Jump to content

Photo

[ROM] AzurMetal 3 [NORMAL and AD2SDX] - with Azur-Holo theme

* * * * * 1 votes

• Please log in to reply
157 replies to this topic

stiwyfigfexx

stiwyfigfexx

Enthusiast

• Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Devices:Acer liquid metal

It is not AzurMetal3, what is this ROM?

I don know

• 0

Eduard1234

Eduard1234

Regular

• Members
  • PipPip
  • 69 posts
  • Devices:Acer Liquid Metal
che recovery mi consigli di usare? ha anche l'overclock? e in che ext consigli di formattare la partizione per l'ad2sdx? grazie

Edited by Eduard1234, 30 May 2013 - 03:34 PM.

• 0

Dallasegan

Dallasegan

Newbie

• Members
  • Pip
  • 3 posts
L'area delle notifiche senza l'interfaccia acer è molto scura, si fa fatica a leggere le scritte, c'è un modo per risolvere?
Comunque complimenti per la rom, funziona benissimo e grazie per il supporto a questo terminale :)

The notification area without the acer interface is very dark, it is hard to read the writing, there is a way to solve?
Anyway congratulations for the rom, it works great and thanks for your support to this device. :)

Edited by Dallasegan, 04 June 2013 - 05:45 PM.

• 0

Dallasegan

Dallasegan

Newbie

• Members
  • Pip
  • 3 posts
Anche io ho lo stesso problema con l'applicazione contatti, ho anche provato a reinstallare, ma ho sempre lo stesso problema: interruzione imprevista del processo, riprovare.
in compenso telefono, chiamate e preferiti funziona....

Also I have the same problem with the contacts application, I also tried to reinstall, but I have always the same problem: the process terminated unexpectedly, please try again.
But phone calls and favorite works ....

Edited by Dallasegan, 04 June 2013 - 05:46 PM.

• 0

topolo

topolo

Newbie

• Members
  • Pip
  • 45 posts
Non trovato difetti rilevanti, anche se ho installato subito holo launcer rimuovendo quelli di deault e, +contatti come gestione rubrica telefonate sms. Mi ero affezzionato alla gestione della wifi, gps, ecc.. come nella B-Rabbit derivata dalla CM7.. ma non si puo' avere tutto, almeno per ora..
Mi funziona benissimo anche il vivavoce collegato con l'autoradio, cosa che con le derivate dalla CM7 non andava per un bag..

Not found significant defects, even though I installed immediately holo Launcer removing those deault and + contacts as address book management calls sms. I had affezzionato the management of wifi, gps, etc. .. as in B-Rabbit derived from CM7 .. but you can not 'have it all, at least for now ..

I connected the speakerphone works well with the radio, what with that derived from the CM7 not going for a bag ..

• 0

giuntafede

giuntafede

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

ho installato subito holo launcer rimuovendo quelli di deault

Come riesci a togliere il launcher di default? Anch'io volevo aggiungere holo launcher (anche perché ho pagato la versione full) e magari anche holo locker, ma se li aggiungo si "sovrappongono" ad ADW, il quale si accende di default ogni volta che avvio il cellulare... Come hai fatto a toglierlo?

How do you manage to remove the default launcher? I wanted to add holo launcher too (also because I have payed the full version) and maybe holo locker, but if I add them the simply "overlay" ADW, which opens by default every time I turn the phone on... How did you manage to remove it?

Edited by giuntafede, 04 June 2013 - 05:14 PM.

• 0

giuntafede

giuntafede

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 posts

Anche io ho lo stesso problema con l'applicazione contatti, ho anche provato a reinstallare, ma ho sempre lo stesso problema: interruzione imprevista del processo, riprovare.

Devi seguire la guida completa che c'è nel link, ovvero devi reinstallare la "ROM stock", o far partire lo zip disponibile nella stessa pagina.

You shoud follow the complete guide that can be found in the link, that is you have to re-install the "stock ROM", or flash the zip file available in the same page

• 0

Dallasegan

Dallasegan

Newbie

• Members
  • Pip
  • 3 posts
Ho fatto come da guida, sono tornato alla rom stock, ho fatto vari wipe reset e tutto quello che serve e poi ho installato, ora uso contatti+ al posto della normale rubrica per evitare il problema :)

I followed guide, I went back to the stock rom, I made various reset and wipe and then I installed it, now i use contatti+ instead of the normal contacts address book to avoid the problem :)

• 0

topolo

topolo

Newbie

• Members
  • Pip
  • 45 posts

Come riesci a togliere il launcher di default? Anch'io volevo aggiungere holo launcher (anche perché ho pagato la versione full) e magari anche holo locker, ma se li aggiungo si "sovrappongono" ad ADW, il quale si accende di default ogni volta che avvio il cellulare... Come hai fatto a toglierlo?

