Jump to content

Min E200 ryger tilbage til Orange


Guest Schioett

Recommended Posts

Guest Schioett

Hey...

Det er en sørgelig dag i dag - jeg går ned og aflevere min E200 tilbage til Orange :cry:

Det er flere ting som ikke virker som man med rette burde kunne forvente (MMS med lyd, GPRS autodisconnect plus flere).

Ok - dem kunne jeg måske leve med - men der er en ting der bare ikke holder - batteriet....

Helt ærligt - der er ikke engang 24 timers standby på den telefon - det kan simpelthen ikke bruges for mig.

Jeg rejser en del rundt og er nogle gange steder hvor der ikke lige er en stikkontakt - desuden gider jeg ikke at få nærmest syet en ny lomme i min frakke til den lader der skal være med mig hele tiden.

Så, resultatet bliver at telefonen bliver afleveret tilbage.

Jeg håber at Orange/HTC/Microsoft findes ud af en opdatering/fix/batteri som gør at telefonen har minimum 48 timers standby (og vi skal nok op på omkring 96 timer før det er ordentligt)

Jeg drømmer nok :roll:

Er jeg den eneste der syntes batteriet er et problem?

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste der syntes batteriet er et problem?

Jesper

Du er ikke den eneste :cry:

Jeg har samme problem. Endvidere er lyd kvaliteten meget dårlig under samtaler. Det er et andet problem telefonerne.

G.

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Jeg er med på den vogn....

Batteri og lyd under tlf. opkald er alt alt for ringe....

Batterilevetiden kan garanteret fixes med en ny software, men lyden under opkald, må være et hardwareproblem.

Orange må så udskifte højttaleren, ligesom batteriet når det går hen og bliver endnu dårligere.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om du uden videre kan levere din E200 tilbage? Der er normalt 14 dages fuld returet, men på mobiltelefoner er der såvidt jeg kan læse INGEN OMBYTNINGSRET!

Hvad gør man så?

Link to comment
Share on other sites

Guest Schioett

Du har nu ikke nogen returret når man har købt sin telefon i en forretning - det er kun ved postordre salg at man har 14 dages returret.

Man har til gengæld reklamationsret i 24 måneder som betyder at hvis telefonen fejler noget skal fejlen udbedres.

Men for mig har telefonen en væsentlig manglen (set i forhold hvad jeg kunne forvente ved købet) nemlig at MMS beskeder med lyd ikke virker (hvilket var en specifik grund til at jeg købte telefonen)

Efter min mening skal de så give mig pengene tilbage da varen har en væsentlig (efter min mening) manglen - men det ved jeg ikke om de vil - ellers ryger sagen til forbrugerstyrrelsen og så må vi jo se hvad der sker 8)

Cheers

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Okay - Så er det på plads! :?

Jeg håber at du får pengene retur, jeg har dog ikke de helt store problemer, andet end den dårlige lyd - batteriet er til at leve med for en stund.

Skriv gerne hvad der sker, det kan give os bedre kort på hånden, hvis vi kan trække på andres erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Guest dueholm

Jeg har selvfølgeligt også problemer med batteriet og lyden.

Lyden er imidlertid et software problem, da min højttaler virker fint, når den fx spiller musikfiler. Ydermere er det som om, lyden er blevet bedre i dag, men det kan også bare være indbindning....

Men alt i alt er den stadig en langt bedre tlf end SPV1. :-)

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selvfølgeligt også problemer med batteriet og lyden.

Lyden er imidlertid et software problem, da min højttaler virker fint, når den fx spiller musikfiler. Ydermere er det som om, lyden er blevet bedre i dag, men det kan også bare være indbindning....

Men alt i alt er den stadig en langt bedre tlf end SPV1. :-)

Posted from my SmartPhone!

Hvorfra ved du at det er software problem?

Link to comment
Share on other sites

Til opfølgning af dette emne, syntes jeg der er MEGET for dårligt at Orange ikke fortæller nogen, noget, om hvad de har tænkt sig at gøre ved dette problem.

De sælger fortsat e200 med fejl... men som furbrugere kan vi ikke vide os sikre hvad der skal ske!

Selvfølgelig kan man vente, og HÅBE på at de finder en løsning. Hvis det er hardware relateret, er det mon sikkert vi alle får nye telefoner uden denne hardware fejl...

eller...

hvis det kan fixes med en software 'patch', hvorfra ved vi om dette forringer lydkvaliteten i forhold til hvordan telefonen burde lyde???

