Jump to content

Repration af SPV


Guest Sonofon Boy

Recommended Posts

Guest Sonofon Boy

Jeg gik ind hos TeleRingen hvor jeg havde købt min SPV, og den skulle laves. Idag er jeg så blevet ringet op ovre fra Århus om at de ikke vil lave den på garentien, fordi jeg har haft skilt den ad!

Kan det virkelig være rigtigt?

Altså så hvidt jeg ved, "opfordre" de os til at gå ind i en orange butik og få skærmen pusset! de siger ikke VI IKKE SELV MÅ!

_____________

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonofon Boy
Altså så hvidt jeg ved, "opfordre" de os til at gå ind i en orange butik og få skærmen pusset! de siger ikke VI IKKE SELV MÅ!

_____________

SPV: Orange

Hvor er det så jeg har læst det???

hmm... nok bare noget jeg bare har drømt

___________

Sono

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

Altså så hvidt jeg ved, "opfordre" de os til at gå ind i en orange butik og få skærmen pusset! de siger ikke VI IKKE SELV MÅ!

Ok, jeg tror at det ligger inde for rimelighedens grænser vil jeg nok sige! ... Garantien ryger vel kun hvis man laver nogle "vitale" indgreb, som fx at skille den ad eller ændre spændinger etc.

Link to comment
Share on other sites

Det ikke altid lige til at gennemskue hvordan TeleSerfice kan se at telefonen har været skilt ad. På e100 siddder der et lille klistermærke til højre for klappen til SIM-kortet hvorpå der står VOID. DVS. at hvis det klsitermærke brydes ryger garantien. Dvs. hvis skærmen fx. skal pudses så er man nød til at bryde dette mærke.. Man kan jo evt. tro at Orange fører en log over de IMEI der har været forbi bixene og få pudset skærm (selvom jeg aldrig har hørt noget om pudsning af skærm i O-bixe".

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

Posted from my SmartPhone!

@ sonofon boy

det undre mig at du er overraskket over at de ikke vil lave den på garanti når de kan se at den har været åbnet...sådan er det sjovt nok med alt... prøv at spørg din bilforhandler hvordan deres regler er hvis du selv har rodet med en motor som er under garanti eller prøv at spørg din radio forhandler hvordan deres politik er hvis man selv roder i et tv der er under garanti... du vil garanteret høre det samme. det har jo aldrig været nogen hemmelighed at det er sådan det er og desuden må man jo gerne tænke lidt selv...det er jo ikke amerikanske tilstande vi har her i landet... vel..

det der så til gengæld godt kan undre mig det er at de ikke vil lave den når det er O der har rodet med den...men fortæl din O forretning hvordan det hænger sammen og bed dem ringe til tele service og få dem til at forklare hvordan det er tingene hænger sammen... jeg er sikker på at der kommer andre boller på suppen hvis du gør det...

Link to comment
Share on other sites

Guest Sonofon Boy

Det er **** ik sådan det hænger sammen.

Jeg hviste godt at de ikke ville lave den på garentien, fordi jeg selv har åbnet den! Men køber du F.eks. et stereo anlæg, video, mm. står der tydeligt, at hvis man selv piller ved det ryger garentien. Jeg har bare ikke set et eneste sted hvor det står, ang SPV'en! hverken på Oranges hjemmeside eller andre steder!

så jeg er **** ikke overresket over de ikke laver den på garentien! og det siger jo sig selv at man ikke må.

Og jeg gider ikke bruge dyre domme bus og tog biletter på at komme til københavn og få pusset skærmen når jeg kan gøre det på 2 min. her hjemme!

_______________

Sono

SPV: Orange

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

Posted from my SmartPhone!

ok nu kan jeg se hva du mener...du prøver at "fange dem på det dårlige ben" ved at sige at hvis der ikke står noget forbud så er det tilladt...

desværre tror jeg ikke at de ser på det på samme måde men det er da værd at prøve..selvom jeg tror at de bliver svære at overbevise...

Link to comment
Share on other sites

Guest spider

nej jeg har ikke...men på den anden side så er det vel ikke amerikanske tilstande vi har her i landet...folk kan vel tænke bare lidt selv......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Men der er også et andet aspekt i det her en spv er en telefon OG en computer og efter købeloven bortfalder garantien IKKE på en computer når men selv åbner den grundet tingenes tilstand med hardware i dagens verden

Link to comment
Share on other sites

Forskellen er så bare at i en SPV, E100, E200 er der ingen dele som vi kan skifte, da det ikke er muligt at købe delene, modsat en computer hvor alt kan skiftes - så vi har ingen funktion af at åbne telefonen.

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Støvet kommer ind i sammenføjning mellem "vinduet" og coveret langs kanten, fordi det ikke er limet ordentligt - så hvis man trykker skærmen ordentlig på plads og ned (uden at hærge) så kommer der ikke støv ind..

Jeg har personligt ikke noget problem med støv - men har haft min telefon skilt af et utal af gange nu for at forsøge diverse....

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.