Jump to content

Photo

C500 rom update

- - - - -

• Please log in to reply
26 replies to this topic

beckershoff

beckershoff

Newbie

• Members
  • Pip
  • 18 posts
Yo gasten! Heb mn c500(met simlock) gisteren volgens de de post geupdated en alles verliep zonder problemen. De phone loopt nu een stuk beter! Wmp10 is oké (voor mensen met mediacenter of natuurlijk newbies) maar de andere vebeteringen zijn een stuk interessanter!
- Camera loopt een stuk beter (bijv. snelheid(!), diashow voor movies etc.)
- Heb na mijn gevoel nu een beter bereik (waarschijnlijk door de flink geupdate radio versie?)
- Explorer loopt nu ook beter (Bluetooth geen snelheidsverschil merkbaar)

Ik heb het gevoel dat de snelheid beter gemanaged wordt door het os(er zat toch een soort intel speedstep technology in?). Ik kan volgens mij alleen via betaplayer de clocksnelheid aflezen,weet iemand of deze info bruikbaar is?

Dus geen installproblemen zolang je accu maar 50% is
Zal jullie op de hoogte houden als ik meer info heb (zoals hoop ik gapi vebeteringen ;) ).

Edited by beckershoff, 21 April 2005 - 04:30 PM.

• 0

thomba

thomba

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts
Ik liep gisteren toevallig tegen een bericht aan waarin werd gesproken over een upgrade van de firmware. Het betrof alleen de franstalige variant. Meteen toch maar het een en ander over gelezen en ervaringen van anderen.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik heb de franse ROM geflashed, naar NL-talig gezet, alle verbindingsinstellingen gewist en opnieuw geinstalleerd (kan via orange-NL) gedownload worden, is wel zo makkelijk; en hopla! Geen enkel probleem gehad. Nou ja, het enige is dat ik mijn Orange favorieten kwijt was, omdat deze waren vervangen door de franse, maar ook dat is inmiddels hersteld.
Het enige dat nog niet klopt is als je gebruik maakt van de specifieke Orange appz in het ROM (download en back-up) Deze zijn nog franstalig.

Voor zover ik weet heb ik alleen de application-unlock ooit over mijn toestel gehaald, maar geen SIM-unlock. Misschien was 'ie al unlocked, maar dat weet ik niet zeker.

Om eerlijk te zijn heb ik nog niet zo veel veranderingen gemerkt, misschien is 'ie een fractie sneller en ja MediaPlayer 10 zit erop.

Nou ja, het is allemaal niet zo heel moeilijk en in feite met wat voorbereiding (verbindingsinstellingen goed noteren, favo's van te voren veilig stellen) in een paar minuten gepiept.

Suc6!

:mrgreen:

• 0

sammylee

sammylee

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 posts
  • Devices:C500
Ik heb de mijne met de franse geflashed alles werkt fijn en geen problemen.
Echter werkt mijn tomtom nu niet omdat de BT com porten anders is dan de ouder situatie. Mijn BT gps wordt steeds verwijderd als ik de Tomtom aan zet.
misschien weet iemand hier wel een oplossing voor?
het is raar dat alleen de BT com settings op een andere plaats staat. en het is niet uit te zetten.

• 0

darnovitz

darnovitz

Newbie

• Members
  • Pip
  • 42 posts

Please note that this update is for UK devices only and cannot be used on SPV C500s sold in other countries.
Cannot be used..
dat zou ook raar zijn : Geef maar even bericht als het je gelukt is ;)

<{POST_SNAPBACK}>

wanna bet? Just updated my UK C500, that I'm using in the U.S., with my T-Mobile SIM card. Originally, I had the phone unlocked via IMEI-check, though.

• 0

ny-hardcore

ny-hardcore

Newbie

• Members
  • Pip
  • 9 posts
hm... I updated from dutch version to french version earlier this week

but now i want to go to english (i think tomtom works with the latest english rom, and there is no dutch orginal rom)

but get Upgrade only error,

i've edited the rom file, removed operator line, even tried to alter the 4.2.2.1 number into something else, but to no avail ....

my c500 is NOT simunlocked, I believe herein lies my problem, am i correct?

but will it be possible to update to the (official) about to release Dutch upgrade rom?
or is this not certain to say atm?

I have the idea that de french rom doesn't perform that well on my phone,
in contrast to other reports on this board, i have bad , crappy reception !

and its sloooow

• 0

bodelier1985

bodelier1985

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 posts
  • Devices:C500
Ik heb zelf geen enkel probleem met de franse upgraede.. werkt perfect!

alleen k*t dat tomtom niet meer werkt!!!!

• 0

PHONE-NUT

PHONE-NUT

Newbie

• Members
  • Pip
  • 1 posts
  • Devices:mda compact
ik heb liever de i-mate sp3 rom
tot 3 weken terug kon ik nog inlogen bij i-mate
maar dat kan niet meer omdat ik de Imei van een ander toestel heb
dus als er iemand is de een i-mate sp3 heeft zou die aan de laate rom kunnen