Jump to content

Mapopolish og GPS

Recommended Posts

Guest Demonico
Posted

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har læst flere steder at det ikke kan lade sig gøre.. Og at flere har brændt hele deres SPV af i forsøget. Den kan åbenbart ikke kapere en GPS-enhed stukket direkte ind.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen forsøge sig med at tilkoble en GPS-modtager via bluetooth.. Nogen der ved, om det kan lade sig gøre?

Guest anders_g
Posted

Det virker fint med bluetooth, jeg har en Fortuna GPS bluetooth GPS som jeg har købt på ebay til ca. 1200kr

Derudover skal du købe kort til programmet og de koster ca. 700kr for hele vesteuropa

/Anders

• 1 month later...
Guest Zeke
Posted

Hej Anders

Hvilket software bruger du til telefonen?

Er det noget som følger med antennen.

Hvor købte du kortene og dækker de Danmark.

Jeg er meget interreseret i at få det til at virke, er det noget værd?

På forhånd tak

Thomas

Guest anders_g
Posted

Hej Thomas

Jeg bruger programmet mapopolis som kan hentes gratis på:

www.mapopolis.com

kortene kan købes på samme side og koster 124$ eller på

http://www.buygpsnow.com/item.aspx?itemid=3 til 115$

Jeg synes det er et udemærket program og det fungerer som det skal.

/Anders

• 2 weeks later...
Guest Ken500
Posted

Jeg har købt alle Mapopolis kortene over Europa og en Haicom 203 GPS receiver med lader og kabel til XDA.

XDA er stik kompatibel med min SPV og alt virker perfekt.

Jeg har dog et lille problem, lyset i SPV'en slukker efter nogle sekunder, og så kan jeg ikke se kortet mere.

Findes der et program eller indstilling eller måske en reg. indstilling som kan hjælpe mig ?

Posted

Ja, altså vedr. lyset, så kan du gå ind i indstillinger/strømstyring og så vælge "aldrig" i baggrundslys, det betyder at den aldrig slukker. Du skal vel egentlig også vælge "igen" (skulle vist have været "ingen") i pauseskærm tilstand. Jeg ved ikke lige hvilken tlf du har, men det er ihvertfald hvad det hedder på E200. Tlf skal desværre genstartes inden ændringerne træder i kraft.

TKJ

Guest anders_g
Posted

Hvis nogen skulle være interesseret i at lave et system med E200 + gps er de velkome til at kontakte mig på Mail: [email protected] fjern spam.

/Anders

• 3 months later...
Posted
Jeg har installeret programmet Mapopolish og syntes det ser ok/fedt ud. Se evt denne tråd http://smartphone.modaco.com/viewtopic.php...der=asc&start=0

Nu kunne jeg så godt tænke mig at købe en GPS enhed til min SPV (den gamle). Er der nogle danskere der har fået GPS til at virke med telefonen, og hvad har i så købt ?

:) Ja det kan du her: http://www.easyshopping.dk/

Har selv spv e100 med Mappropolis købte så Haicom gps til Qtek 2020 til 729,00 kr. og det virker bare ok :lol:

Hilsen Mr@

• 7 months later...
Guest smedev
Posted
;) Ja det kan du her: http://www.easyshopping.dk/

Har selv spv e100 med Mappropolis købte så Haicom gps til Qtek 2020 til 729,00 kr.  og det virker bare ok  ;)

Hilsen Mr@

<{POST_SNAPBACK}>

Hej . Jeg har SPV200 og prøver at køre Mapopolis med en Holux antenne.

Mapopolis er demo udgaven og den kan ikke finde min Holux GPS.

Jeg har også MS Streetfinder. Den finder GPS ok.

Skal jeg have en driver eller findes der en anden Mapopolis udgave, der kan køre ?

hilsen Smedev

• 2 weeks later...
Guest smedev
Posted
Jeg har købt alle Mapopolis kortene over Europa og en Haicom 203 GPS receiver med lader og kabel til XDA.

XDA er stik kompatibel med min SPV og alt virker perfekt.

Jeg har dog et lille problem, lyset i SPV'en slukker efter nogle sekunder, og så kan jeg ikke se kortet mere.

Findes der et program eller indstilling eller måske en reg. indstilling som kan hjælpe mig ?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej. Jeg har problem med at køre min Holux bt antenne med spv e200.

Spv kan godt finde Holux på kanal 6, men mapopolis kan ikke finde noget.

Jeg har prøvet med autofind og kanal 6, og baud autofind og 2400 og 4800 bps.

Meget frustrerende. Hvad gør jeg ?

Steen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.