST_SNAPBACK}>

gewoon klantenservice bellen, en vragen naar de technische dienst. die mutsen aan de telefoon snappen niet veel... zeker als de spv niet op het lijstje staat.

ik kan mijn instellingen wel nalezen voor je

maar het enige wat ik zie is toegangspunt internet met gebruikersnaam: gprs

en wachtwoord:***************

ik weet dus niet wat er onder de steretjes staat....

Link to comment
Share on other sites

Guest cvsw123
onder de steretes is het woord password  :D  :D  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Dank voor de hulp. Helaas doet hij het nog steeds niet, maar ik zal ook maar gaan bellen met telfort en doorvragen naar de technische jongens.

Chris

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Tomvdz
hoe weet je nu dat het gratis is en dat het werkt  :?:

ik heb het ook in gesteld en zo te zien werkt het

groeten Mc Gregor

<{POST_SNAPBACK}>

Kun je zien door naar de site van Orange world te gaan (met je telefoon)

en dan naar gebruiksgegevens > en dan even kijken naar iets van data ofzo, weet de naam nu niet precies. Daar kun je zien hoeveel mb je hebt verbruikt, als er niets bijkomt als je aan het surfen bent, heb je gratis internet...

(of probeer de google truc: ga op je telefoon naar www.google.com/t.pdf, als je nu een melding krijgt dat je het opnieuw moet proberen via internet acces heb je ook gratis internet)

Link to comment
Share on other sites

Guest confused and hungover
Ga naar instellingen>Gegevensverbinding, in dit menu, waar je de verbindingen zie staan, druk je op de menu knop(rechtsonder display), vervolgens verbindingen bewerken>Proxyverbindingen>WAP Proxy, In dit menu scroll je naar proxy (waar 10.250.255.188 als ip adres staat, en hier vul je hetvolgende in: 10.250.255.188:5080 (let op dubbele punt)

Vervolgens ga je naar type(die nu nog op WAP staat) en dit verander je in HTTP

Daarna in internet explorer:menu, opties, verbindingen. Automatisch NIET inschakelen (dus geen vinkje ervoor), en netwerk op WAP netwerk zetten.

<{POST_SNAPBACK}>

does anyone speak good english? i'm trying to configure my internet settings on my C500, i was told there is a .Cab file that can do that in the netherlands section of the site...

everything worked fine untill i changed something a week ago and now i can't connect to orange world, can't send MMS and can't connect to messenger :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest angela

helpt dit ook met de SPV classic en met een orange prepaid? ik heb mij free 40 om laten zetten naar een prepaid omdat ik in het buitenland woon en nu een buitenlands prepaid kaartje gebruik in mijn SPV, maar ik kan het natuurlijk altijd even omwisselen om gratis te internetten :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest solid318

Heb nu sinds een week de settings voor "gratis internet" gewijzigd en dacht aanvankelijk dat het werkte omdat het aantal gebruikte bytes hetzelfde bleef.

Echter nu weet ik ´t niet meer omdat:

a. het bericht van settings voor gratis internet alweer van een half jaar dateert en ik mag aannemen dat orange hier nu wel wat aan gedaan zal hebben

b. ik zie dat ik bij mij wel bytes gebruik terwijl de in diverse forums genoemde tests bij mij allemaal goed gaan(oftewel ik zou gratis internet moeten hebben).

Dus kortom... wie kan mij vertellen of het gratis internetten uberhaupt nog wel werkt???

Is er nog iemand die hetzelfde heeft als ik, maar (wat ik ook heb gelezen dat het aantal bytes wel toeneemt) dat op de factuur er niets in rekening wordt gebracht.

wie o wie brengt licht in deze duisternis

thanx

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.