Jump to content

Velkommen til MoDaCo Smartphone på dansk :)


Guest Chris b.a.r.f.

Recommended Posts

Guest Chris b.a.r.f.

Hej folkens,

Så er modacos dansk-sproget forum endelig på plads. Alle spørgsmål på dansk bedes stillet i dette forum for at undgå støj og misforståelser på de andre fora. Ufatteligt men sandt - der findes nogle folk der *ikke* læser dansk : )

Oversættelser af indlæg (og forespørsler derom) må også meget gerne postes hér.

Go' fornøjelse :lol:

Chris

: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Chris b.a.r.f.
Åhrhvad et dansk område :-) så skal vi bare ha folk lokket over fra mobildebat sitet :-)

MBoden

Yeps, nu skal vi i gang, du :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Er det her danske forum noget som 4smartphone.dk står bag?

Det gamle 4smartphone forum var da også ret elendigt...

Glæder mig fandeme til at SPV.dk kommer, håber de bliver lidt mere seriøse end 4smartphone, ikke ment at de ting 4smartphone har ikke er seriøse nok, men ment på den måde at man kan drive et seriøst site når man opdatere så sjældent ...

Link to comment
Share on other sites

Er det her danske forum noget som 4smartphone.dk står bag?

Det gamle 4smartphone forum var da også ret elendigt...  

Glæder mig fandeme til at SPV.dk kommer, håber de bliver lidt mere seriøse end 4smartphone, ikke ment at de ting 4smartphone har ikke er seriøse nok, men ment på den måde at man kan drive et seriøst site når man opdatere så sjældent ...

Ja, den danske del af MoDaCo er blevet til på vores opfordring, efter et samarbejde med Paul fra MoDaCo - og fordi der ikke var grund til at folk skulle poste dobbelt.

Mht. til 4smartphone - det er jo din mening. Den har selvfølgelig ikke noget at gøre med misundelse fordi dit eget site lukkede, og fordi vi ikke ville linke til det, da det var rent ripoff af andre sites. Vi opdaterer i gennemsnit en gang om dagen med nyheder, og vælger vores indhold efter kvalitet ikke kvantitet. Vi har danske beskrivelser af de ting der ligger på sitet, og holder en standard - vi opdaterer altså ikke bare fordi der er kommet noget nyt, hvis vi ikke selv har prøvet det - og det tager som bekendt tid. Vi har dog på det seneste fået et par nye folk, så det kommer til at gå lidt hurtigere, kan jeg glæde dig med.

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Jamen, det lyder jo dejligt ;) Det var ikke ment for at genere jer :) Mere at hvis at man sammenligner jeg med et site som coolsmartphone så sker der ikke så meget på 4smartphone :D Det var et tip til jer om at jeg tror i ville få flere besøgende hvis vi fik nogle flere nyhheder ;)

Den har selvfølgelig ikke noget at gøre med misundelse fordi dit eget site lukkede, og fordi vi ikke ville linke til det, da det var rent ripoff af andre sites. Vi opdaterer i gennemsnit en gang om dagen med nyheder, og vælger vores indhold efter kvalitet ikke kvantitet. Vi har danske beskrivelser af de ting der ligger på sitet, og holder en standard - vi opdaterer altså ikke bare fordi der er kommet noget nyt, hvis vi ikke selv har prøvet det - og det tager som bekendt tid. Vi har dog på det seneste fået et par nye folk, så det kommer til at gå lidt hurtigere, kan jeg glæde dig med.
nope.. ingen misundelse :) det er ikke misundelse at sige at jeg ikke syntes i opdatere tit nok, i forhold til udenlandske sites...

Rip off.. tjaaa... det lagde jeg nu heller ikke skjul på, for som nogle af de første linier sagde på min forside

Denne side vil mest bestå af  links til andre udenlandske SPV web-steder med forskellige ting til din SPV, du vil så kunne læse på denne side hvordan du installere de forskellige ting, og en beskrivelse af dem... Indtil den endelige danske version kommer, vil "stier", "genveje", "knapper" osv. blive beskrevet på engelsk

Så rip off? Ja måske, men det var ligeså meget for at hjælpe danskere som måske ikke lige forstod alle de udenlandske guides så godt! ;)

Ville dog sikkert også have kunnet køre min side videre hvis jeg gad at ligge lidt mere tid i det, og bruge nogle penge på nogle ordentlige servere og domæner ;)

Og hvis jeg havde takket ja til henvændelser om hjælp til sitet da det lukkede...

