Jump to content

C500/MPx220 :?:


Guest thido

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Ik ben vrij nieuw in het hele smartphone-gebeuren en heb jullie advies nodig!

Welke zouden jullie aanraden?

c500 OF mpX220 (of een andere??)

Ik ben geen echte gamer, ga mijn smartphone vooral gebruiken voor e-mail, agenda, contactpersonen en MP3-speler (en camera)

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Guest maikeldevrindt

Ha thido,

Je moet maar eens een kijkje nemen op de volgende site:

www.nieuwemobiel.nl

Je hebt hier de mogelijkheid om de 2 smartphones naast elkaar te zetten en te zien wat de verschillen van elkaar zijn.

Ikzelf ga voor de c500, heb een hekel aan het klepjes gedoe.

Hou er inderdaad rekening mee dat de C500 problemen heeft met het afspelen van spelletjes.

Voor de rest lijkt het me een prima toestel.

Ik heb zelf nu de SPV E100 van Orange en gebruik deze ook agenda, e-mail, navigatie voor de auto.

Maikel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest AvWijk

NieuweMobiel is zeker een goede site, ik ben MS Smartphone beheerder daar, dus je zit wel goed bij mij als je met vragen zit :wink: Ik heb momenteel de MPx220, C500, Mitac Mio 8390 en MPx200 in mijn bezit. Ik ben zeer te spreken over de C500 ontzettend fijn toestel. Erg goede camera, supersnel menu, goede en scherpe videopnames (én onbeperkt), fijne toetsen, fijne bediening, toestel voelt steviger aan dan welke smartphone ook. Is ook wel te voelen in het gewicht dat je iets degelijks in je handen hebt, en dat is ook helemaal niet erg. Sublieme afwerking dus.

De enigste nadelen die ik zo ff kan bedenken is dat de memorycard in het toestel zit (Neukia-oplossing) en dat het toestel kampt met GAPI-problemen. Maar daar zijn Orange en Microsoft al mee bezig, om daar een oplossing voor te verzinnen. Het komt er in de praktijk op neer dat je enkele games niet kan draaien, ik kreeg bijvoorbeeld een SNES-emulator niet aan de praat. Ik heb overigens zonder moeite een 1 MB/s DivX op het toestel kunnen afspelen, zonder moeite of hapering! De benchmark in BetaPlayer gaf ook een hogere score aan dan een toestel met een xScale CPU op dezelfde snelheid. Ik heb ook een Mitac Mio 8390 met 200Mhz xScale, maar de C500 presteert beter.

De MPx200: erg indrukwekkend scherm, zowel binnen (262k) als buiten (65k). Ik zal je alvast wat blij maken met wat foto's.

De software van de MPx220 is tot nu toe waardeloos, maar ik heb slechts ROM 0.3. De snelheid is wel OK voor een beta, en gaat alleen maar beter worden. Prachtige JAVA performance, geen enkel mobiel apparaat kan tegen de jbenchmark-score van de MPx220 op. En dit komt door de OMAP 1611 Dual Core CPU! Mijn ROM versie was overigens te laag om fatsoenlijk een mediaplayer te kunnen draaien, dat gaf veel problemen en het toestel sloeg vast.

De camera moet echt beter worden, want als zelfs ROM updates in een laat stadium niet meer helpen dan is de lens gaar. Erg jammer als dat het geval is. Motorola zal zich dan ook ontzettend screwed voelen door een dure telefoon met 1.2 megapixelcamera te leveren die net zulke slechte foto's maakt als een SonyEricsson T610! Ik heb wat resizewerk gedaan met fotobewerkingsprogramma's en daar kun je 't resultaat tot nu toe mee vergelijken. Jammer, HEEL erg jammer Motorola. Ik houdt vast aan mijn standpunt tot ik een nieuwere versie krijg. Het is te hopen dat het bij dit toestel wel goed zit, anders hebben een heleboel mensen het vertrouwen bij Motorola ineens verloren. Het toestel is immers al vaak genoeg uitgesteld, ook al weet ik zelf dondersgoed dat softwareontwikkeling, en vooral Windows Mobile, veel tijd kost.

telefoontjes.jpg

mpx2205.jpg

mpx2207.jpg

mpx22010.jpg

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.