Jump to content

Nye ting i 2003


Guest sbrandsborg

Recommended Posts

Guest sbrandsborg

Jeg sidder lige og roder lidt med 2003, der lå et dokument sammen med den med new features, jeg tænkte at det var noget jeg burte poste her hehe. man kan da sige at der er nogle fede ting :):D:D

1 Appendix A: New Features in Windows Mobile 2003

1.1.1 Windows CE.NET

1.1.1.1 .NET Compact Framework in ROM

Windows Mobile 2003 includes the .NET Compact Framework in ROM, which enables the development and deployment of .NET applications for Windows Mobile 2003 devices.

1.1.2 Cell Core

1.1.2.1 IPv6 Support

Windows Mobile 2003 includes support for the IPv6 protocol.

1.1.3 Security

1.1.3.1 SSL Support

The Secure Socket Layer (SSL) security protocol is supported for IMAP, POP3, and SMTP email.

1.1.3.2 IPSec/L2TP Support

Windows Mobile 2003 supports the IPSec/L2TP Virtual Private Network protocol, which offers users a more secure way to access their remote information.

1.1.3.3 Certificate Management

Windows Mobile users can now manage their client and root certificates, and common certificates are now included.

1.1.4 ActiveSync

1.1.4.1 Configurable Synchronization Schedules

Windows Mobile users can now configure separate synchronization schedules for peak and non-peak hours, as well as while roaming. ActiveSync can also synchronize in the background, without turning on the screen or backlight, which saves power.

1.1.4.2 IPv6-based ActiveSync

While connected to the desktop, Windows Mobile 2003 based Smartphones can synchronize in mixed IPv6 and v4 environments.

1.1.4.3 SecurID Support

Exchange ActiveSync can support authentication in conjunction with RSA SecureID.

1.1.5 Games

1.1.5.1 Jawbreaker

Windows Mobile 2003 users can enjoy Jawbreaker, a great game for playing in short bursts.

1.1.6 Inbox/SMS

1.1.6.1 Multiple Inbox Support

In Windows Mobile 2003, there are separate Inbox stores for ActiveSync and SMS, and each POP3 or IMAP account. This means that Windows Mobile can now support up to 8 message accounts.

1.1.6.2 Always-Up-To-Date Email

For users who synchronize with Exchange 2003, Windows Mobile 2003 can be configured to synchronize emails as they arrive on the server, keeping users up to date with their email. These settings can be configured either on the device or on the desktop.

1.1.6.3 Moving Messages

Windows Mobile users will now be able to move messages from one folder to another on their device, enabling them to be more productive while on the go.

1.1.6.4 Extensible EMS

Windows Mobile 2003 supports pluggable transports such that operators and ISVs can now create plug-ins for certain popular applications such as Enhanced Message Service (“EMS”) and Multimedia Messaging Service (“MMS”).

1.1.6.5 SMS Character Counter

A running characters total is displayed in the title bar as SMS messages are composed. If the character count goes over 160, a message is displayed.

1.1.6.6 IPv6 Support

Inbox now supports IPv6, which means Windows Mobile users can enjoy enhanced interoperability with other IPv6 based applications and systems.

1.1.6.7 Separate Email Signatures

Windows Mobile users can set up a default signature for each messaging account.

1.1.7 MSN Messenger

1.1.7.1 IPv6 Support

MSN Messenger now supports IPv6, which means Windows Mobile users can enjoy enhanced interoperability with other IPv6 based applications and systems.

1.1.8 Phone

1.1.8.1 Suspend/Resume

Windows Mobile 2003 builds on Smartphone 2002 by adding Suspend/Resume support for GSM based Smartphones and Dormant Mode support for CDMA based Smartphones, which maintains a data connection even when the user is on the phone, or the phone is off.

1.1.8.2 SIM Management

End users can now add, delete, and edit contacts directly to their SIM while using their Windows Mobile device.

1.1.8.3 Extensible Call Progress Menu

OEMs, Mobile Operators, and ISVs can now add options to the menus in the phone application.

