Jump to content

Fonte på TyTN II Kaiser - installere nye?


Guest 74pilot

Recommended Posts

Guest 74pilot

I min HTC Kaiser / TyTN II lader det til at der mangler nogle fonte. Når jeg kører powerpoint f.eks., står der mærkelige tegn på enkelte slides, og jeg mener bestemt det er pga manglende fonte. Jeg har set i powerpoint på min laptop, de steder hvor jeg ikke kan læse det på min tytten-to, og det er altså nogle bestemte fonte specifikt, som den ikke viser. Det samme problem har jeg set i enkelte applikationer, f.eks. et messenger program til WM/PDA som kan køre flere på en gang (skype-MSN-Yahoo-Gtalk tror jeg det er).

Hvor finder man de fonte der mangler, og kan man overhovedet installere dem når nu windows ligger i ROM på en PDA? Det er første gang jeg ejer en PDA, så jeg er lidt grøn endnu ...

Pft

Link to comment
Share on other sites

Guest 74pilot

Måske ligger problemet et andet sted. Jeg har fundet at f.eks. følgende fonte driller Fring samt Powerpoint:

Book Antiqua

Times

Century Schoolbook

Jeg ved ikke så meget om emnet, men i min research fandt jeg følgende side via google:

http://www.sslug.dk/www_admin/font.shtml

Hvis jeg sammenligner siden med PC IE og siden hentet via IE på min PDA, så kan jeg se at de fleste fonte vises i en standardfont på PDA'en, sikker Courier eller lign. Dvs, mangler fonten når IE køres, så viser den en anden (passende font). Men sådan er det altså ikke i powerpoint og med Fring - der bruger den en mærkelig font hvor de fleste tegn **** ikke vises. De få som vises ligner nogle noder eller en slags annotationer. Hverken kinesisk, russisk eller andre (for mig) genkendelige tegn.

Måske kan det fixes ved at jeg går ind et sted og ændrer på en default font?

Håber nogen har svaret ...

Link to comment
Share on other sites

Guest 74pilot

Jeg fandt liiiige ud af at man kan overføre fontfiler fra c:\windows\fonts til (pda) \windows\skrifttyper. Det har indtil nu løst problemet med de aktuelle fonte. Men kun indtil jeg møder næste font den ikke har, så skal jeg til at overføre flere fonte!

Det må helt klart være noget med den Danske ROM til TyTN II - ellers havde der sikkert været meget mere om det her og andre steder på nettet ...

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.