Guest zapin Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 Jeg sad sammen med en ven og vi prøvede for sjovs skyld at bytte sd-kort i vores telefoner (begge spv`ere ) der lå lidt forskellige programmer på kortene, men der var helt tydeligt forskel på hastigheden på vores telefoner. Det var jo interessant, så vi slettede ALT på kortene og derefter installerede vi begge to nøjagtigt de samme programmer og spil, på vores kort. Efter en genstart oplevede vi igen helt tydeligt en forskel :?: Hans kort er et 128mb, kan ikke huske mærket (købt af Maves) og mit er et 256mb, Apacer (købt i bilka) og det store kort er tydeligvis hurtigere (ellers er det telefonerne der bedst kan lide det ) er der andre der har oplevet det :?: Og hvis ja, hvilke kort er så bedst :?: er det ligesom så meget andet hardware, at pris og kvalitet også her hænger sammen :?:
Guest Crispy Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 Ja, det er er stor forskel på nogle kort... Jeg skrev en større afhandling i MAIN på et tidspunkt... Hele ensencen er at memory controlleren er indbygget i SD kortet. Det er den kontroller som bestemmer hastigheden... Til dato findes der, så vidt jeg har kunne læse mig til, 2 forskellige controllere, en som kører med max 2MB/sec i "burst-hastighed" og en som kan klare 10MB/sec i normal hastighed! Jeg købte med vilje et Simpeltech SD kort da, de var det eneste firma hvor jeg kunne læse på deres side hvilken controller de brugte ... nemlig 10MB7sec'eren :) Når, du siger at 256MB kortet var klart hurtigere, så passer det ganske godt da alle de kort med !=MB/sec controller jeg har set er 256MB og 512MB kort. PS: Kørte i også med some OS version? 1.64?
Guest zajfman Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 Ret fascinerende egentligt....! Kan man læse bag på æsken hvor hurtigt kortet er inde man køber det. Det er da værd at tage med i overvejelserne. Nu hvor jeg lige kigger på mit eget kort, så hedder det Kingston MultiMedia Card 128MB. Er der anderledes end et SD kort, eller det samme ? :shock: -zajfman
Guest Crispy Posted January 11, 2004 Report Posted January 11, 2004 Nu hvor jeg lige kigger på mit eget kort, så hedder det Kingston MultiMedia Card 128MB. Er der anderledes end et SD kort, eller det samme ? :shock: Multimedia kort, eller MM kort er et SD kort uden skrivebeskyttelsesmuligheden... Jeg ved aner ikke noget om controllerne på MM kort, men det er vist generelt ret langsomme i forhold til SD ...
Guest muude Posted January 12, 2004 Report Posted January 12, 2004 Mener man plejer at sige, at SD er 4x hurtigere end SD...
Guest zapin Posted January 13, 2004 Report Posted January 13, 2004 PS: Kørte i også med some OS version? 1.64? Ja det var nøjagtig samme telefoner med samme software og samme programmer i telefonerne (ingen udover smart explore) Ved ikke med garanti om det har nogen betydning at den ene var den gamle, men det skulle ikke betyde noget vel :?:
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now