Orange arbejder utvivlsomt på at løse problemet, men personligt føler jeg at det er forkert de bliver ved med at sende fejlagtige e200 på markedet!

Tag jer nu sammen...

Link to comment
Share on other sites

Må på beklagelig vis også indrømme at min e200 bliver leveret tilbage hvis det er muligt, ellers solgt videre.

Jeg ELSKER smartphone OS´et men den telefon er simpelthen ikke gennemarbejdet nok til at sende på markedet. Der er utallige irritationsmomenter ved den og den største af dem må nok være at batteriet overhovedet ikke holder mere end 5 - 6 timer hvis man ringer fra den og skriver en mail. Jeg bruger den meget til mit arbejde og det er simpelthen ikke smart at man ikke kan få ordnet nogle aftaler eller noget fordi man ikke render rundt med en lader i lommen.

Underligt at Orange ikke har valgt at indrømme de fejl og mangler der er ved den telefon og har trukket den tilbage som de har gjort i England.

Så, enten ryger jeg på en Motorola mpx200 eller også venter jeg simpelthen med at købe smartphone til der kommer en brugbar en på markedet.

Link to comment
Share on other sites

tror ikke du skal regne med at få en ny telefon pga dårlig lydkvalitet, desvære.. :-

Jeg regner ikke med noget :roll:

Men jeg tror, at Orange DK bør behandle kunder ordentligt, netop dem med dårlige e200 telefoner - med fejl i lyden under samtaler, som man bytter i England, ved at lade kunder få en anden 'ny' telefon.

Hvornår e200 så er fejlfri som ny... det er ikke godt at vide.

Jeg regner ikke med noget 8)

Bare synd at Orange DK har så 'dårlige' andre telefoner og halter bagefter, ikke engang en P900, MPx200, 6220, 6600 eller treo 600 (som man alle kan få i england), hvis man ikke kan leve med en l*rte telefon som e200 har vist sig at være!!!

Orange DK har talt meget om alle disse telefoner som treo 600 og MPx200, men det er åbenbart ikke mest med munden, men med r*ven som de snakker :lol:

SPV e2020 kunne blive aktuelt som et 'alternativ', men come-on, det er ikke ligefremt en 'handy' telefon. Og batteriet skulle også være rimeligt dårligt på denne :cry:

Hvis Orange DK lader deres kunder få andre muligheder, tror jeg de undgår at få mange forbruger-klagesager og mister kunder.

sLb -> Orange kan være nød til at tage din telefon tilbage, hvis ikke de enten giver dig en som virker ordentligt eller reparerer den. Desværre tyder alt på at de prøver at komme udenom alle klager, ved at påstå kun sidstnævnte kan tilbydes... så i sidste ende kan du få dine penge tilbage, hvis de ikke kan fikse det indefor rimelig tid.

Håber at Orange kan finde en løsning på problemet, men da ingen har hørt noget endnu, tror jeg ikke på at det er noget simpelt problem :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest Schioett

Hey...

Så er sagen klaret - jeg har netop fået mine penge tilbage fra Orange DK.

Telefonen har en mangle som er så graverende at hvis det er en funktionen der er vigtig for en, gør at man kan kræve handlen ophævet:

Det er IKKE muligt at indsætte egne lyde i MMS beskeder (og det står der i deres manual at man kan).

## Rant ##

Og hvis ham dem totale sp...er af en idiot af en Orange support medarbejder jeg snakkede med og som påstod at telefonen virkede som den skulle, læser dette: F... Dig :evil:

Jeg HADER sådan nogle support idioter der mod bedre vidende fortælle en, at det er en selv der er idiot fordi man ikke bruger telefonen rigtig.

ARGH!

Han burde sgu blive fyret - selvhøjtidelige nar.

########

ahh - det var rart lige at komme af med det :lol:

Jesper 8)

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Så er sagen klaret - jeg har netop fået mine penge tilbage fra Orange DK.

Telefonen har en mangle som er så graverende at hvis det er en funktionen der er vigtig for en, gør at man kan kræve handlen ophævet:

Det er IKKE muligt at indsætte egne lyde i MMS beskeder (og det står der i deres manual at man kan).