Men håber, at min kritik hjælper, og i på 4smartphone ikke straks trækker paraderne op, og endda angriber :D en anden gang nogen prøver at hjælpe med lidt kritik..;)

//NederSoren

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener faktisk vi gør et ret stort arbejde med at gøre vores site overskueligt og brugbart. Derfor modtages konstruktiv kritik gerne, men jeg følte ikke, at der var noget af det i dit første indlæg - det var der dog i næste, og her kommer et par svar:

Med hensyn til Coolsmartphone. Ja, det er rigtigt at Gears har masser af content på sit site, og det er den fedeste resource for brugere der virkelig vil have masser af content. Men til gengæld mener jeg ikke, at det er godt struktureret, og det hjælper ikke førstegangsbrugere. Vi forsøger at lave et site, der langsomt og stille vil vokse sig interessant for alle målgrupper - med original content. (flere af baggrundene på Coolsmartphone stammer oprindeligt fra vores site, for eksempel, og flere af nyhedshistorierne har Gears også refereret.) Og det hele holdes på dansk. Vi forsøger også at være langtidsholdbare i den forstand at sitet vil kunne bruges af folk der har andre telefoner end spv'en - jeg tror det kommer på et tidspunkt når det går op for andre operatører at MS Smartphone har et potentiale for dem også. Derfor undlader vi også at referere direkte til SPV'en mere end højst nødvendigt.

Jeg kan se af statistikken at vores brugergruppe vokser hele tiden, og vi er netop begyndt at anmelde software - snart også hardware, da vi har aftaler med både Microsoft og Orange. Derudover har vi aftaler om forskellige konkurrencer (bl.a. om en SPV E100) der snart begynder, så jeg tror/håber din skuffelse over vores site bliver kortlivet. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Well... skuffet ville jeg måske ikke ligefrem kalde det!

Som du måske har set var jeg en af de få aktive bruger på det daværende forum (Eller i det midste til jeg fandt et, UNSKYLD, bedre dansk alternativ, mobildebaten)

Men det lyder da rart at i vil lave lidt flere ting, og jeg syntes at det lyder som en god ide med andmeldelser (Ved godt i lige er started, men hvad med nogle flere?)

Med hensyn til Coolsmartphone, så syntes jeg at Gears gør noget af det som jeg efterlyser hos jer... Giver meget indhold!!! samtidig med at give gode forklaringer så nybegyndere med smartphones også kan følge med...

MEGET INDHOLD

OG ja da.. jeg kan da godt se at han stjæler med både arme og ben fra jeres side!!!! :? :? :?

BTW.. hvad syntes i som om mit nye SPV site? (Ja, i er også nævnt ;))

Link: http://www.monolithix.org/spv_links.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes stadig ikke, at det er nogen eksistensberettigelse for et dansk smartphonesite at det har alt det, man alligevel kan finde andre steder. Vi kan retfærdiggøre vores site ved, at der er originalt content der samtidig er på dansk. Downloads er ikke nødvendigvis det vigtigste - for eksempel er anmeldelserne et eksempel på, hvad vi mener er nyttigt content for danske brugere - som de ikke kan finde andre steder.

Og ja, vi kommer med flere anmeldelser efterhånden som programmerne dukker op.

Med hensyn til dit/jeres nye site, er det en ret nyttig samling links som jeg ved at Eric på Microsoft også har brugt til at lede efter danske smartphonesites.

