Jump to content

Softwareopdatering til C500 - bare rolig


Guest Jakob

Recommended Posts

Guest Jakob

Snakkede med den danske expert som tidligere sad hos Orange, nu hos Dangaard, og han kunne fortælle mig at updateringen er testet & godkendt, det eneste der mangler er release date..

Ifht. tidlgere danske version er der meget stor forskel specielt på GPRS delen, så der kan man glæde sig.

Til dem der kører den engelske software er der sket udvikling i radiodelen ifht den sidst kendte engelske version, men ikke så meget som på dansk --> dansk

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest chrx2
Hej!

Det ser ud til at den danske opdatering til SPV C500 er kommet, jvf. følgende tråd hos Mobilsiden.dk:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=54781

Selve filen kan hentes her:

https://static.mymobile.dk/spv/DK_v4241_c500_update.zip

hilsen;

SPVito

<{POST_SNAPBACK}>

Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen. :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Jakob
Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen.  :?:

<{POST_SNAPBACK}>

Telia er en flok lusede amatører..

Har lige snakket med dem for at få dem til at rette linket - de sagde at det ikke betød noget at linket ikke var opdateret, fordi man kan bare gå ind fra sin telefon og opdatere fra deres hjemmeside. :??: :??: :??:

I første omgangs ville hun sende mig til Telekær for at få opdateret telefonen, idét det kan man som bruger ikke gøre selv. Da hun forstod at en C500 ikke er en Samsung telefon fik hun så fat i en af sine kollegaer.

Som fuldstændig blank SPV-bruger :twisted: bad jeg hende derfor instruere mig i hvordan man gjorde og indformere mig om hvor stor updaten var. Jeg fik af vide at den var ikke særlig stor, og det var den eneste mulighed som Telia tilbød for at softwareopdatere vores SPV telefoner.

Uanset hvor mange gange jeg påstod at hun tog fejl og at det var urimeligt at skulle hente 22megabyte pr. GPRS, så fastholdt hun sit standpunkt.

Jeg valgte derfor at informere om at deres specielle SPV afdeling burde gå hjem og resten af deres kundeservice burde gå hjem og læse på lektien, fordi de er for blanke til instruere deres kunder.

Hvorefter hun hårdnakket påstod at jeg tog fejl, og at jeg skulle ind under Orange, hjælp og opdateringer for at søge efter opdateringer, og at det var den eneste mulighed der var for at softwareopdatere sin telefon.

Jeg gav op..

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Guest santa_clausDK
Er jeg den eneste, der synes at det er lidt pinligt for Telia, at de for det første ikke har lagt linket op på den side, som de ellers har lavet til netop den update - og for det andet at de lægger et link, der så er et eksternt link. Og så for det tredie et sted, hvor ingen tilfældigt ville falde over det? Det her minder mig i irriterende grad om sidst, jeg var Telia-kunde. Og jeg havde endda forsvoret nogensinde at blive det igen.  :?:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det sådan set ikke et internt link, der bliver linket til mymobile-sektionen, som er en del af telia og er den sektion, hvor alt der har med din telefon ligger...

Link to comment
Share on other sites

Telia er en flok lusede amatører..

Har lige snakket med dem for at få dem til at rette linket - de sagde at det ikke betød noget at linket ikke var opdateret, fordi man kan bare gå ind fra sin telefon og opdatere fra deres hjemmeside.  :??:  :??:  :??:

I første omgangs ville hun sende mig til Telekær for at få opdateret telefonen, idét det kan man som bruger ikke gøre selv. Da hun forstod at en C500 ikke er en Samsung telefon fik hun så fat i en af sine kollegaer.

Som fuldstændig blank SPV-bruger :twisted:  bad jeg hende derfor instruere mig i hvordan man gjorde og indformere mig om hvor stor updaten var. Jeg fik af vide at den var ikke særlig stor, og det var den eneste mulighed som Telia tilbød for at softwareopdatere vores SPV telefoner.

Uanset hvor mange gange jeg påstod at hun tog fejl og at det var urimeligt at skulle hente 22megabyte pr. GPRS, så  fastholdt hun sit standpunkt.

Jeg valgte derfor at informere om at deres specielle SPV afdeling burde gå hjem og resten af deres kundeservice burde gå hjem og læse på lektien, fordi de er for blanke til instruere deres kunder.