How do you manage to remove the default launcher? I wanted to add holo launcher too (also because I have payed the full version) and maybe holo locker, but if I add them the simply "overlay" ADW, which opens by default every time I turn the phone on... How did you manage to remove it?

Se vai in "gestione applicazioni" e apri ADW, Clicca su "cancella predefinite"
A memoria la procedura che ho eseguito
1)Ho installato la rom
2)installato link2sd
3)installato holo louncer free
4)installato +Contatti + tastiera swiftkey
5)Premendo su home chiede quale louncer impostare come predefinito.Ho scelto holo
6)Aperto link2sd e disinstallato ADW e impostato il link automatico sulle opzioni di link2sd
7)installato il resto dei programmi

If you go to "manage applications" and open ADW, click on "delete settings"
In memory of the procedure that I run

1) I installed the rom

2) installed Link2SD

3) installed holo louncer free

4) + Contact + installed SwiftKey keyboard

5) If you press home asks what louncer set as predefinito.Ho chosen holo

6) Open Link2SD and uninstalled ADW and set the automatic link on options for Link2SD

7) installed on the rest of the programs

• 0

BlackDiamond87

BlackDiamond87

Newbie

• Members
  • Pip
  • 12 posts
  • Devices:Acer Liquid Mt s120
Ciao ragazzi potete dirmi se in questa rom c'è quel fastidioso bug che fa laggare il sistema non appena si scatta una foto o si vede un video? State riscontrando questo problema come descritto dall'utente qui ?

Hi guys! Could you tell me if this rom has that annoying bug which makes the phone laggy as soon as you see a video or use camera? Are you facing this problem as described here?

• 0

Don Tsnm

Don Tsnm

Regular

• Members
  • PipPip
  • 72 posts
AD2SDX version has very low performance… I installed normal version and is better now.

Good job with this rom! ;)

Edited by Don Tsnm, 09 June 2013 - 11:46 AM.

• 0

Posted Image

freakk

freakk

Regular

• Members
  • PipPip
  • 57 posts
  • Devices:Liquid MT (S120)
it is possible to install Link2Sd in this ROM? I want to refresh my rom because it is a bit unstable now (Lens CM 7.2), but i'm undecided if I install this Rom, or maybe the HOLO-CM7 based on Lens, or the original CM7.2?

Edited by freakk, 09 July 2013 - 09:38 AM.

• 0

Don Tsnm

Don Tsnm

Regular

• Members
  • PipPip
  • 72 posts

it is possible to install Link2Sd in this ROM? I want to refresh my rom because it is a bit unstable now (Lens CM 7.2), but i'm undecided if I install this Rom, or maybe the HOLO-CM7 based on Lens, or the original CM7.2?

All CM7.x based roms in our LiquidMT have a seriously problem with the battery drain.

• 0

Posted Image

stiwyfigfexx

stiwyfigfexx

Enthusiast

• Members
  • PipPipPip
  • 180 posts
  • Devices:Acer liquid metal

All CM7.x based roms in our LiquidMT have a seriously problem with the battery drain.

No stock based have problem with the battery drain.

• 0

CryEngine

CryEngine

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts
Hi, everybody :) I flash a Breeze Theme and now the Home Decor doesn't work... How to make that he earned?
Posted Image

• 0

digitaldai

digitaldai

Newbie

• Members
  • Pip
  • 34 posts
  • Devices:Mako and Grouper - cyanogen

Goodbye ACer liquid - my device stopped working so had to buy new phone, 'nexus 4' in recent sale for £159 vgood phone and great rom community also. Also anybody need a new phone wait for the moto G £135 looks good value. 

thanks again to lens who made most of the roms for this phone.

Edited by digitaldai, 21 November 2013 - 11:18 AM.

• 0

roguewave

roguewave

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts

Also I have the same problem with the contacts application, I also tried to reinstall, but I have always the same problem: the process terminated unexpectedly, please try again.
But phone calls and favorite works ....

ho trovato un modo per risolvere il problema dei contatti.

Credo si verifichi solo quando decidi di disabilitare l'interfaccia acer (quella con le bolle)

Il problema è che si disattiva l'interfaccia acer ma rimangono le app dei contatti della acer, che hanno problemi senza l'interfaccia acer.

Cosa ho fatto:

prima usavo la Performance Rom e ricordo che aveva uno script da caricare in recovery che ti disabilita l'interfaccia acer ma ti mette anche le applicazioni di default di android dei contatti.

Facendo ciò funziona.

Posto lo script magari.

• 0

Sazuke0703

Sazuke0703

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Devices:Liquid Metal S120
How to add language in your rom? 
I want to add language(Thai) but it not have folder CSC same samsung....Thank