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Jeg vil gerne undskylde hvis i syntes at min måde at kritisere på har været for hård (Tekst virker hårdere end tale) Som i måske har kunnet se har jeg brugt jeres site, og i skal ikke forstå det på andre måder end at jeg bare gerne vil give kritik, for at i måske kan få et endnu bedere site :)

Men det er åbenbart ikke alle der mener at meget indhold på en hjemmeside er godt ;)

Jeres nye andmeldelser er fede, og noget man kan bruge (mangler på udenlandske sider :D)

Men kunne i ikke også andmelde nogle af de gamle app's? der kommer jo heletiden nye SPV brugere til, og de er også en af grundene til at i kunne bruge nogle flere guides, til de helt nye... Jeg modtager tit mails, og PM's med ting som os der har haft smartphones fra begyndelsen ville syntes var basale.. men alle starter jo et sted ;)

Når men det var egentlig ikke det tråden handler om... hvad med at oprette en 'STICKY' om 4smartphone, hvor man kan dikutere, de gode og dårlige ting på 4 smartphone, og ønske nye tiltag osv...

:)

Eric-- Hvem er det?

Link to comment
Share on other sites

Du må ikke tro at jeg/vi ikke gerne vil fylde vores site med en masse indhold. Men der er kriterier:

1. det skal være overskueligt

2. det skal være på dansk

3. det skal være afprøvet af os selv

4. vi skal have tid (der er grænser for hvad vi kan få ud af at lave sitet, bortset fra fornøjelsen)

Der kommer nok ikke anmeldelser af programmer lavet af amatører - det ville ikke være helt fair, da de ofte mangler meget i forhold til de professionelle programmer. Men der kommer mange flere i de kommende uger - vi har gang i tre mere nu, og jeg har fået flere programmer til test - så det er vi i gang med.

Eric er ham der står for Microsofts Smartphone/pocketpc-hjemmeside. Han er også medarrangør af MS Möbius, der er et panel af superbrugere af Mobile Devices.

Og jo, hvis der kommer flere diskussioner af denne type laver vi gerne et sticky til det.

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Hmm... Efter erfaringer kan 'amatør programmer være lige så gode som 'prof' ...eller det kommer selfølgelig an på hvordan man definere 'amatør'. Hvad med fx Smart Explorer, er det et amatørprogram fordi det ikke er 'signed'? og All Explorer et 'pro' program fordi det er 'signed'!

Eller hvad med Midnight's upcomming racer, ham og en anden laver selve spillet, hvilket gør det til amatør lavet, de snakker så mad AIM om at de udgiver det, og pludselig er det ikke et amatør spil mere fordi det for et stort navn AIM.

NoteBad er et andet exempel..

Så hvis jeg var en del af 4smartphone ville jeg tage op til overvejelse at, selvom et program er lavet af en 'amatør' i sin fritid, så kan det faktisk godt være et godt program ;) lige så got som et pro-made..

Håber at i vil tage mine råd til jer :)

//NederSoren

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest cosmodk

Hejsa jeg sidder her med en spv e100 helt ny indkøbt.. hvad gør man lige ved sådan en for at unlocke og så man kan installere spil/programmer? på den mest hensigtsmæssige og smarte måde?

Mvh

Cosmodk

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Guest Memet
Hej folkens,

Så er modacos dansk-sproget forum endelig på plads. Alle spørgsmål på dansk bedes stillet i dette forum for at undgå støj og misforståelser på de andre fora. Ufatteligt men sandt - der findes nogle folk der *ikke* læser dansk : )

Oversættelser af indlæg (og forespørsler derom) må også meget gerne postes hér.

Go' fornøjelse :P

Chris

: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Memet

Hej !

er der nogen som kan hjælpe mig med Alarm funktionen på qtek 8060 / spv 200?

dvs. alrm skal virke selvom tlf. er slukket.. kan det lade sig gøre???

Link to comment
Share on other sites

Guest Animefan
Hej !

er der nogen som kan hjælpe mig med Alarm funktionen på qtek 8060 / spv 200?

dvs. alrm skal virke selvom tlf. er slukket.. kan det lade sig gøre???

Tror jeg ikk... Min har aldrig kunne.. :D Tror jeg :?

Men lav et thread, det her er bar sådan velkomst ting :P

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.