Guest danman_dk Posted May 30, 2005 Report Posted May 30, 2005 hej med jer...I må gerne svare på dansk ;) living in DK...typing in enlglish, but need to enter danish characters en gang i mellem...like to get to 'ø.bro' or 'rådhuset'... how do i enter those characters? (I don't type with T9...just 'abc')
Guest MoRFLeZ Posted June 2, 2005 Report Posted June 2, 2005 Jeg mener bestemt at du kan finde æ, ø og å under "Symbols" .. så når du skriver en sms - så hold * nede og vælg bogstavet dér.
Guest danman_dk Posted June 4, 2005 Report Posted June 4, 2005 nopes. using the qtek8020, the symbols are the regular characters like on a qwerty kybrd above the numbers...nothing special... ...i guess for those emergency situations, i can always switch to a danish T9, then be able to get 'århus' in there ;)
Guest MoRFLeZ Posted June 4, 2005 Report Posted June 4, 2005 Hmmm egentligt meget mystisk. Jeg har en SPV C500 med Qtek ROM .. og når jeg holder * inde .. og vælger symbols - kan jeg både vælge mellem æ, ø og å samt en masse andet.
Guest danman_dk Posted June 6, 2005 Report Posted June 6, 2005 welllll, indeed mystisk, but as true proof then: maybe cuz your OS is set to Danish?
Guest MoRFLeZ Posted June 6, 2005 Report Posted June 6, 2005 Hmmm hvad hvis du sætter T9 til abc mode istedet for ... og så kører igennem a knappen!? Så burde du kunne finde æ og å .... og "o" knappen for at finde ø?
Guest danman_dk Posted June 6, 2005 Report Posted June 6, 2005 yups. that worked ;) (honestly, it did not 2 weeks ago!) ...but if i set my T9 to danish, then still type with 'abc' (as i always do), i can get to the 'æ,å,ø', old mcdonald! thanks!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now