Jump to content

STORE problemer med at se JPG filer....PLEASE HEEEELP


Guest spider

Recommended Posts

måske i kan hjælpe mig... efter at jeg har installeret Westtek clearvue suite (og hurtigt afinstalleret det igen...det er for langsomt) så har jeg ikke kunne se JPG filer. Hvis jeg re-namer dem til GIF så kan jeg sagtens se dem men ellers ikke..

Jeg har også prøvet at associere alle JPG filer til den "indbyggede" billede browser (picture manager) men den åbner kun programet men viser ikke selve billedet.

Nu er mine spørgsmål så:

1. Hvordan kan jeg se JPG billeder på min SPV igen (jeg kan huske, da det virkede, at det så ud som om det var IE explorer der blev åbnet for at vise JPG format..det samme sker når jeg vil se GIF billeder, men jeg ved ikke 100 % om det er IE exploren der bliver åbnet)

2) hvordan "de-associere" man en fil fra et bestemt program..eller sagt med andre ord hvordan gør man så man fjerner den association man har lavet :?: :!: :?: :!: :?:

PLEASE HELP..jeg har prøvet at bede om hjælp i det engelske forum...men der var ingen der svarede ;) :D :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du har ret i ... at man fra standard får åbnet sine jpgs i Explorer... her er et uddrag fra et tweak fra 4smartphone.dk

Med alle Tweaks hvor PHM RegEdit benyttes, er det vigtigt at man følger guiden til punkt og prikke. Ellers kan der ske uheld, og i værste fald bliver man nødt til at lave en Hard Reset, for at få telefonen op at køre igen.

Hvis du ønsker at et specielt program skal åbne en specifik filtype, kan du gøre følgende. (Dette eksempel omhandler .txt filtyper, men kan bruges til alle filtyper)

1) Åben PHM RegEdit (Kan findes i download sektionen)

2) Følg følgende sti: HKEY_CLASSES_ROOTtxtfileShellOpenCommand

3) Vælg ‘Values’ (venstre softkey)

4) Vælg ’Default’ (actionkey)

6) Her ændres Value Data til en sti der fører hen til et skrive program.

6) Eksempelvis ”Storage CardProgram FilesOrnetaOrneta NotepadOrnetaNotepad.exe 1%”

7) VIGTIGT: I sidste sti skal ” (gåsefødderne) skrives med…

Når du nu vælger en .txt fil, med eksempelvis Smart Explorer, vil den automatisk blive åbnet af dit yndlings Notepad program.

Det er godt nok en anden filtype der "leges" med... men det er efter samme princip man sætter det op... hvis det skal uddybes lidt mere ... må du lige råbe op igen.

Link to comment
Share on other sites

Posted from my SmartPhone!

jeg er nogenlunde klar over hvad der menes, dog ved jeg ikke hvilken "linje" jeg skal kigge efter eller hvad den i så fald skal ændres til...

da det er første gang jeg skal "rode i hjernen" på tlf vil jeg meget gerne være sikker på at jeg gør det rigtigt...så alle (nyttige og rigtige) råd er meget velkomne.

på forhånd mange tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Det er bare i orden .. jeg laver lidt ændringer så det lyder som følgende:

1) Åben PHM RegEdit (Kan findes i download sektionen)  

2) Følg følgende sti: HKEY_CLASSES_ROOTjpegimageShellOpenCommand  

3) Vælg ‘Values’ (venstre softkey)  

4) Vælg ’Default’ (actionkey)  

6) Her ændres Value Data til en sti der fører hen til et skrive program.  

6) Eksempelvis iexplore.exe file:%1

Det skulle gøre tricket .. jeg mener ikke du skal bruge " rundt omkring stien i punkt 6, når det er explorer der skal åbne jpegfilen.

Håber det hjalp lidt mere... ellers ved du hvor du skal råbe op. :wink:

Link to comment
Share on other sites

tak for et quick svar :wink:

Jeg vil prøve dit forslag senere og se om det giver pote. Hvis det gør så skylder jeg dig big time og så gir jeg en kop øl hvis du kommer til KBH :wink:

hov forresten..er der ikke et "e" for meget i: jpegimage eller er det mig :?:

hvis det er muligt, er det så muligt at lokke en uddybbende forklaring ud af dig med hensyn til hvad de forskellige "kommandoer" og "linjer" betyder...bare for overskuligheden og nysgerrigheden skyld.

på forhånd mange tak..bukker og skraber :wink:

Link to comment
Share on other sites

LoL - pas på hvad du lover ...

