Jump to content


Photo

[Help] Unlock Bootloader: Invalid Key


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#21
dalyer

dalyer

    Hardcore

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,530 posts
  • Gender:Male

hey tengo el mismo codigo u8815-51 y me paso exactamente igual que a vos, en huawei me dieron un codigo (alfanumerico) en el cual obtenia "invalid key " al tratar de desbloquear el bootloader. me canse de mandar mails a huawei y su ultimo mail fue que "derivavan el caso al area correspondiente para que resolvieran el problema", pero todavia no tengo respuesta. Por lo tanto lo libere de la forma no oficial siguiendo la guia de esta pag. http://huaweig300.com/ y el telefono va de maravillas, pero no puedo conseguir hacer funcionar el 3g....Bueno tambien soy de argentina y a mi si me funciona el update para volver a cerrar el bootloader...perdon por no haber escrito en ingles :(


Google translate gives me:

hey I have the same code u8815-51 and I spend exactly the same as you, in huawei gave me a code (alphanumeric) in which obtenia "invalid key" when trying to unlock the bootloader. I get tired of sending emails to huawei and his last mail was that "if the area derivavan concerned to solve the problem", but I have not yet answer. Thus freeing you from the following unofficial guide this pag. http://huaweig300.com/ and the phone going great, but I can not get to run the 3g .... Well I'm from Argentina and also my works if I update to reclose the bootloader ... sorry for not writing in English: (


Are you sure that you specified U8815-51 when requesting the unlock code? If any of the info provided to Huawei is not 100% accurate then you may get an incorrect code.

  • 0

#22
oisin1001

oisin1001

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
Quick update: I contacted Huawei again and I got a different password to unlock the bootloader. I sent them a picture of the sticker behind the battery, so maybe that might make a difference. I'll try the new password this evening.

  • 0

#23
Salamin

Salamin

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Devices:Huawei G300

hey tengo el mismo codigo u8815-51 y me paso exactamente igual que a vos, en huawei me dieron un codigo (alfanumerico) en el cual obtenia "invalid key " al tratar de desbloquear el bootloader. me canse de mandar mails a huawei y su ultimo mail fue que "derivavan el caso al area correspondiente para que resolvieran el problema", pero todavia no tengo respuesta. Por lo tanto lo libere de la forma no oficial siguiendo la guia de esta pag. http://huaweig300.com/ y el telefono va de maravillas, pero no puedo conseguir hacer funcionar el 3g....Bueno tambien soy de argentina y a mi si me funciona el update para volver a cerrar el bootloader...perdon por no haber escrito en ingles :(


Buenísimo, tomá, flasheá esto que se supone que arregla el problema del 3G, avisame si funciona así hoy a la noche desbloqueo!

Vos cerraste el bootloader? Te tiraba reinicios sin cerrarlo? En este post dan una manera de rebloquearlo.

Mirá en este foro que también hay cosas copadas y está en español.

Evidentemente es un tema de nuestro modelo de Argentina, no? A mí Huawei me contestó dos veces y nunca más... voy a insistir una vez más por las dudas, me da un poco de cagaso igual por el tema de la garantía de Movistar... Pero bue, quiero flashear la slim ics!!

Avisá si te funciona lo del 3G, ojalá sirva

Saludos y gracias!!

  • 0

#24
oisin1001

oisin1001

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 12 posts
I tried the new password and it worked! I guess the Huawei person just sent me the wrong password. All working now! I advice that you just send a photo of the sticker underneath the battery to [email protected], as that's how I got the correct password.

  • 0

#25
Salamin

Salamin

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 39 posts
  • Devices:Huawei G300

I tried the new password and it worked! I guess the Huawei person just sent me the wrong password. All working now! I advice that you just send a photo of the sticker underneath the battery to [email protected], as that's how I got the correct password.


Good for you, man! I'll send them that, but it has the same exact numbers I sent them, so I don't know...

I'll try anyways, thanks!

  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users