Jump to content

Orange tilbyder eksisterende kunder afslag i pris

Recommended Posts

Guest MoRFLeZ
Posted

Nyheden starter med følgende:

Ifølge Orange Danmark - så mon ikke det er kilden!? :?

Guest Crispy
Posted

Jaja, men har de det stående et eller andet sted på siden, pressmeddelse, email, telefonopkald etc.. Nogle citater ville være rart ... "Ifølge Orange Danmark" er grebet lige ud af luften ...

Ja undskyld, jeg vil ikke bitche, men det er ret ireterende at læse noget uden ordenlig kildeangivelse. :oops:

Guest MoRFLeZ
Posted

Hehe - det kan jo være svært at sætte 'ordentlig kilde' på, hvis det eksempelvis er noget man har hørt på et møde, eller fra ens ven som tilfældigvis arbejder hos Orange.

Guest Crispy
Posted
Hehe - det kan jo være svært at sætte 'ordentlig kilde' på, hvis det eksempelvis er noget man har hørt på et møde, eller fra ens ven som tilfældigvis arbejder hos Orange.

Tja, jeg vil da sige at begge to er glimrende kilder: "Jeg har hørt fra en af mine bekendte som arbejder hos Orange at ......", " På mødet blev det nævnt at ..." ...

ja ok, det lyder ikke lige så godt ... men det er da bedre end "Ifølge Orange Danmark" ... Bare min mening ... og så ikke mere kildekritik!!

Det lyder jo genialt godt! Fugl 1 + kontaner = Fugl 2 :) ... Gad vide om man skal have et Orange abonement for at kunne benytte det tilbud .. hmmm, det skal man sikkert ... Og så binder man sig sikkert for et overdrevet dyrt abonement ... IGEN! ... og det koster sikkert 1000kr+! De gør det jo nok ikke for at være venlige :roll:

Posted

Som udgangspunkt refererer vi ikke direkte til kilden hvis der er tale om et rygte eller en besked vi har fået via en "uformel" vej. Om folk så tror på os, må de selv om. Vi har endnu ikke bragt en nyhed der ikke holdt vand, så jeg mener at folk kan tage vores site for gode varer. Og jeg mener for øvrigt ikke at vores brugere bliver særligt meget klogere ved at få kildeangivelser som "en anonym kilde ved Orange" eller lignende. De brugere der regelmæssigt kommer forbi sitet ved jo, at de kan stole på os.

Forresten er der ikke tale om at man skal aflevere sin "gamle" spv, så vidt jeg har forstået, mere at man vil kunne få et afslag på den nye.

Posted

Det var absolut ikke ondt ment :) Bare en forklaring.

Guest Crispy
Posted
Forresten er der ikke tale om at man skal aflevere sin "gamle" spv, så vidt jeg har forstået, mere at man vil kunne få et afslag på den nye.
Tja, så er det vel spørgsmålet om man kalde det at "opgradere" :roll:

Det var absolut ikke ondt ment,  Bare en forklaring.

Fair nok :wink:

Guest Animefan
Posted

Hvis det passer så skal jeg da have min Orange SPV opdateret eller hvad man nu kan!!! :)

Men skal den være delocked eller hvad det er nu er? før de vil tage den igen?

Guest MoRFLeZ
Posted

Det er der jo nok ingen der ved endnu!! For det første er der ikke nogen der ved om man skal aflevere sin SPV endnu!

Men efter en hard reset er den jo også locked igen ... ellers kan man bare gå ind og locke den via OTA.

Mht sim-unlock ved jeg faktisk ikke om man kan låse den igen...

Guest Crispy
Posted
Mht sim-unlock ved jeg faktisk ikke om man kan låse den igen...

:shock: ... Du er max superbruger moderator nørde pigen! Du burde vide sådan noget! :wink: ... Ej, bare en joke!

Men hvis tænker lidt, så kan det ikke være bare "det omvendte". Systemmet er vel designet til at kunne blive simlocket til alle udbydere. Der må ergo være forskellige ID-koder som skal matche det på SIM-kortet injeret i telefonen. Hvor det så gemmes på telefonen er så noget andet! Man må så skulle skrive Orange's ID kode på dette "sted" for at locke den. Dette "sted" er sandsynligvis ikke et sted i OS-filerne, da man så via filsammenligning ville kunne unlocke en telefon uden en unlock kode, og det er der self ingen der er intereseret i at man skal kunne. Så en eller anden form for flash-rom er vel sandsynelig... Så for at locke en fon skal man vel desgine et program som kan skrive "koden" på "stedet". 2 ret store ukendte størrelser... Jeg ved så ikke om fonen har et unikt hardware ID, hvilket så vil betyde at alt info kan gemmes i OS filerne - så er det vel abre et spørgsmål om at lave at program som ændrer dem med "koden" ... Stadigt ikke nemt! - Så igen, det var det nok også at lave unlock programmet, såååå :roll:

Så igen, jeg tager sikkert fejl! Nå ja, en tanke er en tanke :wink:

Guest Jakob
Posted

Hvis i checker msmobiles vil i kunne se at lige præcis SimUnlock ikke skal køres på version 1.5 af softwaren (ihvertfald ikke endnu). Telefonerne der bliver solgt i DK (altså SPVe100) vil blive solgt med ver. 1.5 (officielt ver. 1.47) og der vil være et tilsvarende download af samme sofware til vores nuværende SPV..

/JxK

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.