1.1.8.4 Call Event Flexibility

OEMs can now access various call events, such as Caller ID, Incoming calls, Answered Calls, Call State, etc., and build applications that make use of this data.

1.1.8.5 Alternate Line Service Indicator

Windows Mobile 2003 includes support for the industry standard two-line voicemail indicator.

1.1.9 Pocket Internet Explorer

1.1.9.1 Extended Protocol Support

Pocket Internet Explorer has been updated to include support for XHTML, Cascading Style Sheets, javascript 5.5, Windows Markup Language 2.0, IPv6, WTLS, and animated images.

1.1.10 Windows Media Player

1.1.10.1 Support for WMP V9 Audio and Video

Windows Mobile users can now watch and listen to multimedia content encoded in the Windows Media Player V9 format.

1.1.10.2 WMA Ringtones

Windows Media Audio files can be used as ring tones on Windows Mobile 2003 based Smartphones. WMA ring tones can support Digital Rights Management, for protecting the intellectual property associated with the ring tone.

1.1.11 International

1.1.11.1 New Windows Mobile languages

Windows Mobile 2003 will be the first release in Japanese, Chinese (Simplified and Traditional), Brazilian Portuguese, Finnish, Norwegian, Korean, Czech, Hungarian, Polish, Romanian, Russian, Slovak, and Turkish.

1.1.11.2 Extensible Input Method Architecture

In Windows Mobile 2003, OEMs can add 3rd party Input Method Engines (IME), which means that OEMs and Mobile Operators can offer localized IME languages.

1.1.11.3 East Asian Smartdial

Contact names in Japanese and Chinese (Simplified & Traditional) can now be filtered using Smartdial in both Dialer and Contacts.

1.1.12 Bluetooth

1.1.12.1 Bluetooth Partnership Wizard

Windows Mobile users can now easily connect to other Bluetooth devices on a case by case basis. This wizard turns the radio on, searches for available devices, and then asks the user to set a PIN to pair with a device.

1.1.12.2 Additional Bluetooth Profiles

Additional profiles for Object Push and Dialup Networking are included in ROM.

Link to comment
Share on other sites

Guest Animefan

Spørgsmål: er det en god ide at lægge den ind? Jeg er igang med at downloade den nu men er det forsvarligt og virker den?

Edit: er det forresten muligt at bruge Smartphone2002 programmer i Smartphone2003? Eg. spil og sådan?

Edit2: Er det også muligt for en OrangeSPV at køre Smartphon2003?

Vil være helt sikker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Nej du kan ikke installere 2003 på din SPV eller SPV E100 for den sags skyld.

Der er udkommet en 2003 version til developer telefonen (compal...) - men det vil ikke virke på din SPV

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Det fatter Animefan ikk! :)

Kan det forklares nærmere hvad det så er? :?

Ummm hvad er det vi ikke forstår *S*S* ??

Du kan ikke installere 2003 på din SPV.

Du kan installere 2003 på din Compal (som er en telefon for udviklere...)

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

det er fordi der er to forskellige udviklere der har lavet de to telefoner, altså.. det er HTC der har laver SPV-modellerne :)

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Microsoft laver softwaren til alle Smartphones, HTC producere nogle af modellerne (SPV serien) og Orange har så retighederne til at sælge HTC's SPV Serie.. :)

//NederSoren

Link to comment
Share on other sites

Her er en lille forklaring på de navne der flyver rundt:

1: SPV er oranges Brand-navn. Det kan bruges til alle de telefoner Orange synes det passer på. Indtil videre har de valgt at brande HTC-produkter, men det kunne være at en kommende Samsung eller Motorola model også kunne få det navn. De HTC-modeller der er brandet SPV er indtil nu: Canary(SPV), Tanager (SPV E100) og Voyager (SPV E200)

2: Compal er det firma der havde den første ikke-kommercielle telefon klar - og MS bruger den som standardmodel. Den er en del hurtigere end SPV-modellerne, og er velegnet som udvikler-telefon. Den er inkluderet i det kit MS sælger til udviklere.

3: Qtek's modeller (7070, bl.a.) er også produceret af HTC - og er identiske med SPV serien.