Anyways .. jpegimage er skrevet med et "e" lige i midten... så den er god nok. Når du først har installeret PHM Registry Editor, og har fulgt stien, så giver det hele sig selv... der er næsten ikke noget at tage fejl af.

Link to comment
Share on other sites

Posted from my SmartPhone!

snøft.... jeg kan ikke få det til at virke...jeg har prøvet at skrive både det ene og det andet uden at det fungere. jeg tænkte på om du evt kunne skrive den sti du havde så kunne jeg prøve at skrive den og se om det virker.

skal man forresten genstarte når man har ændret noget i reg databasen?

jeg LOVER dig at der venter dig en STOR kop øl hvis det kommer til at fungere..

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Jeg følger denne sti:

HKEY_CLASSES_ROOTjpegimageShellOpenCommand

Trykker Values og vælger Default

Her ændre jeg så Value Data til: iexplore.exe file:%1

Vær opmærksom på mellemrum mellem exe og file. Det er hvad der står i min .. hvis ikke det virker .. kan du prøv at bruge " rundt omkring stien.

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

aha det er nok mellem rummet jeg har glemt...jeg prøver det lige senere.. (sidder lige i service kursus med en fra Singapore...så jeg kan ikke rode SPV lige nu ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

Posted from my SmartPhone!

jeg fatter det ik...nu har jeg prøvet med mellemrum og med og uden " og jeg har tjekket stien er korrekt og prøvet om dine settings virker men intet syntes at nytte...hva dælen gør jeg galt.

når jeg prøver at åbne filen siger den at stien ikke er korrekt eller at jeg skal tjekke at alle DLL filer er tilstede..men det er bare en standard meddelelse tror jeg. udover dette så kan jeg se at ikonet ikke ændre sig men jeg tror ikke det har noget at sige....

hva skal jeg gøre ;)(

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

Posted from my SmartPhone!

....dvs en fil der går ind og ændre i min reg database? hvis det kan lade sig gøre ville jeg være MEGET taknemmelig.

jeg tænkte desuden på om jeg skulle prøve at lave et screen dump af min sti i reg databasen og sende den til dig, så kunne du se om den var ok eller om det er mig der laver noget skidt..

BTW: burde man ikke også kunne se bmp filer på samme måde...altså via IE?....for det kan jeg nemlig heller ikke..

det undre mig også lidt at andre ikke er stødt på samme problem i forbindelse med ind- og af- installering af westtek clear suite programmet..bare hamrende irriterende at det ikke kan afinstallere på en ordentlig måde...

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Screendumps af din proceduren .. stien etc etc ville være genialt!! Ja tak .. for i bund og grund ville cabfilen bare gå ind og gøre det samme, så hvis du har gjort det rigtigt ... hjælper cabfilen ingenting.

Anyways... ja det lyder meget mystisk at ingen andre har råbt op om samme problem...

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

OK så vil jeg se om jeg kan tage nogle screen shoots til dig...hvor skal jeg sende dem til?

Desværre ved jeg ikke helt hvornår jeg får tid til det. Men jeg vil gøre mit bedste til at det blir idag eller imorgen....

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Til dem der skulle være nysgerrige ... eller skulle sidde med samme problem, så fik vi endelig løst problemet! =D>

Selvom Explorer ligger i windows mappen, skal man nemlig ikke skrive den komplette sti til iexplore.exe (Windowsiexplore.exe etc etc)

Så nu er alle glade igen! ;)/

step9.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

i den forbindelse vil jeg MEGET GERNE have lov til at sige 1000000000 tak for den venlige og meget hjælpsomme hjælp jeg har fået af MoRFLeZ...hjælpen har været UVUDERLIG...og jeg gentager gerne mit tidligere glædesbrøl: HAIL TO THE QUEEN =D>

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.