Jump to content

Overvejende køb af SPV


Guest vinterbird

Recommended Posts

Guest vinterbird

Overvejer kraftigt at købe mig en SPV (eftersom jeg ikke har råd til en E100 og der ikke er noget kamera og alt det andet lir med), men over også SPV 2 men ved ikke hvor meget dyrere den bliver end SPV.

Skal jeg vente eller bliver der for stor en pris forskel på SPV og SPV 2?

Og så lidt en ting til; nå man skal have et SD kort, skal det så være en speciel type? Da jeg har fundet en masse forskellige, så som SDRam PC100 og mange andre typer. Er der én bestemt type jeg skal gå efter?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
SDRam PC100

Det der er ikke flash ram, men ram til en stationær PC. Det du skal have er SD Flash ram.

Om du skal vante er selvf op til dig selv, men du skal nok forvente at SPV2 kommer til at koste mindst det samme som SPV e100, altså lige over 3000kr ... Personligt ville jeg nok selv kigge lidt på andre fabrikanter. Mitac'en ser ret lækker ud og der er et par andre der også snart kommer ... Men hvis du ikke gider at vente et ubenævnt antal måneder, så find dig en god brugt SPV :)

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Tjaa.. det kommer jo an på din holdning til brugte ting.. Personligt kan jeg godt lide at købe mine ting fra ny tilstand, mens andre er ligeglade.. Hvis du er ligeglad med om din telefon er brugt af andre før dig, så køb den brugt, så får du den lidt billigere.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Foretrækker nu også tingene, nye og ubrugte.

Så en feature på T68i og T610 som jeg lige vil høre om den findes på SPV. Når man tog et billed af en ven, så når han ringede blev det billed vist, er det muligt på SPV?

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Foretrækker nu også tingene, nye og ubrugte.

Så en feature på T68i og T610 som jeg lige vil høre om den findes på SPV. Når man tog et billed af en ven, så når han ringede blev det billed vist, er det muligt på SPV?

Det er desværre ikke indbygget, men der findes en 5-6 forskellige programmer der kan gøre det. Halvdelen er freeware og resten kommercielle, så der er masser af muligheder i den retning.

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Okay tak, nu har jeg været lidt rundt på forummet og kigget mig omkring, og jeg SPV´en ser virkelig anderledes ud i forhold til de andre telefoner på markedet.

Så inde på 4smartphone at de havde en SCUMM Emulator, og eftersom jeg har nogle af de gamle klassikere vil da jeg prøve at porte dem ned til telefonen. Er der nogen der har erfaring med det program og hvordan det virker? For næsten alle programmere på SPV´en skal instaleres i en speciel mappe og alt muligt andet (ufattelig kompliceret for en lille knægt på 15).

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Hmmm faktisk er det super nemt at installere ting på SPVen. De fleste ting skal nemlig ikke ligge i en speciel mappe.

Der ligger en installations guide på 4smartphone under Tips & Tricks

LazyLink: >>Click Me

PocketSCUMM er af typen "winzip - exe" .. og skal altså derfor bare placeres i en hvilken som helst mappe på dit SD kort, og så bare en genvej til programmet i din StartMenu (dette giver meget mere mening, når du sidder med din SPV i hånden).

Bruger selv PocketSCUMM ind imellem, og det er faktisk ganske godt. På denne side: >>Click Me

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Hvad så med at save med SCUMM?

Har ikke helt forstået det med GPRS, altså med SPV er man "på" hele tiden, koster det så noget at modtage mails?

Og hvad med MSN?

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Hvad så med at save med SCUMM?
Du har samme menu i PocketSCUMM, som du har på din PC, det vil sige der er en menu, hvor du kan gemme dit spil. Denne gemmes i samme mappe som PocketSCUMM (altså på dit Storage Card) - og du vil derfor kunne loade det, som normalt, næste gang du skal spille.

Har ikke helt forstået det med GPRS, altså med SPV er man "på" hele tiden, koster det så noget at modtage mails?

Og hvad med MSN?

Det er faktisk lidt misvisende at man altid er "på" - for det foregår mere som i de gode gamle modem dage, hvor man ringer op, når man skal på nettet, hente mail eller chatte via eksempelvis MSN. Når de siger at man altid er på, må de mener, at man altid har mulighed for at gå på nettet, nu hvor det er muligt med ens mobiltelefon.

