• Announcements

    • Reminder - MoDaCo position on illegal content   07/30/15

      ILLEGAL CONTENT I'd like to just reaffirm MoDaCo's position regarding piracy and illegal content in the light of some recent questions / postings. Posts will be censored by myself or my moderation team if the contain or link to: Illegal / pirated / cracked software or sites that host such softwareNintendo emulators / ROMs or sites hosting them (in light of Nintendo's legal stance)CUSTOM ROMS You may discuss and post links to custom device ROMs on MoDaCo, provided the following rules are adhered to: ROMs must not contain any illegal 3rd party software (this includes trial versions included without permission)ROMs must give full credit to the original authorISSUES If you have any issues with this policy, please contact PaulOBrien directly via PM.
    • Reminder: Selling items on the forum directly is not allowed   07/30/15

      Please note that selling items on the forum directly is not allowed by the forum rules. There is a forum for eBay auctions whereby you can list the items on eBay and link to them there. This is the ONLY forum for this type of activity. You may also advertise links to the eBay forum in your signature. Please note that selling directly in contravention of these rules will result in a warning / suspension / ban.

Softwareopdatering til C500 - bare rolig

14 posts in this topic

Posted

Snakkede med den danske expert som tidligere sad hos Orange, nu hos Dangaard, og han kunne fortælle mig at updateringen er testet & godkendt, det eneste der mangler er release date..

Ifht. tidlgere danske version er der meget stor forskel specielt på GPRS delen, så der kan man glæde sig.

Til dem der kører den engelske software er der sket udvikling i radiodelen ifht den sidst kendte engelske version, men ikke så meget som på dansk --> dansk

/Jakob

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Hej!

Det ser ud til at den danske opdatering til SPV C500 er kommet, jvf. følgende tråd hos Mobilsiden.dk:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=54781

Selve filen kan hentes her:

https://static.mymobile.dk/spv/DK_v4241_c500_update.zip

hilsen;

SPVito

<{POST_SNAPBACK}>

Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen. :?:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen.  :?:

<{POST_SNAPBACK}>

Telia er en flok lusede amatører..

Har lige snakket med dem for at få dem til at rette linket - de sagde at det ikke betød noget at linket ikke var opdateret, fordi man kan bare gå ind fra sin telefon og opdatere fra deres hjemmeside. :??: :??: :??:

I første omgangs ville hun sende mig til Telekær for at få opdateret telefonen, idét det kan man som bruger ikke gøre selv. Da hun forstod at en C500 ikke er en Samsung telefon fik hun så fat i en af sine kollegaer.

Som fuldstændig blank SPV-bruger :twisted: bad jeg hende derfor instruere mig i hvordan man gjorde og indformere mig om hvor stor updaten var. Jeg fik af vide at den var ikke særlig stor, og det var den eneste mulighed som Telia tilbød for at softwareopdatere vores SPV telefoner.

Uanset hvor mange gange jeg påstod at hun tog fejl og at det var urimeligt at skulle hente 22megabyte pr. GPRS, så fastholdt hun sit standpunkt.

Jeg valgte derfor at informere om at deres specielle SPV afdeling burde gå hjem og resten af deres kundeservice burde gå hjem og læse på lektien, fordi de er for blanke til instruere deres kunder.

Hvorefter hun hårdnakket påstod at jeg tog fejl, og at jeg skulle ind under Orange, hjælp og opdateringer for at søge efter opdateringer, og at det var den eneste mulighed der var for at softwareopdatere sin telefon.

Jeg gav op..

/Jakob

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen.  :?:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det sådan set ikke et internt link, der bliver linket til mymobile-sektionen, som er en del af telia og er den sektion, hvor alt der har med din telefon ligger...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Telia er en flok lusede amatører..

Har lige snakket med dem for at få dem til at rette linket - de sagde at det ikke betød noget at linket ikke var opdateret, fordi man kan bare gå ind fra sin telefon og opdatere fra deres hjemmeside.  :??:  :??:  :??:

I første omgangs ville hun sende mig til Telekær for at få opdateret telefonen, idét det kan man som bruger ikke gøre selv. Da hun forstod at en C500 ikke er en Samsung telefon fik hun så fat i en af sine kollegaer.

Som fuldstændig blank SPV-bruger :twisted:  bad jeg hende derfor instruere mig i hvordan man gjorde og indformere mig om hvor stor updaten var. Jeg fik af vide at den var ikke særlig stor, og det var den eneste mulighed som Telia tilbød for at softwareopdatere vores SPV telefoner.

Uanset hvor mange gange jeg påstod at hun tog fejl og at det var urimeligt at skulle hente 22megabyte pr. GPRS, så  fastholdt hun sit standpunkt.

