Jump to content

GRPS til 250kr per MB ... Sig mig, hvad tror i selv???

Recommended Posts

Posted

Nogen der har læst Metro Express idag??? ... Det er en interesant artikel om GRPS udlandet. Der står nævnt forskellige takster, deribland Telia som tager 250kr per MB Data sendt over GRPS i Spanien!!! Dernæst kommer TDC med 106,85kr per MB og Orange med 96kr per MB ...

Henvendt til teleselskaberne vil jeg så gerne lige spørge hvordan i har tænkt jer at GRPS nogensinde skal kunne komme længere end babystadiet?? ... Priserne er simpelt hen for sindsyge til at den brede befolkning vil tage produktet til sig! ... Også i danmark! Så i stedet for at sidde og skyde jeg selv i føderne skulle i sætte priserne ned og promovere det ordenligt så det ikke lider en for tidlig død som WAP gjorde!

Med venlig hilsen

En GRPS-løs telekunde ...

Posted

Enig!!!

Jeg synes faktisk også at 30 kr om mdr plus 25 kr pr mb herhjemme er alt for meget.

Men det må de jo selvom. Jeg gad bare godt at jeg kunne bruge min messenger, men jeg gider ikke når det er så pisse dyrt.

Posted

Check evt. Telias egenside Telia GPRS og se at minimumstakseringen i Finland er 512kb svarende til minimum 25kr. = strengt...

Men jeg betaler 5,4kr pr mb i Frankrig på mit Matrix....

Guest NederSoren
Posted

I starten da mobiltelefonen udkom var der heller ikke særlig mange der ville have det fordi at priserne var for høje, dette ændrede sig med tiden, da priserne langsomt begyndte at falde, og jeg tror det vil være det samme med GPRS.

Der kunne dog være en grund til at dette ikke skulle ske, og det er at GPRS sikkert ikke kan følge med tiden. Der vil sikkert nå at komme et alternativ med hurtigere trådløs overførsel, end GPRS vil kunne klare, og på den måde vil GPRS ligesom med WAP blive indhentet af tiden, ogg gå af markedet.

Jeg ser ikke noget problem i at produkterne bliver forbedret.. Hvorfor producere en masse GPRS telefoner hvis der kommer et nyt system som kan gøre det samme, bare meget hurtigere?

Men jo.. Jeg læste godt artiklen i Metro Express, og vil da give jeg fuldstændig ret i at bondefangeri af så store mægder ikke burde findes. Der skal være en grænse et sted, og 250 kr ovskred den grænse med et stort stykke.. :roll:

Men med tiden er jeg sikker på at vi får et bedre produkt til billigere priser.. :)

//NederSoren

Posted

Mht. til GPRS i udlandet, så kan det i den grad undre at priserne bliver sat som de gør. På denne franske Orange side >> KLIK HER <<, kan man se at de betaler 3,4Euro pr. megabyte svarende til ca. 25 kr/meg og den pris kan vi da kende.

Men på denne danske side >> KLIK HER << kan man se at Orange DK´s franske samarbejdspartner Orange FR kræver min. 25kr. pr gang man er på GPRS og så giver man 96 kr. pr. megabyte.

På den svenske Telia side >> Klik her << kan man se at svenskerne skal betale 125kr for den første megabyte - eller 25/megabyte hvis man allerede køber nogen stykker.

Det fandme strengt - og Oranges undskyldning om at GPRS stadig er meget dyrt i udlandet holder **** **** ikke.

/Jakob

Guest Sonofon Boy
Posted
Det fandme strengt - og Oranges undskyldning om at GPRS stadig er meget dyrt i udlandet holder **** **** ikke.

/Jakob

Hvad er deres undskyldninger?

Sono

SPV: Orange

Posted

De fortæller på deres kundeservice at årsagen til de høje GPRS priser er, at GPRS stadig er meget dyrt og nyudviklet teknik i udlandet og derfor er det så dyrt....

????

/Jakob

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.