Anyways, man betaler for det data man sender og modtager. Det er naturligvis forskelligt fra abonnement til abonnement hvad det koster, men det er stadig forholdsvis dyrt.

Med Telmore: 25kr i abonnement - 18,75kr pr mb

Med Orange GPRS Connect: 26,75kr i abonnement - 25kr pr mb (oven i dit normale Orange abonnement)

Med Orange Matrix: 140kr i abonnement - 5,4kr pr mb

Med Telia Express: GPRS Abonnement er med i de 120kr - 40kr pr mb

Dette var priserne da jeg undersøgte sidst .. de kan naturligvis have ændret sig. Det er også muligt at køre GPRS hos CBB, der er priserne endnu ikke fastlagt!

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Så det er en dyr fornøjelse at tjekke sine mails... øv.

Hovedtelefons stikket til SPV, er det et specielt et? For min nuværende telefon (gode gamle Nokia 5510) der også havde MP3 blev ikke noget hit så den blev taget af markedet og nu er det umuligt at finde et ekstra headset til den. Er det et almindeligt stick i SPV eller også et specielt et?

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Så det er en dyr fornøjelse at tjekke sine mails... øv.
Tja .. det kommer jo an på mailen .. men hvis en gennemsnits mail uden attachments fylder ca. 5kb .. og der går 1024kb til en mb .. så er det jo ikke vild dyrt, men ja .. det er stadig for dyrt til at "lege" med.

Hovedtelefons stikket til SPV, er det et specielt et? For min nuværende telefon (gode gamle Nokia 5510) der også havde MP3 blev ikke noget hit så den blev taget af markedet og nu er det umuligt at finde et ekstra headset til den. Er det et almindeligt stick i SPV eller også et specielt et?

Det er et micro jack (almindelige er mini-jack) - der findes diverse "converters" så du kan bruge et almindelig headset til SPVen. Men der følger jo et headset med til telefonen, og selvom det ikke er super godt, så virker det jo fint...

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Ökay tak, er det kun Orange butikkerne der sælger SPV? Eller kan i almindelig Bilka i Århus også bruges?

Med SPV følger der et SD kort med ik? Hvor meget er det på, og er der nogle "nødvendige" programmer som bare skal have?

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Med SPV følger der et SD kort med ik? Hvor meget er det på...

Det er på 8MB, og for at sige det mildt, alt for lille!!! Du kan kun bruge ca. 6.5MB ud af de 8!

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Det er da ingen ting!

Er der overhovedet nogle programmer eller spil jeg kan ligge ned så?

Forresten, hvor godt fungere kameraet?

Nej det er ikke ret meget .. men nok til at lege lidt .. mens du venter på dit SD Kort... programmerne fylder ikke super meget... så det burde gå! Du kan jo også installere lidt på telefonen (igen .. kun mens du venter på det store kort).

Smart Explorer og SP Task Manager - begge fra Binarys regnes for "must-haves" - du kan finde begge i download sektionen på www.4smartphone.dk

Resten er lidt en smagssag, men jeg har altid Pocket TV og Pocket MPV installeret, så jeg kan se mpeg og divx film.

Kameraet tager gode billeder, men refresh-raten er HORRIBLE!!!! So den person du tager billedet af .. skal sidde stille forholdsvist længe.

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Har lige et nyt spørgsmål, jeg har nemlig lige set SPV E-100 til 1999,- i ElGiganten, så jeg overvejer kraftigt at købe den.

Jer der har SPV E-100 følger kammeraet også med der?

Eller skal det købes seperat (hvis ja, til hvilken pris).

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Har lige et nyt spørgsmål, jeg har nemlig lige set SPV E-100 til 1999,- i ElGiganten, så jeg overvejer kraftigt at købe den.

Jer der har SPV E-100 følger kammeraet også med der?

Eller skal det købes seperat (hvis ja, til hvilken pris).

Det følger ikke med E-100'eren ... ved ikke hvad det koster seperat...

Link to comment
Share on other sites

Guest vinterbird

Er der nogen der har et link til en side hvor man kan se billed kvaliteten på bilelder taget på en SPV?

Og er der nogen der kender løs salgs prisen på et kamera?

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.