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Sound-Problem and latest Rom


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Guest tk-germany
Posted

Hi,

since I installed and successfully used SRS WOW one day, my Audio-Out just plays silent noise, the internal speaker works correct.

I allready tried to install some new roms, the problem kept.

Any Idea what i can do.

Another question is, what is the version of and where I can get the latest, official AND untouched german phone- and pda-rom, so i can get my phone to samsung and get it repaired?!

Anyone knows if they repair, or send me a new phone? is the Omnia still produced, or may i get an omnia 2? ;)

Thanks a lot, with regards,

tk

Posted (edited)
Hi,

since I installed and successfully used SRS WOW one day, my Audio-Out just plays silent noise, the internal speaker works correct.

I allready tried to install some new roms, the problem kept.

Any Idea what i can do.

Another question is, what is the version of and where I can get the latest, official AND untouched german phone- and pda-rom, so i can get my phone to samsung and get it repaired?!

Anyone knows if they repair, or send me a new phone? is the Omnia still produced, or may i get an omnia 2? ;)

Thanks a lot, with regards,

tk

Did you try hard reset after re-flashing with different roms? do it if you haven't, before you send the device for repair.

Go to http://www.samsung-promotion.de/i900_upgrade.html

and download the latest rom there. If you have unbranded phone - give BHI in the field, which asks for your current ROM version. If you have a branded device you have to give another characters. The web page source gives a hint about the accepted starting characters (e.g. for O2, vodafone, t-mobile, etc.-google for the right one):

function check(){

if(subWord == "AN"){

}else if(subWord == "AM"){

}else if(subWord == "AO"){

}else if(subWord == "BH"){

}else if(subWord == "AK"){

} else {

alert('Version falsch oder kein Upgrade verfügbar. \n Bitte überprüfen Sie die OMNIA Version erneut.');

Then, instead of playing with country settings and cheating the Samsung version checker, I'd recommend flashing with one of DominikZ roms:

( http://www.handy-faq.de/forum/samsung_i900..._5_deutsch.html )

Afterwards you can immediately re-flash with the original ROM that you downloaded from Samsung.

Edited by DLCI
Posted

When it comes to Samsung, here is what I got from them some weeks ago (I asked about smth else, but the mail reply is general):

Sehr geehrte ...,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

.....

Tritt der Fehler weiterhin auf, so können wir einen Fehler des Mobiltelefons nicht ausschließen.

Sie haben dieMöglichkeit, Ihr Mobiltelefon bei unserem Vor-Ort-Partner zur Überprüfung vorzulegen.

Vereinbaren Sie am Besten vorab telefonisch einen Termin.

Unter folgendem Link können Sie einen Service-Partner in Ihrer Nähe finden :

http://www.samsung.de/de/support/servicelocations.aspx

Bitte sichern Sie vorab alle wichtigen Daten, die auf Ihrem Mobiltelefon gespeichert sind.

Samsung Electronics GmbH übernimmt keinerlei Verantwortung für Datenverlust.

Eine nachträgliche Datensicherung durchuns ist nicht möglich.

Sollte ein Garantiefall vorliegen, ist die Reparatur selbstverständlich kostenlos.

Mit dem Erwerb eines Samsung Mobiltelefons gewähren wir Ihnen eine Garantie von 24 Monaten ab Kaufdatum.

Auf im Lieferumfang befindliches Zubehör erhalten Sie eine 6-monatige Garantie.

Bitte beachten Sie, dass Bruch-, Sturz- oder Feuchtigkeitsschäden von der Garantie ausgeschlossen sind.

In diesem Fall wird unser Servicepartner zunächst für Sie einen Kostenvoranschlag erstellen und Sie können entscheiden, ob Sie die Reparatur durchführen lassen möchten.

Der Kostenvoranschlag wird mit ca. 30 € berechnet.

Weiterführende Informationen zu unseren Garantiebestimmungen haben wir für Sie auf unserer Webseite zusammengestellt:

http://support.samsung.de/support/support_...edingungen.aspx

Alternativ können Sie Ihr Mobiltelefon an folgenden Service Partner einsenden.

Diesbezüglich erhalten Sie anbei eine Anleitung im PDF-Format für das Einschicken Ihres Mobiltelefons.

Bei weiteren Fragen können Sie uns gern kontaktieren.

SamsungElectronics GmbH

Customer Communication Center

Tel: 0180 5 SAMSUNG oder 0180 5 7267864 (0,14 Euro/Min. Festnetz dt.

Telekom; aus dem Mobilfunknetz abweichend)

Fax: 0180 5 121214 (0,14 Euro/Min. Festnetz dt. Telekom)

Homepage: www.samsung.de

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