Jump to content

Opsætning af GPRS hos Telmore :/

Recommended Posts

Guest fatdev
Posted

I dag (d. 1 Juli) har Telmore lanceret GPRS. Umiddelbart kunne jeg ikke se ud fra deres hjemmeside, hvordan jeg skulle sætte min SPV op til GPRS netværket. Så derfor ringede jeg derind, hvor de oplyste mig, at de ikke havde de nødvendige oplysninger omkring SPV'en til at kunne få den på netværket. Da de kører igennem TDC er man afhængig (som telmore kunde) af at de får det til at virke :/

Men burde det ikke bare være muligt, at gøre selv, hvis man har de rigtige adresser, ip'er etc. ?

Nu havde jeg lige glædet mig til at få GPRS her den 1. Juli :x

Guest Crispy
Posted

ja, jeg kan også kun se nyheden... men har du tilmeldt dig det på din personlige side? Der må da stå alle IP-adresserne ... LOL, ellers er det da ikke meget værd! Man tilmelder sig og får ikke nogen info om hvordan man bruger det :roll:

Guest fatdev
Posted

Jeg har tilmeldt mig det inde på deres personlige side :)

Der har man så mulighed for at vælge forskellige telefoner, men ikke SPV'eren. Valgte bare en P800 (ved egentlig ikke hvorfor - den kører jo Symbian) og fik sendt en opsætning til P800. Den kunne jeg selvfølgelig ikke bruge til noget og der stod ikke nogen ip-adresser.

Har så prøvet at være inde på TDC's side ( TDC mobil (GPRS opsætning) ) - men det ser ikke ud til at kunne bruges ;)

Guest MoRFLeZ
Posted

Fra andet forum:

TDC  

med TDC GPRS abn.  

program -> indstillinger -> dataforbindelser -> menu -> rediger forbindelse -> Gprs-forbindelser -> internet gprs.  

Tilslutter : internettet  

Adgangspunkt :internet  

Burgernavn :  

Adgangskode :  

primær DNS :  

Sekundær DNS :  

IP adresse :  

udført derfter gå ind i internet CSD  

Tilslutter : internettet  

Landkode : 0  

Områdekode :  

Telefonnummer : *99#  

Burgernavn :  

Adgangskode :  

Domæne:  

Har stadig ikke fået det til at virke, da jeg ikke kan slette mine DNS oplysninger! Den bliver ved med at gendanne de ip addys der står der fra start... men det rygtes at enkelte har fået det til at virke...

Guest fatdev
Posted

Samme her - kan ikke slette DNS oplysningerne :/

Guest fatdev
Posted

Hvilket andet forum fandt du de oplysninger på?

Guest miksi
Posted

Jeg har fået det til at køre bare med dns: 194.239.134.083

og "accespoint": internet

Så måske er det bare der I skal ændre! Ang. opsætning så check http://orange.dk/spv/support/

Her står fremgangsmåden, held og lykke!

MEEEEEEEEEEEEN, det er for tyndt, at de ikke bare giver os oplysningerne - så vi selv kan sætte det op! Men det er fordi det er TDC, som står for al teknologien

Guest fatdev
Posted

Ville være lækkert hvis du lige gad, at skrive helt præcist hvad du har indtastet! Kan nemlig ikke få det til at virke ved bare at indtaste 194.239.134.083 som primary DNS :)

Guest NederSoren
Posted

ta et kig på www.smarter.dk hvor der står hvad du skal udfylde :)

Guest miksi
Posted

UPS, jeg lavede lige en fejl! adressen er:194.239.134.83 - IKKE .083 til sidst!

Det er det eneste jeg har ændret - Telefonen er udstyret med en del ting fra Orange - men dem har jeg slettet og kun erstattet, adgangspunkt og DNS primær! Og så bare fulgt forklaringen hos Orange (det link, jeg havde med)

Guest fatdev
Posted

Har prøvet de indstillinger og den siger at "Opkaldet kunne ikke placeres" :/

Guest miksi
Posted

--->fatdev

Har du husket at ændre profilen, så IE kører på "internet GPRS", og at den skal tilslutte til internettet - og ikke pass through.

Jeg har forresten lavet akkurat de samme ændringer i min "WAP GPRS" profil - jeg ved ikke om det også er nødvendigt!

Guest fatdev
Posted

IE er sat til at køre igennem "internettet" og under Dataforbindelser er Internetforbindelsen sat til "Internet GPRS". Har både prøvet med 194.239.134.83 og 0.0.0.0 og det virker stadig ikke. Den kommer med fejlbeskeden "Opkaldet kunne ikke placeres."

Man behøver vel ikke at genstarte telefonen eller noget - vel ?

Guest miksi
Posted

øøøøhh, det kan s'gu da godt være, at telefonen skal slukkes - jeg kan ikke huske om jeg slukkede min?!

Meeeen har du også ændret på WAP GPRS, som jeg også har ændret!

Guest Crispy
Posted
MEEEEEEEEEEEEN, det er for tyndt, at de ikke bare giver os oplysningerne - så vi selv kan sætte det op!

Tja, man kan vel ikke forvente at alt fungere perfekt på den første dag kan man?

Guest fatdev
Posted

Hmm .. Har prøvet det alt sammen optil flere gange og kan stadig ikke få det til at virke :| Synes det virker underligt. Har alle jer andre der har Telmore fået det til at virke?

Guest MoRFLeZ
Posted

Gad vide om det går bedre for CBB's GPRS!? *hæhæ*

Guest Maves
Posted
Gad vide om det går bedre for CBB's GPRS!? *hæhæ*

Det skulle ikke virke endnu til SPV'en.. hvad jeg har ladet mig fortælle..

maves

Guest TBanan
Posted

Hmmm! Jeg har prøvet alt hvad der bliver forslået p denne side! Lige fra ip med 0.0.0.0 og så til ...083 Nothing! Jeg har en kammi der godt kan få det til at virke på hans, men hvis han smider SIM-kortet over i min går den død.

Måske det kan have noget at gøre med hvis man har installeret for meget på SPV'en?

miksi:

Det er ikke TDC der er banditten i det her spil, det er Orange der ikke vil udlevere oplysninger til TDC, så TDC kan teste og godkende SPV'en som databærende og sendende enhed...

Guest MoRFLeZ
Posted

Nej det er jeg ikke... eller rettere jeg har få boet i Aalborg et stykke tid, men ikke nu :)

/fra mobil

Guest MoRFLeZ
Posted

Jeg har boet et par år i Aalborg engang. men det gør mig vel ikke fuldblods aalborgenser :)

/fra mobilen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.