Hvorefter hun hårdnakket påstod at jeg tog fejl, og at jeg skulle ind under Orange, hjælp og opdateringer for at søge efter opdateringer, og at det var den eneste mulighed der var for at softwareopdatere sin telefon.

Jeg gav op..

/Jakob

<{POST_SNAPBACK}>

Du er det man i supportersprog kalder en "kværulant" ;) :D ... Ikke desto mindre har du selvfølgelig ret i at supporteren burde kende telefonen på trods af at den er et levn fra en svunden Orange-tid. Men man skulle måske give dem en chance eftersom det ikke er en helt let opgave at "sluge" en meget stor konkurrent. Personligt har jeg ikke mærket noget til overgangen bortset fra et venligt brev der informerede mig om at jeg nu er Teliakunde i stedet for Orange kunde. I øvrigt fattede Oranges kundeservice heller aldrig en dyt når man ringede for at få info om SPV'en...

Link to comment
Share on other sites

Guest Kleinstrup

Jeg er HELT enig med Jakob synes og VIRKELIG Telia stinker til det de laver, deres supportere aner ikke en klap om en C500 på trods af det er samme telefon som deres Qtek 8010. Har snakket med dem flere gange og de fatter ikke en klap af noget som helst PLUS de er MEGA påståelige! -Fx. fik min kode til min telefon så den blev sim unlock og spørger så for hvordan man skal bruge kode. -"jo du skal bare slukke tage sim kortet ud og teænde igen, -så trykker du 2 gange til venstre trykker valg og en gan til venstre igen. Så skal du bare vente til der popper en menu op."

Behøves jeg sige mere, -jeg hader TELIA's supportere!

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Nu er enhver supporter jo kun lige så god som det materiale han/hun har at forholde sig til. Og det materiale som de har på deres hjemmeside om SPVen - er mildest talt rådenede dårligt.

SPV telefonen er anderledes end de fleste andre, den er krævende at sætte sig ind i, og jeg ved ikke, om man kan forlange at ALLE telia kundesupporter skal sætte sig ind i alle deres abonnementer, alle deres telefoner, alle kombinationer etc etc.

Der findes stadig en SPV support ekspert gruppe, som man kan bede om at blive stillet hen til. At selv disse ikke er særligt kloge på SPVen - ja dét er trist.

Har personligt hoppet tilbage til Unotel/Telmore efter 8 måneder hos Orange/Telia. Ikke på grund af manglende support, men på grund af priserne.

Link to comment
Share on other sites

Guest KennethV

Er der nogen af jer der også mangler de der logoer der bliver vist på homescreen, når man har haft åbnet programmer, når man bruger startskærmen/temaet "Windows Grundlæggende"?

I kan lige se hvordan det ser ud ved mig nu, på det billede jeg har vedlagt.

post-105386-1120509420_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest Speedy

Har lige haft min c500 til rep. pga defekt joystick ting. Den kom tilbage fuldt opdateret.

Kan man i princippet ikke bare smutte ned til sin lokale telekæden eller hvad de nu hedder og få dem til at opdatere den. Det tager da ikke så lang tid ??

>> OPDATERING <<

Nu ogs† p† Telias side.

Jeg blev tr‘t af Tïs kundeservice og ringede til den QTEK ansvarlige hos T, og han undskyldte mange mange gange. Derfor er updaten kommet p†.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Har lige haft min c500 til rep. pga defekt joystick ting. Den kom tilbage fuldt opdateret.

Kan man i princippet ikke bare smutte ned til sin lokale telekæden eller hvad de nu hedder og få dem til at opdatere den. Det tager da ikke så lang tid ??

<{POST_SNAPBACK}>

Jo sagtens, men ved ikke om det er gratis :?:

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen af jer der også mangler de der logoer der bliver vist på homescreen, når man har haft åbnet programmer, når man bruger startskærmen/temaet "Windows Grundlæggende"?

I kan lige se hvordan det ser ud ved mig nu, på det billede jeg har vedlagt.

<{POST_SNAPBACK}>

Ser for mig ud som om du har valgt "windows grundlæggende" og ja det skal se sådan ud, vil du have genvejs knapperne foroven skal du vælge "windows standart" :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Ser for mig ud som om du har valgt "windows grundlæggende" og ja det skal se sådan ud, vil du have genvejs knapperne foroven skal du vælge "windows standart"  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har lige opdateret.

Working nice

Edited by walten
Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.