Jump to content

WiFi ?, alleen GPRS - M3000 (HTC Wizard)


Guest Aragorn

Recommended Posts

Guest Aragorn

Hallo allemaal.

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Orange M3000 (HTC Wizard).

Nu heb ik thuis een WiFi netwerkje, en zou ik graag als ik thuis ben hier gebruik van maken. Maar ik krijg geen fatsoenlijke verbinding ingesteld. Mijn telefoon ziet het netwerk wel, maar de GPRS verbinding blijft proberen verbinding te maken.

Hoe kan ik dit instellen?

Kan het met 802.11b en 802.11g te maken hebben? Ik heb elders op dit forum gelezen dat veel mensen hier mee aan het experimenteren zijn.

Twan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

He ik heb hetzelfde probleem.

Ik wil gewoon dat als ie verbinding heeft met wifi dat ie via wifi het net opgaat en anders via GPRS.

Ik krijg een IP aangewezen via wifi maar kan niet op me andere pc's inloggen als ik het ip nr intyp.

Alstublieft iemand die weet hoe het moet.

Groetjes,

Mark

Link to comment
Share on other sites

Guest ak_koko

Bij mij werkt alles naar behoren.

Enige dat er kan zijn is dat je standaard naar OrangeWorld wilt gaan.

De standaard site is een WAP site, en blijkbaar gaat die automatisch via GPRS, alle andere URL's die ik gebruik werken naar behoren en gaan via WLAN, en niet via GPRS.

Andy

Link to comment
Share on other sites

Guest BobRibbon

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem. Bij m'n schoonzus logde ik zonder problemen in op hun netwerk (Linksys router) maar bij mij thuis (Sweex router) maakte 'ie maar geen verbinding.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe firmware geinstalleerd op de router et voìla... hij doet het!

Probleem lag (in mijn geval) dus niet bij de M3000 maar bij de router.

'Oudoe,

Jeroen.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Guest Whoosh

Heb hetzelfde gehad met mijn Qtek 9000.

Bleek uiteindelijk (bij mij) het volgende te zijn:

De sleutel in het wireless access point moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.

1. moet ASCII zijn;

2. moet 128 bit zijn;

3. moet 13 karakters zijn (wat een gevolg is van 2. trouwens).

Mogelijk is bij jou hetzelfde/iets vergelijkbaars aan de hand.

Succes!

Hallo allemaal.

Sinds een paar dagen ben ik de gelukkige eigenaar van een Orange M3000 (HTC Wizard).

Nu heb ik thuis een WiFi netwerkje, en zou ik graag als ik thuis ben hier gebruik van maken. Maar ik krijg geen fatsoenlijke verbinding ingesteld. Mijn telefoon ziet het netwerk wel, maar de GPRS verbinding blijft proberen verbinding te maken.

Hoe kan ik dit instellen?

Kan het met 802.11b en 802.11g te maken hebben? Ik heb elders op dit forum gelezen dat veel mensen hier mee aan het experimenteren zijn.

Twan

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.