Link to comment
Share on other sites

Hvor får man den der tlf der er hurtigere end alle de andre? altså Compal tingen ? :)

Det er vist kun mligt at få fat på den ved at anskaffe dig en Microsoft Smartphone udvikler pakke, som kan købes HER, men det vil jeg ikke råde dig til at gøre!

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Efter hvad jeg har hørt skulle denne telefon ikke være særlig god, det var vidst mest sowtware fejl, som selvfølgelig er blevet rettet nu, men anyways.. hvorfor købe denne telefon? Du kan jo købe en telefon som ikke er ment forudviklere, som også kører med SP2003, altså fra om et par uger :)

//NederSoren

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest wolfrider

Hej jeg har fulgt thredsene her.. 8)

Jeg har talt med en tekniker hos orange's datateam, og ham fortalte at 2003 os'en som kommer her d. 14 eller 16. ville kunne køre langt bedre end 2002 versionen, og endda osse på de gamle SPV'er. Og da jeg blev ved med at påstå at det ikke kunne være rigtigt, så blev han helt vild og sagde han selv var software udvikler på SPV software :shock:

hvad synes I om det ? :) :shock:

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

2003 er optimeret til at køre på "SPVer" med 32 RAM

SPV kører 16 RAM

SPV E200 kører med 32 RAM - ergo kommer 2003 til at køre på SPV E200 - men _ikke_ på SPV (ikke i første omgang i hvert thi fald, og jeg tvivler egentligt på at de _officielt_ laver en version der kommer til at køre på SPV).

Den kinesiske version af SPV (kaldet Dopod) har 32 RAM, og det er én af grundene til at den i stand til at køre 2003.

2003 kan modificeres til at køre på SPV etc etc, det er jeg ikke i tvivl om, men tror ikke, som tidligere nævnt, at der kommer en _officiel_ version.

Link to comment
Share on other sites

Guest (KB)Volde Banan

hmm jeg har da set et sted tror det var en taiwanesisk spv udbyder der havde 2003 på den orgianle SPV og der stod det også i artiklen at det måtte betyde at den kunne køre på de andre SPV modeller

kan ik lige finde linket men den er go nok

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Måske du eventuelt lige kunne læse mit indlæg igen ... for der står rent faktisk _hvorfor_ 2003 kører på Dopod telefonen etc etc

Og at den i teorien _kan_ køre på en "almindelig" SPV - men ikke optimalt, og ikke som den er tømret sammen lige PT!

Link to comment
Share on other sites

Guest (KB)Volde Banan

her står der at det bare er orange der ikke har bestemt om de vil tilbyde opgraderingen til SPV og E100

og at modeller med 2003 allerede bliver solgt i kina. så det lyder lidt underligt at der er nogen der sælger telefoner med software der ikke virker optimalt..

og hvar er optimalt? det er vel mere optimalt at ha et styresystem der er lidt hurtigere og mere stabilt end 2002 selvom det er "optimeret" til E200

http://msmobiles.com/news.php/1336.html

Link to comment
Share on other sites

Den kinesiske version af SPV (kaldet Dopod) har 32 RAM, og det er én af grundene til at den i stand til at køre 2003.

Lad os lige slå fast, at den primære grund til at Doped'en har 32MB er for at kunne understøtte de enorme mængder kinesiske bokstaver. SP2003 kan godt køre med 16MB ram, det er bevist i form af Compal AR11 telefonen, som også kun har 16MB ram.

Grunden til at det ikke er lavet en opdatering til SPV er kun den omtalte "business decision"!

Link to comment
Share on other sites

nå, nå... Nu må vi vist til at arrangere en lille mud-wrestling mellem Martin og Mille. =D> Glæder mig allerede!

Under alle omstændigheder tror jeg i begge har ret; 2003 kører klart bedre på en telefon med 32 mb ram - men det er vel egentlig logisk nok. Ikke desto mindre ved jeg at det er MULIGT at køre det med kun 16mb - det er gjort på en E100. Men det skulle være en kende ustabilt fordi systemet jo er bygget til 32 MB ram - hvilket nok også er grunden til Oranges beslutning.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.