Jeg valgte derfor at informere om at deres specielle SPV afdeling burde gå hjem og resten af deres kundeservice burde gå hjem og læse på lektien, fordi de er for blanke til instruere deres kunder.

Hvorefter hun hårdnakket påstod at jeg tog fejl, og at jeg skulle ind under Orange, hjælp og opdateringer for at søge efter opdateringer, og at det var den eneste mulighed der var for at softwareopdatere sin telefon.

Jeg gav op..

/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

Du er det man i supportersprog kalder en "kværulant" ;) :D ... Ikke desto mindre har du selvfølgelig ret i at supporteren burde kende telefonen på trods af at den er et levn fra en svunden Orange-tid. Men man skulle måske give dem en chance eftersom det ikke er en helt let opgave at "sluge" en meget stor konkurrent. Personligt har jeg ikke mærket noget til overgangen bortset fra et venligt brev der informerede mig om at jeg nu er Teliakunde i stedet for Orange kunde. I øvrigt fattede Oranges kundeservice heller aldrig en dyt når man ringede for at få info om SPV'en...

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Jeg er HELT enig med Jakob synes og VIRKELIG Telia stinker til det de laver, deres supportere aner ikke en klap om en C500 på trods af det er samme telefon som deres Qtek 8010. Har snakket med dem flere gange og de fatter ikke en klap af noget som helst PLUS de er MEGA påståelige! -Fx. fik min kode til min telefon så den blev sim unlock og spørger så for hvordan man skal bruge kode. -"jo du skal bare slukke tage sim kortet ud og teænde igen, -så trykker du 2 gange til venstre trykker valg og en gan til venstre igen. Så skal du bare vente til der popper en menu op."

Behøves jeg sige mere, -jeg hader TELIA's supportere!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Nu er enhver supporter jo kun lige så god som det materiale han/hun har at forholde sig til. Og det materiale som de har på deres hjemmeside om SPVen - er mildest talt rådenede dårligt.

SPV telefonen er anderledes end de fleste andre, den er krævende at sætte sig ind i, og jeg ved ikke, om man kan forlange at ALLE telia kundesupporter skal sætte sig ind i alle deres abonnementer, alle deres telefoner, alle kombinationer etc etc.

Der findes stadig en SPV support ekspert gruppe, som man kan bede om at blive stillet hen til. At selv disse ikke er særligt kloge på SPVen - ja dét er trist.

Har personligt hoppet tilbage til Unotel/Telmore efter 8 måneder hos Orange/Telia. Ikke på grund af manglende support, men på grund af priserne.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Er der nogen af jer der også mangler de der logoer der bliver vist på homescreen, når man har haft åbnet programmer, når man bruger startskærmen/temaet "Windows Grundlæggende"?

I kan lige se hvordan det ser ud ved mig nu, på det billede jeg har vedlagt.

post-105386-1120509420_thumb.jpg

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

>> OPDATERING <<

Nu ogs† p† Telias side.

Jeg blev tr‘t af Tïs kundeservice og ringede til den QTEK ansvarlige hos T, og han undskyldte mange mange gange. Derfor er updaten kommet p†.

/J

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Har lige haft min c500 til rep. pga defekt joystick ting. Den kom tilbage fuldt opdateret.

Kan man i princippet ikke bare smutte ned til sin lokale telekæden eller hvad de nu hedder og få dem til at opdatere den. Det tager da ikke så lang tid ??

>> OPDATERING <<

Nu ogs† p† Telias side.

Jeg blev tr‘t af Tïs kundeservice og ringede til den QTEK ansvarlige hos T, og han undskyldte mange mange gange. Derfor er updaten kommet p†.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Har lige haft min c500 til rep. pga defekt joystick ting. Den kom tilbage fuldt opdateret.

Kan man i princippet ikke bare smutte ned til sin lokale telekæden eller hvad de nu hedder og få dem til at opdatere den. Det tager da ikke så lang tid ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jo sagtens, men ved ikke om det er gratis :?:

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted

Er der nogen af jer der også mangler de der logoer der bliver vist på homescreen, når man har haft åbnet programmer, når man bruger startskærmen/temaet "Windows Grundlæggende"?

I kan lige se hvordan det ser ud ved mig nu, på det billede jeg har vedlagt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ser for mig ud som om du har valgt "windows grundlæggende" og ja det skal se sådan ud, vil du have genvejs knapperne foroven skal du vælge "windows standart" :)

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Ser for mig ud som om du har valgt "windows grundlæggende" og ja det skal se sådan ud, vil du have genvejs knapperne foroven skal du vælge "windows standart"  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har lige opdateret.

Working nice

Edited by walten
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

MoDaCo is part of the MoDaCo.network, © Paul O'Brien 2002-2015. MoDaCo uses IntelliTxt technology.