Jump to content

Backup maken van ROM


Guest timothee

Recommended Posts

Guest timothee

Hoi,

Met dank aan onze moderator Peekie heb ik nu de beschikking over de nieuwe NL 2.6.3.3 ROM update :D

Voordat ik hem er echter in zet, wil ik graag weten of en hoe het mogelijk is om de huidige ROM (versie 1.6.0.0 als ik mij niet vergis) te backuppen naar mijn PC. Ik wil nl. de mogelijkheid houden om terug te gaan / te downgraden in het geval die update me niet bevalt. Ik heb nl. van een aantal mensen gehoord dat het geluid minder goed wordt (vind het nu hard zat maar het speakertje lijkt wel te trillen als ik bel...net alsof ie het geluidsvolume niet aan kan :? ).

Dus...weet iemand of het mogelijk is om de ROM te backuppen en dus later te herstellen?

Of weet iemand waar ik ook een oudere ROM versie kan downloaden, bijv. de versie 1.6.0.0 die ik er nu in heb zitten?

Blijft een evt. sim unlock trouwens gehandhaaft als ik de ROM update? Ik zou zeggen van wel, maar een vriend van me heeft vandaag die ROM update geïnstalleerd en zijn bootloader versie is nu vernieuwd van de standaard v1.03 naar iets van v.107.2 (ofzoiets...in elk geval een hoger getal)! Volgens mij werkt die unlock methode van Florin maar tot v1.06, althans dat staat op zijn site. Dus ik vermoed dat ik beter eerst kan unlocken voordat ik die ROM update doe, tenzij de lock erna weer terug is ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Panja

Geen over die backup maken.

Sim unlock blijft gewoon.

Zodra de simlock eraf gaat ie er niet meer op.

Florin heeft inderdaad problemen met het unlocken op een bootloader hoger dan 1.0.6

Raad je ook aan om eerst te unlocken en dan te updaten (zoals je zelf al aangeeft), nogmaals, sim unlock blijft!

Link to comment
Share on other sites

Guest timothee

Hmm...heb het nog niet uitgeprobeerd, maar volgens mij heb ik iets gevonden waarmee je o.a. de bootloader e.d. kunt backuppen!

Ik heb zojuist eens via coolsmartphone.com wat dingen gedownload en daar zat o.a. het bestand SmartphoneBackup.zip bij. Dit zijn de instructies die bijgeleverd zijn:

Smartphone Backup Instructions

==============================

:: written by CJSnet

1) Close ActiveSync by using Task Manager to end the wcescomm.exe task

2) Go to SPV's tri-colour Canary screen by holding down Record + Power

3) Run Smartphone Backup.exe

4) Press Enter

5) At "Cmd 1>>" type "qfs xxx" where xxx=

0: Bootloader --> CARD

1: CARD --> Bootloader

2: WinCE --> CARD

3: CARD --> WinCE

4: GSM --> CARD

5: CARD --> GSM

6: CE+GSM --> CARD

7: CARD --> CE+GSM

8: IPSM --> CARD

9: CARD --> IPSM

10: Format CARD

---------- XIP Update ----------

100: SMARTFON --> CARD

101: OPERATOR --> CARD

102: CHAIN --> CARD

103: OEM --> CARD

104: LANG --> CARD

105: CARD --> SMARTFON

106: CARD --> OPERATOR

107: CARD --> CHAIN

108: CARD --> OEM

109: CARD --> LANG

E.g. to backup the IPSM to a SD card, type "qfs 8" or to restore type "qfs 9".

Note: You may have to remove the SPV from the cradle and/or close and reopen USBTerm a few times before it show the command prompt when you hit enter.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Lijkt erop dat je hiermee kunt wat ik wil :D

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.