Jump to content

3 / SPV


Guest Sonofon Boy

Recommended Posts

Ja, den ser ret så lækker ud! ... Videotelefoni må jo siges at være den helige gral inden for denne branche! Dog ser jeg et par problemmer med det:

- Det er sikkert ekstremt dyrt! ... Hvis et videoopkald takseres efter noget der ligner de GRPS takser vi kender så koster det virkelig $$$$

- Det kræver jo også at modtageren har en tilsvarende videotelfon ... hvilket nok udelukker ca. 99.99% af alle dem man kender!

- 3 telefonen har samme problem som amnge andre telefoner ... Non-MS OS!

Link to comment
Share on other sites

Selve telefonen på 3.dk er altså en Motorola A920 og ikke en "3"..

3 er navnet på firmaet der udbyder "mobilt bredbånd", og kan så vidt jeg ved også bruges til andre/kommende video-mobiltelefoner...

Bare lige gøre opmærksom på det ;)

Link to comment
Share on other sites

Men så vidt vides er telefonen hradwaremæssigt opbygget således at det er muligt at skifte styresystem på den...

Og hvad er chanchen for at det sker??? ... Den opfylder jo **** ikke kriterierne for en MS Smartphone! ... eller det var måske ikke det du tænkte på?

Link to comment
Share on other sites

Guest Animefan

Jeg syntes i det hele taget bare den der 3 er noget opreklameret lOrT!!! :evil:

Jeg kan ikke se hvad sådan en *BiiiP* (Censoreret ord) skal her i Danmark?! :? hvor mange vil bruge deres TELEFON til at hende film og spil ned når de har bredbånd på den og hukkommelses kortene er så MeGa dyre!? :roll: Og ellers Webcam? Who will use that!? Begge skal jo have sådan en 3.dk telefon først og det får man sku ikke meget ud af da jeg er RET SIKKER PÅ der ikke er mange der køber dem!

Så jer der har i hovedet at smide 5000 - 8000 kr væk på sådan en telefon burde skydes! :? :shock:

Bare min ærlige mening...

~Animefan

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonofon Boy

Nu kan det godt være jeg spør dumt! men er det en "telefon"?

Umiddelbart kan jeg ikke se nogle taster! så skulle det være en Ømm,,, (Pocket pc) eller noget!

Og jeg tror heller ikke den sælger særlig godt...! Den er sku for dyr, og med de GPRS priser vi har idag! jaah $$$$$$$$ for et video opkald!

´SÅ deet er at smide penge ud af vinduet! hvis i spørg mig.

_____________

Sono

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Nu kører "3" video telefoni jo ikke på GPRS.. det er så vidt jeg ved et nyt system de har bygget op (Trådløst bredbånd :roll: ) Anyways.. mener at "3" er firmaet der tilbyder denne service, og der ikke skulle være noget i vejen for at andre mærker end Motorola eller hvem det nu var kan bruge teknologien..

Dvs, at hvis MS's næste generations telefoner bliver ført over på dette net, kunne MS telefoner også kunne kommer til at bruge "3" teknologien.. ;) (Hvis "3" altså er intereseret i at give MS retighedder til dette)

Håber det gav mening.. :D

Dog kan det godt være jeg tager fejl, men er næsten sikker på det er sådan det hænger sammen

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonofon Boy
Nu kører "3" video telefoni jo ikke på GPRS.. det er så vidt jeg ved et nyt system de har bygget op (Trådløst bredbånd  :roll: ) Anyways..

Anyway, det bliver dyrt for sådan et telefon opkald!!!!

guderne må vide hvad det koster :roll:

_______________

Sono

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

En kammerat der indtil for tre uger siden var ansat til at teste net i DK. Han sagde op pga. amatør agtig ledelse, der virkede alt for "grønne" til deres opgave.

D ka da godt være de har fået mere dækning siden for tre uger siden, men jeg tror vi skal vente mindst et år på at få døkning der ligner GSM1800 dækningen uden roaming for 3 år siden

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

En anden ting. Den telefon de reklamerer for, kan den overhovedet købes nogen steder? (Ebay og Japan er ikke et svar) ... Hvis svaret er ja, hvorfor faen er det så ikke muligt at finde de informationen på hjemmesiden? Altså prøver de at sælge et produkt de ikke har eller hvad? :?

