Jump to content

I-mate 1.50 / Qtek 7070 1.50

Recommended Posts

Guest MoRFLeZ
Posted

Tja .. de kan begge installeres og jeg tror de er rimeligt ens, kan dog kun fortælle mere om Qtek som jeg har installeret i øjeblikket:

Indbygget IA Album med fix så man kan optage LANG tid

Indbygget mulighed for at opbevare ens ringetoner på kortet

SMS Counter der virker

Der BURDE dog komme en dansk opdatering forholdsvis snart, den engelske er under test - så mon ikke også den danske er...

Edited: Glemte at sige at Qtek opdateringen også er perm decertificeret

Guest Crispy
Posted

Som MoRFLeZ siger, de er rimeligt ens! Den eneste forskel jeg udmidbart kan se er at Qtek'en har T9 og svenske bokstaver i stedet for æ,ø og å. Der var vist også noget om en ringe dansk T9 ordbog? ...

Hvis du tænker på at installere en af dem ville jeg tage Qtek'en ... men så igen, har ikke prøvet den (endnu) ...

Guest MoRFLeZ
Posted

Kan man opbevare sine ringetoner direkte på SD kortet med I-mate opdateringen Crispy??

• 2 weeks later...
Guest ghostcom97
Posted
Tja .. de kan begge installeres og jeg tror de er rimeligt ens, kan dog kun fortælle mere om Qtek som jeg har installeret i øjeblikket:

Indbygget IA Album med fix så man kan optage LANG tid

Indbygget mulighed for at opbevare ens ringetoner på kortet

SMS Counter der virker

Der BURDE dog komme en dansk opdatering forholdsvis snart, den engelske er under test - så mon ikke også den danske er...

Edited: Glemte at sige at Qtek opdateringen også er perm decertificeret

Jeg har en nyindkøbt Qtek 7070 med version 1.41.64 men når jeg vin installere den Qtek nye 1.50.91 opdatering kommer den om med ERROR 100 og siger det er en forkert ROM version... Viser markeret med rød noget om Model TAO TOFFY for min telefon og TAO GRIFFIN for ROM'en :-(

Læste noget om at man før i tiden installerede Oranges 1.36 opdatering ved at tvinge den i 3-color mode og flashe derfra... Skal jeg gøre det samme eller hvad

link til rom her HER

flash_error.PNG

Guest MoRFLeZ
Posted

Sæt telefonen i canary mode (3 farvet) .. placer den i din cradle .. og forsøg installationen igen. Hvis den stadigvæk ikke vil, så forsøg fra en anden XP computer! Det lyder tumpet .. men det klarer som regel de fleste flash problemer...

Guest Crispy
Posted
Kan man opbevare sine ringetoner direkte på SD kortet med I-mate opdateringen Crispy??

Nej, så vidt jeg kan se så kan man ikke! ... Har prøvet direkte på kortet, under My documents, og under My music ...

Guest Sonofon Boy
Posted
forsøg fra en anden XP computer! Det lyder tumpet .. men det klarer som regel de fleste flash problemer...

Jaa prøv det. Det virkede også for mig selv om det var et lidt andet problem.

Sono

SPV: Orange

Guest ghostcom97
Posted
Sæt telefonen i canary mode (3 farvet) .. placer den i din cradle .. og forsøg installationen igen. Hvis den stadigvæk ikke vil, så forsøg fra en anden XP computer! Det lyder tumpet .. men det klarer som regel de fleste flash problemer...

Vil det ikke fucke min fon op, når man tvinger den (åbenbart) forkerte ROM i den ???!

Jeg bruger den på atbejdet og der har vi TDC abonnement og det går ikke hvis den pludselig kun kan bruges til et andet selskab....

På en måde er det deldigt at man ikke i version 1.4xx har dansk ÆØÅ eller T9, så har man jo ikke noget mod at flashe med en engeslt-sproget rom...

Men mener i at jeg ikke vil smadre telefonen med at tvinge den i med 3-color-mode ? Eller kan man dumpe den version man har så man kan gå tilbage ?

Guest Crispy
Posted
Vil det ikke fucke min fon op, når man tvinger den (åbenbart) forkerte  ROM i den ???!  

Jeg bruger den på atbejdet og der har vi TDC abonnement og det går ikke hvis den pludselig kun kan bruges til et andet selskab....

På en måde er det deldigt at man ikke i version 1.4xx har dansk ÆØÅ eller T9, så har man jo ikke noget mod at flashe med en engeslt-sproget rom...

Men mener i at jeg ikke vil smadre telefonen med at tvinge den i med 3-color-mode ? Eller kan man dumpe den version man har så man kan gå tilbage ?

Nej det vil ikke sucke din fon totalt, fordi de andre opdateringer der findes Q-tek, I-mate, Eurotel er designet til samme hardware som SPV e100 og SPV. De er ganske enkelt ens indeni! ... Jeg tror heller at du skal bekymre dig om at telefonen pludseligt bliver sim-låst, da ihvertfald I-mate og Q-tek **** ikke har noget selskab tilknyttet som fx Orange og Smart rom'ene. Og der sker skam heller ikke noget ved at starte den i 3-colour mode, det er ligesom at åbne BIOS menuen på din PC... Og nej, du kan ikke dumpe din nuværende rom og putte den på igen, desværre! ... (Men det bliver forhåbentligt muligt, se "Hacked Rom" under Main)...

Det var vist det hele :)

Guest ghostcom97
Posted

ok! Tak!

Er der så en fordel i den ene rom frem for den anden? Nogen kører med iMate 150 og andre kører med Qtek 150... Er det måske bare bootlogoet der adskiller dem ?

Tænker på f.eks. sprog... Jeg mener at der er rom med svensk æøå...

Guest Speedy
Posted

Jeg havde også engang de der update problemer.

Du behøver ikke finde en anden computer. Det jeg gjorde var at jeg gik ind i "C:ProgrammerRUU" (default location) og kørte programmet "CaClearJumpCode". Det "Nulstillede" min rom og jeg kunne frit opdatere.

MEN PAS PÅ!!!!!!

Dette er et græseområdet så jeg påtager ingen ansvar hvis noget går galt, men det virkede fint for mig ihvertfald :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.