Jump to content

Problemer med E200


Guest Maves

Recommended Posts

Guest NederSoren

hmm..

Jeg har precis samme problem, bare med min "awnser key"

Det er bare på min Canary, så det er sørgelgigt at se, at HTC ikke har forbedret E200 på det punkt :-

/NederSoren

Link to comment
Share on other sites

har I ikke snakket med Orange om problemet ?

Siger jeg også :-)

Det skulle da gerne være et garantispørgsmål som helt klart ikke er meningen i skulle hæfte for ??

Jeg vil da mene at knapperne gerne må bruges :-) og hvis de ikke kan holde til det så må de gøre det bedre...

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Er der nogle der har undersøgt rygterne om varierende hardwaredele i E200?

Jeg ved at der er kommet 2 sendinger til landet, så der kunne jo godt være noget om det.

Jeg tænker især på højttaleren, og derved lyden under opkald. Er det værd at sende telefonen til rep. for at få lavet højttaleren, eller er det 100% sikkert at det "kun" er en softwarefejl?

Link to comment
Share on other sites

Er der nogle der har undersøgt rygterne om varierende hardwaredele i E200? 

Jeg ved at der er kommet 2 sendinger til landet, så der kunne jo godt være noget om det. 

Jeg tænker især på højttaleren, og derved lyden under opkald. Er det værd at sende telefonen til rep. for at få lavet højttaleren, eller er det 100% sikkert at det "kun" er en softwarefejl?

Jeg skal en tur ud til teleservicen her tirsdag, så vil vi tage et kig på telefonen. Vil prøve at samligne min med en af de nye der ligger der ude :) Men tror det er et hardware problem vi snakker om her..

Maves

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ret overbevist om at fejlen med lyden er en kombination af hardware og software. Hvis man sammenligner bunden af en SPV og en E200 vil man kunne se at mikrofonen på en E200 vender bagud - i modsætning til den på SPV'en der ligger stort set plant. Det giver alt andet lige en dårligere lydkvalitet på E200. For at minimere problemet skal man lave nye og bedre lydalgoritmer - altså forbedre radiostack'en... En lidt kluntet løsning på et lidt tumpet problem.

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen
Jeg er ret overbevist om at fejlen med lyden er en kombination af hardware og software. Hvis man sammenligner bunden af en SPV og en E200 vil man kunne se at mikrofonen på en E200 vender bagud - i modsætning til den på SPV'en der ligger stort set plant. Det giver alt andet lige en dårligere lydkvalitet på E200. For at minimere problemet skal man lave nye og bedre lydalgoritmer - altså forbedre radiostack'en... En lidt kluntet løsning på et lidt tumpet problem.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har oplevet at MIN lyd har været dårlig hos modtageren, men jeg kan godt se at mikrofonen vender bagud! Min store problem er højttaleren, der sikkert ligeledes besidder fejl af begge karakterer (hardware og software).

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Har lige snakket med teleservice i Odense. De siger, at de endnu ikke må åbne E200. Det vil sige at de har modtaget, et antal komplette telefoner (indmaden), Teleservice så kan udskifte den/de fejlbehæftede telefon(er).

Fabrikken er altså klar over, at der er fejl, og prøver efter min mening at "skjule" hardwarefejlene på den her måde.

Hvis Teleservice ikke finder det tilstrækkeligt at udskifte hele telefonen, så har de fortalt mig, at de simpelthen sender telefonen tilbage til fabrikken.

Det kunne jeg forestille mig, at der kunne gå RIGTIG lang tid med!

Så overvej det lige inden du sender din E200 til rep. :?

Link to comment
Share on other sites

Guest zajfman

Jeg er også blevet ejer af den nye E200. Jeg vil gerne give ret i, at højtaleren, under samtaler, er ret dårlig. Men det er ikke fordi det er verdens undergang. Hvis det drejer sig om at vi skal vente et par måneder på at der kommer en eller anden form for opdatering, så venter jeg gerne.

-zajfman

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg har jo som skrevet tidligere været inde ved teleservicen..

Jeg fik ombyttet min egen til en af de nye modeller, og fik lov til at prøve en af dem først..

Lyd kvaliteten er blevet meget bedre. det lyder nu ikke som en dåse..

Selve joystikket virkede også som om det er blevet ændre :roll:

Maves

Link to comment
Share on other sites

Guest anders_g

----> Maves

Hvad er serienummeret på den nye så? det står under batterier, min er noget med HT345d.

Jeg kan se du har de to Bluespoon headset, hvor langt kan du få dem til at række? Jeg synes min begynder at skratte bare den er i min bukselomme.

Er lyden meget bedre i din nye E200, eller kun lidt?

/Anders

Link to comment
Share on other sites

----> Maves

Hvad er serienummeret på den nye så? det står under batterier, min er noget med HT345d.

Jeg kan se du har de to Bluespoon headset, hvor langt kan du få dem til at række? Jeg synes min begynder at skratte bare den er i min bukselomme.

Er lyden meget bedre i din nye E200, eller kun lidt?

/Anders

Hej!