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonofon Boy

3, er jo ikke kommet i butikkerne endnu. De er væl bare hurtige med reklamationen af deres telefon! og hjemmesiden gir heller ik megen information!

fuckup telefon :twisted:

______________

Sono

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Nu kan 3 jo stadig ikke komme i butikkerne :roll: Men telefonen som åbenbart skal være den første der skal kunne køre dette nye system, den er ikke kommet i butikerne endnu.

Det er jo umuligt at sælge 3 i butikker, det ville være det samme som hvis en kunde kom ind i en O butik og sagde: "Jeg vil gerne bede om GSM1800"

Link to comment
Share on other sites

desuden vejer 3G tlf'er stadig ret meget og deres form faktor er også ret stor så bare på det punkt er det NO-NO

ang dækning... så er det muligt at koble sig op på alm GSM net med 3G tlf'erne som 3 har...men igen hvis kun nogle få har 3G tlf så er der jo ikke meget idé i at købe sådan en.....på den anden side...var der ikke nogle der sagde det samme om NMT nettet engang...og se hva vi har idag...godt nok ikke NMT men GSM som jo trods alt er bedre....så hvem ved hva de kan få ud af 3G nettet...det er jo trods alt den spæde start og nogle skal jo begynde så jeg syntes egentligt det er frisk gjort af 3....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest Bartman

Syns lige jeg vil tage den her diskution op igen.. Nu er priserne jo kommet på på hjemmesiden..

Og jeg må sige at det er da ik så specielt dyrt da.. 800kr for en Motorola A920 med 249 i abb. om mån, med 300 min. Videotaletid eller normalt..

En af mine venner har nemlig købt den og jeg må sige jeg er lidt imponerede.. den ka sku oki meget.. Og så stor er den altså heller ikk.. Jeg mener når man ka bruge den som PDA også er den ik så stor igen..

Men men men.. DET ER IK SMARTPHONE OS der er på.. det er et kæmpe minus syns jeg.. Men stadigvæk er det en pænt fed tlf..

Link to comment
Share on other sites

Guest Cyber Killer

Først vil jeg lige sige at jeg vil give nogen af jer delvis ret.

Der er ikke MS OS på....

Priserne er for dyre....

nettet er ikke udviklet nok.....

Men her er min mening... ikke for at skrive en roman (er lidt lang)... men vil gerne dele min viden og mening. håber det er ok.(deler op i punkter)

Selve 3G telefonerne:

Hvis man endelig vil forsøge sig på 3G market ville jeg forslå at man lige tager en kigger på www.3g.co.uk ikke for at reklamer, men det er stort udvalg at 3G tlf, eller søger på "3G" på feks google... for efter som Danmark er bagude inden for UMTS nettet(også kald "3" eller "3G" nettet), og feks Sverige har haft det i længere tid end os... ja så har de stort set alle de 3G mobiler man kan se på den ovenstående side. og for os her i KBH.... det koster kun 120,- retur til malmö hvor der ligger i "3" butik med mange lækre tlf.. eller man kunne tage en hurtig tur til england. you chose! :)

Det jeg vil frem til er... Køb fonen i udlandet og opret abb her hjemme... os kan de andre tosser rende rundt med deres motorola mursten.

"3" Udbyder:

Som også nævnt er "3" en udbyder.... det ligger sådan at UMTS nettet, har hele verden været usikker på lige fra starten.... så hvert land har hver haft nogen firmaer til at byde en pris for at få patent på UMTS nettet i hver enkelt land... feks i Tyskland er hele UMTS nettet opkøbt at et firma.. og Danmark er jeg faktis ikke 100% sikker på. for hvad jeg kan finde frem til er Nettet delt i 2... MEN mener at kunne erender at der var 3 køber... hvor af "3" er det ene firma som også råder over Sverig, England ovs. men efter deres dårlige fremtrædelse i dk, samt det kendte "antende problem", har de andre firmaer valgt at holde lav profil, til nettet kommer op at køre "optimalt" i dk.

