Jump to content

SPV C500 DK update på C550?


Guest thecelt

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har lige købt en SPV C550 i England. Der er dog desværre ikke dansk sprog indstilliger på. Dvs. jeg ikke kan bruge danske ord og æ, ø og å i T9 ordbogen.

Kan jeg bruge C500 DK update til at lægge dansk på den? ELLER vil jeg så nedgradere min C550 til C500????

Edited by thecelt
Link to comment
Share on other sites

velkommen til :o

Jeg er ikke sikker på at du overhovedet får lov til at "nedgradere" din C 550 til en C 500 ganske simpelt fordi fw (firmwaren (eller softwaren som de fleste kalder det) ikke vil acceptere det...

Men skal jeg vøre helt ærlig så tror jeg ikke du ville ønske at gør det hvis det var muligt...husk på at C 500 bla ikke har samme skærmformat som C 550, dvs at dine programmer ikke ville se helt så godt ud på en C 550 skærm fordi de ville være optimeret til C 500.

Jeg har selv en C 550 (the greatest phone EVER :( og ja det er da lidt trælst at skulle skrive Æ Ø og Å på den hårde måde (husk at du kan trykke og holde tasten "#" nede så får du mulighed for at vælge special tegn deribland Æ Ø og Å) Desuden kan du jo tilføje din egne ord i T 9 ordbogen som den så husker til næste gang...efter nogle måneder på den hårde måde bliver det så den sjove måde når man skriver sms og lign....

MEN måske er der mere lys forude: I selve Windows direktoriet har jeg fundet en fil der hedder T9Englishldb.dll.....der er også andre filer der hedder feks T9dutchldb.dll osv...sjovt nok er der filer for netop de T9 ordbøger som er representeret i selve ordbogen og selve betegnelsen T9 ENGLISH L DB kunne jeg godt forestille mig betød T9 ENGELSK Library (bibliotek) DB (database)....derfor kunne det være interessant at se om der evt var en i dette forum der kunne sende mig den DANSKE fil (den hedder sikkert T9 DanishLDB.DLL) så ville jeg prøve at smmide den ind i mit windows dir og se om vi derved fik adgang til en dansk ordbog...muligvis er der andre filer der skal bruges men det må tiden vise....

Derfor: Hvis der er nogle der er villige til at sende mig en kopi af den nævnte fil (det behøver ikke nødvendigvis være fra en C 550, måske en C 500 vil være ligeså god) ville jeg være meget taknemlig og så ville det samtidig være en hjælp til andre. Evt PM mig for at jeg kan sende dig min private mail du kan sende mig filen på….

På forhånd mange tak.

PS: hvordan fik du iøvrigt fat i DIN C 550, thecelt ?

Link to comment
Share on other sites

Arh, nej, så må vi gøre det på den "hårde

" måde. Dog fandt jeg nedenstående... Jeg har jo selv T9danish på min gamle E200. Der stod at jeg kunne kopiere den fil over på min nye, men "paster" lige teksten ind jeg har læst.. Jeg købte min over eBay for 2200. Helt ny og sim-unlocked,... :-)

Her er den tekst jeg har kigget på. Kan det give menig for dig?

Alternative T9 dictionary

1.

Before you carry out the ROM upgrade, open the file browser on your phone.

Enable it to see hidden files: Menu > Options > remove the checkmarks from "Hide hidden files", "Hide system files" and "Hide files in ROM"

2.

Find the T9-file here:

\windows\T9DanishLdb.dll

This is the DANISH file - choose the T9 with your own language of course (i.e. T9GermanLdb.dll).

3.

Copy the file to your storage card (meaning your MiniSD), as this will not be affected by the ROM upgrade/installation.

4.

Upgrade - follow the instructions in the top of this topic...

5.

After succesfull firmware installation/upgrade, make a folder named T9 under \Storage\Application Data\

6.

Copy the dll-file be backup'ed on the Storage Card to this new T9-folder.

7.

Now - playtime!

Download and install this program:

CLICK HERE

Choose "Smartphone 2002,2003 (ARM/PXA)"

then Download... copy the CAB-file to your phone, then run it - and it installs.

8.

Now the system registry has to be edited. Don't get scared - it's as easy as stealing meat balls from a Rottweiler dog... No, seriously - it's quite easy - just wait and see.

Open PHM Registry Editor on your phone.

9.1.

Find:

HKEY_LOCAL_MACHINE\T9 Input Method\MUI\Languages

Then choose to edit the string by selecting it and click on it - add ",0406" in the end. The comma (,) is important to remember! "0406" is the Microsoft code for Denmark, so find the correct Microsoft code for your language somewhere (search here on Modaco, or simply Google it).

9.2.

Find:

HKEY_LOCAL_MACHINE\T9 Input Method\LDBs

Then add a "String Value", and set "Value" = 0406 and "Value Data" = \Storage\Application Data\t9\T9DanishLdb.dll

Once again, the 0406 may differ in your case - and the T9DanishLdb.dll may be named T9GermanLdb.dll or T9ChtuluLdb.dll or whatever... I don't know all the languages, neither do I know their Microsoft code...

10.

DONE! Reboot the phone, begin writing an SMS. Press and hold * until the menu pops up where you can now choose your own language!

If your language is shown, but you can't write anything - you propably did something wront in 9.2 --- please doublecheck.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.