Jump to content

Onbereikbaar Qtek 8020 + Telfort : HELP


Guest koning_nick

Recommended Posts

Voortgang: klantenservice vraagt me een cross-check te doen (= eerst de Telfort SIM in een ander toestel en dan een SIM van een andere provider in de c500) met de huidige SIM. Ik heb daarop gesuggereerd mij eerst een nieuwe SIM te verstrekken om die factor vooraf uit te sluiten.

Prettig: daar gaat Telfort op in, maar: "de cross-check is zeer van belang") :exclaim:. Heb ik eigenlijk geen zin in, maar ok, voor het algemeen belang :o doe ik het.

Dus nu eerst wachten op de nieuwe SIM, tijdje proberen in c500, toestelletje lenen en tijdje daarin, tijdje een andere SIM in de c500. Gaat wel lukken, maar vergt tijd. Jullie horen nog van me. Gelukkig wordt de klacht wel serieus behandeld. Wie weet... 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest robsloetjes
Voortgang: klantenservice vraagt me een cross-check te doen (= eerst de Telfort SIM in een ander toestel en dan een SIM van een andere provider in de c500) met de huidige SIM. Ik heb daarop gesuggereerd mij eerst een nieuwe SIM te verstrekken om die factor vooraf uit te sluiten.

Prettig: daar gaat Telfort op in, maar: "de cross-check is zeer van belang") :exclaim:. Heb ik eigenlijk geen zin in, maar ok, voor het algemeen belang :o doe ik het.

Dus nu eerst wachten op de nieuwe SIM, tijdje proberen in c500, toestelletje lenen en tijdje daarin, tijdje een andere SIM in de c500. Gaat wel lukken, maar vergt tijd. Jullie horen nog van me. Gelukkig wordt de klacht wel serieus behandeld. Wie weet... 8)

<{POST_SNAPBACK}>

ik heb mijn qtek weggedaan, telfort reageert erg slecht, ik zou ook gebeld worden...

nu een se tel, en weer perfect!!

rob

Link to comment
Share on other sites

GRGRGR Het is weer foute boel, ga nu telfort bellen!

Mijn oplossing: F*ck Telfort.

Heb hier een SPV e200, maar mijn collega heeft een nokia 6110i en die heeft het ook. Zolang we in de randstad verblijven, of in het buitenland geen probleem. Maar zodra we uit de randstad gaan... ellende na enkele uren.

Telfort heeft nog geen oplossing..

Ik stap over!

Oh en ja... oude O2 sim.

Edited by garuda
Link to comment
Share on other sites

Guest motorolampx200
ik heb mijn qtek weggedaan, telfort reageert erg slecht, ik zou ook gebeld worden...

nu een se tel, en weer perfect!!

rob

<{POST_SNAPBACK}>

Waarom doe je je qtek weg?! Het is toch een probleem van Telfort?! Eis contract ontbinding en neem een andere provider b.v Alhoewel ik me wel de irritatie kan voorstellen na WEER door TELFORT geen telefoon gesprek te hebben ontvangen.

Link to comment
Share on other sites

:evil: Nieuwe SIM gekregen. Rekening: 20 euro. Even klantenservice gebeld, maar echt waar. Mailtje gestuurd of ze die crosscheck nog willen, want om nou te betalen om werk uit te voeren...

Lijkt niet goed te gaan :o

Link to comment
Share on other sites

Guest robsloetjes
Waarom doe je je qtek weg?! Het is toch een probleem van Telfort?! Eis contract ontbinding en neem een andere provider b.v Alhoewel ik me wel de irritatie kan voorstellen na WEER door TELFORT geen telefoon gesprek te hebben ontvangen.

<{POST_SNAPBACK}>

ik heb met een grote kring samenbellen abbjes, andere provider betekend duur bellen! telfort is leuk, totdat ze je moeten helpen, dan krijg je slechte support.

Link to comment
Share on other sites

Guest motorolampx200

Telfort gepruts gaat gewoon weer vrolijk verder.

Ik zou maandag teruggebeld worden, niet gebeurd belde ik hun maar op en ja hoor nergens genoteerd dat ik had gebeld of een call heb openstaan?!

Weeeeeeer 3 datums opgegeven waren de datums ouder dan 5 dagen of ik 3 nieuwere kon geven wtf?!!!!!

Wat een pruts provider ik ga Telfort aan iedereen afraden nu wat een stel idioten. Ik neem NOOIT meer telfort omg.