INFO om UMTS/3G:

(UMTS nettet bliv første gang rigtig testede i Japan for en 3-4 år siden hvor man ville køre det over satelit, men fandt ud af det blet for dyrt at sende så mange satelitter op, da de kun dækkede et område af 36 kvt/km)

Drømme fon:

Tænk hvis man havde lavet en tlf identisk med M1000 men med et lille cam på forsiden og kombatibel med UMTS nettet... FOLK VILLE IKKE HA ANDET :D

"3's"Priser:

Ang priser på "3's" abb menere jeg at have læst i de første reklamer, at deres priser var noget i stil med:

150kr i abb pr/mdr

min takst ca. 89øre

sms ca 20øre

videosamtale ca 5kr pr/min

GPS gratis, dog 25øre hver gang man søger sin placerign feks hvor du starter.

så det kunne hurtigt løbe op.

Men de havde self kampanie priser med den første mdr eller var det de første 3mdr gav man kun alm mintakst for videosamtaler. eller noget i den stil.

Min Mening:

I mine øjne skal vi give Nettet(UMTS) en chance..... (som en klog mand engang sagde... "Man kan ikke stoppe udviklingen..... kun forsinke den")

og det er lige præsis hvad jeg mener....

Er det ikke Rigtigt?:

Til alle os SPV/Qtek freaks, det kunne da være fedt med videosamtale hvis nettet var stabilt over hele dk, hvis man kunne få en MS fon der havde muligheden for det, og hvis priserne var i orden... det må i sq gi mig ret i..... eller hvad? :D

Tak:

Håber der var nogen det læste min "ROMAN" :D

og hvem ved... måske kunne bruge det til noget.

KH Cyber

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartman

Hmm.. jeg ka ik forstå du nævner prisen som et problem.. For det koster altså ik 5 kr for et video-opkald.. det er samme pris!! Når du køber det abb. til feks. 149 pr. mån, så får man jo 150 min taletid ELLER video-opkald med i prisen, som man jo bruger inde.. men når man så har brugt dem koster det så også 3 kr for et opkald med 3MoVi..

Men jeg vil dog gi dig ret i at det er langt feder tlfer man ka få i udlandet..

Jeg mener også de startede med at ha en 3G klap-telefon, men tog den af markede fordi det ik var et dansk styre-system!..

Link to comment
Share on other sites

okay... inden alle skyder for meget på 3 vil jeg lige slå følgende fast:

1: 3 har 3. generations mobilt bredbånd. Den 3-telefon vi tester lige nu henter med 384 k i sekundet - og JA, det gør den faktisk. Det er faktisk muligt at streame uden at den skal buffe overhovedet - video i fuldskærm. I forhold til SPV() kan den rent faktisk bruges til at browse.

2: 3 har nu dækket ca. 50 % af Danmark i deres eget net.

3: 3 har lige nu to telefonmodeller - begge fra Motorola. De kører begge Symbian, næsten samme udgave som P900. Den store bliver opdateret i næste måned, og kan derefter også køre alle programmer som p900 kan.

4: Telefonerne koster henholdsvis 600 og 800 kr. Og hvis jeg skulle investere i en Symbiantelefon lige nu ville jeg aldrig i livet overveje p900 når A920 koster en femtedel og kan det samme - men med en meget hurtigere forbindelse. (Den er godtnok en del større, men jeg betaler ikke 4000 kr. for en telefon, der er mindre, men alligevel næsten ikke kan presses ned i en lomme.

5: Prisen for telefoni er nu på 83 øre - det samme gælder videotelefoni.

6: I løbet af de næste 2 - 3 måneder kommer 3 med to eller flere telefoner, i hvert fald en SE og en Nokia.

7: Eftersom Motorola nu har en alliance med Microsoft, kan vi nok også i nærmeste fremtid se en 3-telefon med Microsoft styresystem.

8: Kritikken af 3 er - efter min bedste overbevisning, og efter at have testet A920 - helt overdrevet. Servicene virker, og de virker fint. Endvidere kan man de første tre måneder hente spil, programmer, videoklip, ringetoner og en masse andet gratis. At de andre udbydere endnu ikke er med på vognen er måske nok forståeligt, men de har forpligtet sig til at lave et UMTS net inden udgangen af 2005 - ellers har de tabt licenserne - og det er vist lidt for mange mia. at smide i havnen. (I øvrigt - der findes fire UMTS licenser i Danmark. Så vidt jeg husker er det: TDC, Orange, Telia og 3, der har dem)

9: 3's mål er at kunne tjene penge fra 2008 - indtil da er folkene bag helt klar til at smide alle de penge efter 3, som er nødvendigt. Og fire år er lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.