Da jeg har sat den til salg efter jeg har fået den byttet. Så jeg har ikke haft mulighed for at kunne tjekke det endnu :)

Tjekker lige mit serialnr. når jeg kommer hjem..

Maves

Link to comment
Share on other sites

Maves, betalte du ikke for det ? Undergik det din garanti ? .. og hvor indleverede du den ? :)

Hej

Nej, det indgik under min garenti..

Jeg tog ind til teleservicen i Odense ( www.teleservice.com )

Maves

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Super fede nyheder :D

Så er der ikke andet for end hurtigst muligt at komme ned til Orange med dyret, og lade dem sende den til rep.

Hvis i så tv igår, så så i at vi har kunder et ½ år til at opdage og reklame over en fejlbehæftet vare, så i teorien kan man beholde sin "nogenlunde" E200 i et halvt år, og så gøre krav på en ny eller rep. til den tid.

Hvis man venter mere end ½ år, så har DU bevisbyrden overfor sælgeren, så lad være med det :)

Så vidt jeg ved, så skal de endvidere forny garantien på varen, så snart serienummeret er ændret (en ny telefon), og det bliver den jo p.t. iflg. Maves.

Så.... Jeg tror jeg får fixet den A.S.A.P

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Hvis man venter mere end ½ år, så har DU bevisbyrden overfor sælgeren, så lad være med det  :)  

Ummm det er nu lidt af en fejlfortolkning ... der er 2 års reklamationsret .. i de første 6 måneder går producenten mere eller mindre ud fra at det er en fabrikationsfejl, hvis lortet går istykker. Men der er stadig "almindelig" garanti i de sidste 18 måneder .. bevisbyrden har _altid_ ligget hos kunden.

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Ummm det er nu lidt af en fejlfortolkning ... der er 2 års reklamationsret .. i de første 6 måneder går producenten mere eller mindre ud fra at det er en fabrikationsfejl, hvis lortet går istykker. Men der er stadig "almindelig" garanti i de sidste 18 måneder .. bevisbyrden har _altid_ ligget hos kunden.

Det er altså forkert MoRFLeZ!

Du er med al respekt helt gal på den, idet du blander reklamationsret og garanti sammen.

Jeg har måske ikke udtrykt mig helt klart før, men måske nu:

Du har iflg. den nye købelov 24 mdr. reklamationsret for fabriksfejl.

I de første 6 mdr. gælder formodningsreglen. Den siger at hvis en vare går i stykker inden for de første 6 mdr. så antager man at varen er behæftet med en fabrikationsfejl, altså at varen har været defekt fra start af. Ydermere betyder dette at det i denne periode er SÆLGER der har den fulde bevisbyrde og altså ikke køber.

Dog har køberen bevisbyrden, som jeg skrev før, efter de 6 mdr.

Ydermere kan man, dog med omfanget af fejlene taget i betragtning, få ombyttet en vare til en ny, istedet for at få den repareret. Hvis vurderingen medfører en reparation skal der stilles en låne tlf. til rådighed.

Relevant eksempel på forbrugersag (kilde: Forbrugerrådets hjemmeside):

"Ombytning må ikke udskydes:

En kundes mobiltelefon går i stykker efter 1½ måned. Sælgeren tilbyder reparation, men køberen ønsker ombytning efter den nye købelov. Sælger kræver at bruge 14 dage på at undersøge, hvorvidt det er rimeligt, at han skal ombytte telefonen. Her fastslår Forbrugerklagenævnet, at sælgeren ikke har krav på at bruge 14 dage til at foretage en indledningsvis undersøgelse af, hvorvidt varen skal ombyttes eller repareres. Der er taget hensyn til, at køberen ikke får stillet en lånetelefon til rådighed, og at han daglig har behov for telefonen. Resultatet bliver, at han kan få ombyttet varen."

For at runde den af så kan man sige at der er ½ års garanti, efterfuldt af 1½ års reklamationsret.

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
Du har iflg. den nye købelov 24 mdr. reklamationsret for fabriksfejl.

....

Dog har køberen bevisbyrden, som jeg skrev før, efter de 6 mdr.  

...

 

For at runde den af så kan man sige at der er ½ års garanti, efterfuldt af 1½ års reklamationsret.

Godt så, så er vi enige... (jeg havde travlt og fik ikke skrevet det på den mest hensigtmæssige måde...).

Hvad jeg blot ville pointere er, at bevisbyrden altid har været hos køberen. Det har ikke ændret sig med den nye købelov.

Med den nye lov, er der dog sket et par forbedringer, blandt andet, at man i de første 6 måneder (som du også selv siger) - mere eller mindre går ud fra, at der er tale om en fabriksfejl.

Mange forretninger fejlfortolker dog dette, somom der så ikke er noget at gøre efter de 6 måneder, skulle noget gå istykker.

Det er rigtigt at kunden i teorien skal "bevise" at fejlen har været der fra starten, men det er forretningen eller forretningens reperations-team der skal bruge deres ekspertise til at finde fejlen, og fastslå om det er cola eller en mekanisk fejl der er årsagen til at skidtet er gået i udu....

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.