Guest ThCleaner Posted July 31, 2003 Report Posted July 31, 2003 jeg ville lige høre om man kan mærke forskel på et SD med 10mb/s overførsel i forhold til et 2-2.5mb/s
Guest Crispy Posted August 1, 2003 Report Posted August 1, 2003 Tja, det er et virkelig godt spørgsmål. Jeg har lige siddet og testet lidt: ... Jeg testede med en fil 5.87MB på følgende kort: SimpleTech 256MB SD Kort = 65sec Orange 8MB SD kort = 74sec SanDisk 16MB SD kort = 80sec Jeg lavede 3 test på hvert kort, så tiderne er forhåbentligt så præcise som de kan blive. Problemmet er et filerne bliver overført via SPV'en interface, som er så langsomt som et ondt år. Hvis jeg havde haft en USB 2.0 kortlæser så ville tiderne nok ha været 1-5sec. Stadigvæk, der kan ses en forskel fra 10MB/sec memorycontrolleren og 2MB/sec controlleren ... om den så er værd at betale for er så noget andet! ... En anden ting er så om kortet kan udnytte sin hastighed internt i telefonen, hvilket jeg ikke kan svare på. Det vil kræve et SD-kort benchmark program til smartphone, eller noget teknisk data om SD-interfacet. To ting jeg ikke har! Konklusion: Der skal en hurtigere kortlæser til at udnytte hastigheden af både 2MB/sec og 10MB/sec kort.
Guest Jakob Posted August 2, 2003 Report Posted August 2, 2003 Crispy har helt ret i hvad han skriver mht. hastighed. Hvis i kigger her, så kan i se at datatilgangstiden er uhyggeligt meget højere end vi får brug for - de ting vi kører fra kortet fylder som oftest ikke mere end 100k og de større ting plejer at være film eller .mp3 eller .wma - og i disse formater er hastigheden omkring 15k/sec /Jakob
Guest Animefan Posted August 2, 2003 Report Posted August 2, 2003 jamen hvis vi så ikke skal bruge det kort hvilke er så billigere? Vil bare have et billigt SDkort/MMCkort til under 500kr der virker og som kan købes i en forretning eller bestilles over nettet uden kreditkort her i Danmark :)
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now