## Rant ##

Og hvis ham dem totale sp...er af en idiot af en Orange support medarbejder jeg snakkede med og som påstod at telefonen virkede som den skulle, læser dette: F... Dig :evil:  

Jeg HADER sådan nogle support idioter der mod bedre vidende fortælle en, at det er en selv der er idiot fordi man ikke bruger telefonen rigtig.

ARGH!

Han burde sgu blive fyret - selvhøjtidelige nar.

########

ahh - det var rart lige at komme af med det  :D  

Jesper 8)

:lol:

Kan ikke forstå Orange skal være så vanskellige...

de burde lade alle med problem på e200 (med reele mangler) få deres penge tilbage.

Mest syntes jeg nok det er lyden under samtaler, som er den 'største' reele mangel om du vil, men jeg har da også noteret problemet med egne lydklip over mms - endnu en mangel.

Schioett -> Tak for at påpege dette, på din helt egen måde :wink:

Jeg er heller ikke blevet den helt store Orange fan på det sidste, men som en opfordring til Orange, må vi håbe at de respekterer folk der ønsker deres penge retur, uafhængigt af hvilken mangel der påpeges, da e200 i mine øjne er spækket med mangler.

Denne telefon burde trækkes tilbage før det er for sent...

i hvert fald på det danske markede!!! Hvor mange kan de ha' nået at få solgt indtil nu???

I england er de nok for sent?! (dog tror jeg at det kommer til at koste dem mere, at lade være med at trække dem før de er i orden).

L8R

/G

Link to comment
Share on other sites

gnuig, ikke for noget, men har du en E200 ?

alle de posts du har lavet, har simpelthen nedsablet E200 på det groveste !!

.. hvilket undrer mig lidt, da 4smartphone.dk's anmeldelse er umådelig positiv.

Skriver dette indlæg, mest for at støtte mig selv, da jeg nok spenderer de 3500,- på en E200 til januar. :roll:

Link to comment
Share on other sites

gnuig, ikke for noget, men har du en E200 ?

alle de posts du har lavet, har simpelthen nedsablet E200 på det groveste !!

.. hvilket undrer mig lidt, da 4smartphone.dk's anmeldelse er umådelig positiv.

Skriver dette indlæg, mest for at støtte mig selv, da jeg nok spenderer de 3500,- på en E200 til januar.  :roll:

Jeg har haft den i under 2 uger, ja.

Har testet næsten alt på telefonen, og den virker super, hvis man kan leve med dens fejl.

Hovedsageligt, har det været batteritiderne, samt den dårlige lyd, som gjorde mig negativ. Tror 4smartphone.dk har givet en ok anmeldelse, men jeg har faktsik skrevet dem tidligere (via e-mail) for at gøre dem opmærksomme på at jeg følte 9 tallerne er for høje, da telefonen stort set var ubrugelig for mig, alt taget i betragtning.

Ønsker man en rigtig nørd telefon, er e200 det bedste der findes. Dog følte jeg bare ikke at det var godt nok, for mit vedkommende.

Prøvede med bluetooth via mit headset... telefonen gik kold på ca. 3-4 timer, med minimalt snak. Det skete aldrig med min T68'er. Ligeledes med lyden... faktisk var min så dårlig, at jeg knap kunne høre folk og de kunne heller ikke altid høre mig.

Hvorfor så spendere kr. 3.500,-... ikke rimeligt, mener jeg.

Ved godt at jeg har hakket godt til, da jeg personligt har haft en dårlig oplevelse. 4smartphones.dk er heller ikke helt uden at nævne det med batteritiderne, men hvor meget har de egentligt brugt den i hverdagen. Ligeledes har de måske fået et 'prøve'-eksemplar, hvor lyden ganske enkelt har været bedre... ved det ikke.

Men det er ikke uden grund, jeg skriver som jeg gør.

Håber at O kan få det rigtigt, da jeg tror telefonen kan blive top, dog nok i næste forsøg.

Har læst meget her på modaco... og valgt at give motorolaen (MPx200) en chance, da jeg virkeligt tror MS styresystemet har meget at byde på, både nu... men specielt i fremtiden. Jeg har sku' altid godt kunne li' MS, til trods for deres til tider, dumme taktikker.

Hilsner & god weekend alle,

Gnuig

Link to comment
Share on other sites

fair nok ..

jeg har personligt ikke et stort krav til batteri-levetiden. Jeg vil god indrømme, at E200 - efter, hvad jeg har hørt - ikke er i stand til at klare sig optimalt. Mine mobiler kommer altid i opladeren, når man får fri .. så ikke det store problem dér.