Ik zeg tegen dat mens hebben jullie geen computer ofzo je noteert toch dat iemand belt en een klacht heeft? Denk je dat ik niks anders te doen heb dan jullie bellen?

Link to comment
Share on other sites

Guest userone

:o Nieuwe SIM is gratis om te testen in de crosscheck. Factuur is onvermijdelijk, maar die mag ik gewoon weggooien :??:. Ik vind 't best. Binnen 15 dagen activering van de nieuwe SIM, preciezer kan niet. Pfff...

Maar we gaan door. Partner heeft nieuwe SIM van Telfort en geen probleem met c500, waar ik dat wel had met hetzelfde toestel.

Link to comment
Share on other sites

Guest motorolampx200

Na weer 3 keer niet bereikbaar te zijn geweest WEER telfort gebeld het zou WEER aan de technische dienst gemeld worden en ik zou WEER teruggebeld worden pffff nou ben beniuwd tot welke conclusie ze gaan komen.

Link to comment
Share on other sites

Guest robsloetjes
Na weer 3 keer niet bereikbaar te zijn geweest WEER telfort gebeld het zou WEER aan de technische dienst gemeld worden en ik zou WEER teruggebeld worden pffff nou ben beniuwd tot welke conclusie ze gaan komen.

<{POST_SNAPBACK}>

De conclusie wordt gewoon geen qtek met telfort, en dat zullen ze zelf toch niet zeggen, telfort is goedkoop. makkelijk als het allemaal werkt, lastig als er problemen zijn, dan hebben ze niet het vermogen serieus te kunnen zijn. helaas

Link to comment
Share on other sites

Guest shippie

Apart,

Ik heb ook een HTC Hurrican variant (SDAII) met een KPN abbo. Maar ik heb hetzelfde probleem :o

Onbereikbaar en als ik probeer te bellen kan het in eerste instantie niet, de tweede keer lukt het wel en dan stromen de smsjes van gemiste oproepen binnen.

Vaag :(

Link to comment
Share on other sites

Guest motorolampx200

Shippie ik kan bellen tot ik een ons weeg ik moet gewoon handmatig het netwerk selecteren of de telefoon uitzetten en weer aanzetten.

Oh en voor de geintereseerde ik ben WEEER niet gebeld, ongeloofelijk zeg!

Link to comment
Share on other sites

Guest shippie
Shippie ik kan bellen tot ik een ons weeg ik moet gewoon handmatig het netwerk selecteren of de telefoon uitzetten en weer aanzetten.

Oh en voor de geintereseerde ik ben WEEER niet gebeld, ongeloofelijk zeg!

<{POST_SNAPBACK}>

Man man man dan heb jij het nog erger getroffen :o

Kan je niet een aangetekende brief ofzo sturen ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest robsloetjes
Shippie ik kan bellen tot ik een ons weeg ik moet gewoon handmatig het netwerk selecteren of de telefoon uitzetten en weer aanzetten.

Oh en voor de geintereseerde ik ben WEEER niet gebeld, ongeloofelijk zeg!

<{POST_SNAPBACK}>

word dus niks ondernomen he...

Link to comment
Share on other sites

Guest motorolampx200

Na weer een telefoon gesprek waarin bevestigd werd dat er problemen zijn op de mast bij mijn woonplaats (te druk), heb ik weer een mail gestuurd naar de klantenservice en kreeg ik zowaar een zeer vriendelijke vrouw van de klantenservice aan de lijn die begrip had voor mijn situatie. Ze bevestigde dat er congestition problemen waren en dat bij de qtek a.k.a htc smartphone (dus bekend bij hun) i.c.m congestion problems het O.S crashed. Ik kreeg het voorstel of ik een ander toestel wou of van Telfort abbonement af wou. Ik heb dus voor het laatste gekozen en dat werd meteen bevestigd per mail en per november ben ik nu dus Telfort af ;)

Wauw na al die moeite toch gelukt!

Dus voor iedereen eerst technisch laten bevestigen en dan moet het lukken zonder technische ondersteuning gaat het je niet lukken!

Succes!!!

Ik neem nu trouwens Vodafone denk ik.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest motorolampx200

Ff een update ik heb nu inmiddels alweer een paar weken vodafone en wonderbaarlijk genoeg heb ik geen enkel probleem meer gehad met onbereikbaarheid :)

Ligt dus toch echt aan telfort :evil: , hopelijk gaan ze het onderzoeken en helpen ze de andere ongelukkigen want niet door hebben dat je onbereikbaar bent is echt klote.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest motorolampx200

Inmiddels zijn we al een paar maanden verder en geen enkel probleem oplossing lijkt me dus vrij duidelijk switch van provider. hopelijk heb ik een paar mensen kunnen helpen met dit zwaar irritante probleem!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Bouke

Beste forummers, ik heb deze telefoon onlangs ook gekocht en heb hetzelfde probleem met Telfort ;).