Derimod, så er det et stort problem, hvis ikke man kan høre folk i en TELEFON ! .. det gi'r jo ligesom ikke mening.

Tror jeg vil forsøge at lave nogle opkald fra mobilix (foretrækker det navn :lol:) -butikken, lige for at tjekke kvaliteten ud.

Hvilken tlf. har du egentlig p.t., Gnuig ?

Link to comment
Share on other sites

fair nok ..

jeg har personligt ikke et stort krav til batteri-levetiden. Jeg vil god indrømme, at E200 - efter, hvad jeg har hørt - ikke er i stand til at klare sig optimalt. Mine mobiler kommer altid i opladeren, når man får fri .. så ikke det store problem dér.

Derimod, så er det et stort problem, hvis ikke man kan høre folk i en TELEFON ! .. det gi'r jo ligesom ikke mening.

Tror jeg vil forsøge at lave nogle opkald fra mobilix (foretrækker det navn :)) -butikken, lige for at tjekke kvaliteten ud.

Hvilken tlf. har du egentlig p.t., Gnuig ?

Jeg har lånt en ericsson T200 :D ... ikk' ligefrem smartphone potentiale.

Dog har jeg bestilt en MPx200, da der står mange udemærket ting og sager om den her på modaco. Havde også kigget lidt på Qtek 2020 (e2020) samt Treo 600 da jeg godt kunne se dem som alternativer. Dog er jeg hoppet på MPx200'eren (salgsbutikken.dk :-) og venter spændt.

Jeg skal nok give MPx200 en grundig gennemprøvning, og skrive om gode og evt. dårlige ting den har at byde på. Indtil videre ser det ud til at være en fantastisk mobil, med alle de plusser som e200 også har, dog uden kamera og bluetooth. Batteritider skulle være væsentligt bedre end e200... specielt efter at slå IA caller id software fra... fik dog aldrig prøvet at gøre dette på e200... men er en go' mulighed for at forbedre batteritiden, har jeg læst her.

Personligt kan jeg godt klare mig uden, dog lidt synd at jeg ikke kan bruge mit bluetooth headset... har så godt som solgt det, en ældre ericsson model :lol: men køber så i stedet motorolas radio headset, der bare ser dejligt ud.

Hygge.

Link to comment
Share on other sites

roger to the fairness !

glæder mig til at læse om MPx200 - forhåbentlig inden jeg anskaffer mig en E200 ! :lol:

lyder som om, at du er godt inde i tingene - held og lykke ! :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Posted from my NEW P900

har lige skrottet min spv til fordel for en p900 og den er langt overlegen hvis i spørg mig på alle punkter...jeg var så træt af den og orker ikke at købe en nyere model spv da jeg kun har hørt skidt om den eller ihertfald kun skidt i mine øre derimod er jeg dybt overrasket over p900 som, syntes jeg kan meget mere end spv og mere til

sorry men jeg vil lige give mit input ... ..men det er kun min mening

Link to comment
Share on other sites

Posted from my NEW P900

har lige skrottet min spv til fordel for en p900 og den er langt overlegen hvis i spørg mig på alle punkter...jeg var så træt af den og orker ikke at købe en nyere model spv da jeg kun har hørt skidt om den eller ihertfald kun skidt i mine øre derimod er jeg dybt overrasket over p900 som, syntes jeg kan meget mere end spv og mere til

sorry men jeg vil lige give mit input ... ..men det er kun min mening

Jeg har lige bestilt en p900 i dag.. og er klar til at sælge min e200... Ikke mere SPV til mig før de kan levere en der faktisk kan det de lover og ikke er fuld af fejl..

Link to comment
Share on other sites

Posted from my p900  

tro mig du vil ikke blive skuffet men undre dig over hvorfor du ikke valgte p900 i første omgang..

Jeg har været tæt på at købe den i stedet for, men var lidt tilbageholden over de 'kun' 128MB memory sticks. Kan man bruge større memory sticks til den (memory sticks pro)???

P900 ligger egentligt fortsat højt på min ønskeliste også :lol:

Håber at høre lidt mere om den... ellers skulle der stå en hel del på esato.com , da jeg tit har været før, mht. min T68. Også en super side, mest for SonyEricsson fans.

L8R.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.