Heeft iemand al een werkende oplossing weten te vinden, met deze telefoon en Telfort... ik ben namelijk tevreden met mijn provider en switch liever niet naar een andere.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest jg.postma

Ik heb een klachtenbrief naar telfort geschreven. Ik kreeg de reactie dat er wel wat aan te doen zou zijn en dat ik opnieuw te klantenservice moest bellen en dan een bepaalde code doorgeven. Ze zijn er inmiddels twee maanden naar aan het kijken en ik weet nog steeds niets.

M.a.w. volgens mij doen ze er helemaal niets aan en houden ze me aan het lijntje. Maar goed als er binnen twee weken nog niets is gebeurd gaat er weer opnieuw een brief de deur uit.

Link to comment
Share on other sites

Guest koning_nick

Ik heb er een hard hoofd in dat Telfort dit probleem ooit echt aan gaat pakken. Telfort is prima op de hoogte van dit probleem met de Qtek 8020; meerdere mensen hebben gemeld dat er iets niet in de haak is, maar je wordt gewoon afgescheept. Volgens mij gaat telfort pas aktie ondernemen als een populaire breedverkochte gsm hetzelfde probleem heeft.

Ik vraag me overigens nog steeds af waar ergens de kink in de kabel zit. Hebben nu alleen mensen met een oude simkaart last van dit probleem (dan staat er O2 - NL als provider), of ook mensen met een nieuwere simkaart????? Reakties aub! Als het eerste het geval is, dan is dat misschien een stap naar een oplossing.

Ik lees het graag als iemand een echt oplossing voor dit probleem heeft. Tot die tijd raad ik iedereen aan om GEEN Qtek toestel (om het even het model) in combinatie met Telfort te nemen, of het moet zijn dat vaak niet gestoord wilt kunnen worden!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest userone
Ik heb er een hard hoofd in dat Telfort dit probleem ooit echt aan gaat pakken. Telfort is prima op de hoogte van dit probleem met de Qtek 8020; meerdere mensen hebben gemeld dat er iets niet in de haak is, maar je wordt gewoon afgescheept. Volgens mij gaat telfort pas aktie ondernemen als een populaire breedverkochte gsm hetzelfde probleem heeft.

Ik vraag me overigens nog steeds af waar ergens de kink in de kabel zit. Hebben nu alleen mensen met een oude simkaart last van dit probleem (dan staat er O2 - NL als provider), of ook mensen met een nieuwere simkaart????? Reakties aub! Als het eerste het geval is, dan is dat misschien een stap naar een oplossing.

Ik lees het graag als iemand een echt oplossing voor dit probleem heeft. Tot die tijd raad ik iedereen aan om GEEN Qtek toestel (om het even het model) in combinatie met Telfort te nemen, of het moet zijn dat vaak niet gestoord wilt kunnen worden!

Link to comment
Share on other sites

Guest userone
Ik heb er een hard hoofd in dat Telfort dit probleem ooit echt aan gaat pakken. Telfort is prima op de hoogte van dit probleem met de Qtek 8020; meerdere mensen hebben gemeld dat er iets niet in de haak is, maar je wordt gewoon afgescheept. Volgens mij gaat telfort pas aktie ondernemen als een populaire breedverkochte gsm hetzelfde probleem heeft.

Ik vraag me overigens nog steeds af waar ergens de kink in de kabel zit. Hebben nu alleen mensen met een oude simkaart last van dit probleem (dan staat er O2 - NL als provider), of ook mensen met een nieuwere simkaart????? Reakties aub! Als het eerste het geval is, dan is dat misschien een stap naar een oplossing.

Ik lees het graag als iemand een echt oplossing voor dit probleem heeft. Tot die tijd raad ik iedereen aan om GEEN Qtek toestel (om het even het model) in combinatie met Telfort te nemen, of het moet zijn dat vaak niet gestoord wilt kunnen worden!

Nieuwe SIM kaart lost het probleem niet op, heb ik al geprobeerd. Ik ben overgestapt nar een Qtek S200, daarmee geen problemen. Qtek en Telfort kan dus wel.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.