Jump to content

Min E200 ryger tilbage til Orange


Guest Schioett

Recommended Posts

@ Gnuig

Prøv at søge på nettet på P900 og du vil få tonsvis af resultater. Specielt kan jeg anbefale mobileburn (prøv denne link: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=520 )

Desværre kan P900 ikke tage mere end 128 Megs MEN dette er IKKE betinget af hardware men software (er jeg RET sikker på) dvs at det ikke ville undre mig om der måske kommer en sw opdatering senere så den kan tage mere...på den anden side så var det det samme med P800 men der kom aldrig nogen opdatering...men tiden vil vise..

Der er nogle som nok vil sige at det er mange penge for en P900 (jeg gav selv 6200 for min) men tro mig når jeg siger at det er ALLE pengene værd....jeg mener bare hvorfor betale ca 3000 for en tlf som man alligevel ikke er tilfreds med...så hellere betale det dobbelte og være glad for den og vide at den bare virker.....for det gør den og OS er meget mere stabilt og bruger venligt og desuden er der meget mere funktionalitet på P900 end der er (og vil komme) på SPV og dens efter følgere...bare det at der er touch screen gør at der kan installeres SW på som kun SPV XXXX kan drømme om...desuden findes der TONSVIS af sw til P800/P900...meget mere end til SPV XXXX.

Idag kan jeg godt undre mig over at MS overhovedet tror på ideen med et MS styre system når man ser på både funktionalitet i forhold til S. S virker mere gennemført og stabilt og det at det er en åben platform gør det jo kun bedre.

OK, jeg vil sige at MS nok skal få et OS der kommer til at virke, men jeg tror det kommer til at tage tid, og til den tid er der sikkert også forbedringer på S, så jeg tror altid at S vil være skridt foran MS, og lidt konkurrence er jo aldrig dårligt...det kommer jo os, som forbruger til gode :wink:

Anyways, jeg kan kun anbefale at du køber P900 jeg er DYBT imponeret over den og det tror jeg også du vil blive. Desuden kan jeg fortælle dig at man også kan opdatere FW (tlf SW) via nette (jeg har gjort det) og det virker meget mere proffesionelt end på SPV XXX. Desuden er der jo sync med outlook og bedst af alt er der back up program (laver backup af alle dine settings og gemte ting) med som standard sw og det virker bare perfekt....

Nååå nok med min brandtale.....det er nok bedst at du i sidste ende selv vurdere hvad du er til...en tlf til 3000 som man brokker sig over eller en tlf til 6000 som man er glad for :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hovedsageligt, har det været batteritiderne, samt den dårlige lyd, som gjorde mig negativ. Tror 4smartphone.dk har givet en ok anmeldelse, men jeg har faktsik skrevet dem tidligere (via e-mail) for at gøre dem opmærksomme på at jeg følte 9 tallerne er for høje, da telefonen stort set var ubrugelig for mig, alt taget i betragtning.

Ja, vi gav en god anmeldelse - på baggrund af info vi fik fra Orange, der hårdnakket hævdede at det problem vi observerede med lydkvaliteten kun var på vores "demo"-model... Fordi den var håndbygget. Vi har møde med dem i dag hvor jeg lige endnu en gang vil prøve at høre hvordan de forholder sig til det nu. Men havde jeg vidst at telefonen har SÅ dårlig lydkvalitet havde det også påvirket karakteren - helt ned til et syv-tal, da lyden på en telefon jo er nærmest alt-afgørende. Hvis ikke Orange kan love en softwareupdate der retter dette problem (som i virkeligheden er hardwarerelateret) så ændrer jeg anmeldelsen - og giver syv. Det er simpelthen ikke godt nok - specielt ikke når vi havde advaret dem.

Med hensyn til P900; jo, det er en god telefon, men efter min mening stadig alt for stor - jeg synes i øvrigt ikke der er nogen speciel grund til at købe den frem for en 3mursten når murstenen har lige så mange funktioner (ikke nødvendigvis de samme, men alligevel) og koster en femtedel. Og specielt ville jeg hellere have haft en Xda 2, der faktisk ikke er større, men har mange gange processorkraften og mange gange hukommelsen - og koster mindre.

Mht "rigtige" telefoner, venter jeg også tålmodigt på Motorola MPx220 - der burde være det en E200 er - men med en ordenlig lydkvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Hej Spider

Jeg sidder lige og kommer til at tænke på at en af grundene til at jeg solgte min gamle p800 var at der ikke var t9 eller lign. er der kommet det.

Og så var jeg træt af alle de ridser der efterhånden kom på skærmen (selv om jeg aldrig brugte andet end de pinde der fulgte med) og ødelagde skriftgenkendelsen.

Prøv at sidde i en bil der kører og brug skriftgenkendelse :-)

Jeg var ellers godt tilfreds med den og de muligheder den havde, men dengang var den lidt "tungere" at arbejde med end spv.

Derudover fylder den jo næsten ligesåmeget som en pda :-)

Nej jeg er godt tilfreds med min spv nu, især efterhånden som jeg lærer den bedre at kende og efter den nye opdatering er kommet.

Forresten er modtagelsen blevet så meget bedre at jeg faktisk vil sige, at det med hensyn til signalstyrke, nok er den bedste telefon jeg nogensinde har haft, det har virkelig hjulpet.

Men godt at du har fået en DU er tilfreds med :-)

Link to comment
Share on other sites

Idag kan jeg godt undre mig over at MS overhovedet tror på ideen med et MS styre system når man ser på både funktionalitet i forhold til S. S virker mere gennemført og stabilt og det at det er en åben platform gør det jo kun bedre.

OK, jeg vil sige at MS nok skal få et OS der kommer til at virke, men jeg tror det kommer til at tage tid, og til den tid er der sikkert også forbedringer på S, så jeg tror altid at S vil være skridt foran MS, og lidt konkurrence er jo aldrig dårligt...det kommer jo os, som forbruger til gode  :wink:

Der er RIGTIGT mange gode grunde til at MS har lavet et styresystem der kan konkurrere med Symbian. For eksempel er jeg uenig i at Symbian er et skridt foran Microsoft - faktisk er det på mange måder omvendt. Ce.net er et betydeligt kraftigere styresystem der kan håndtere betydeligt større programmer. Og der sidder allerede en kæmpe hær af programmører med erfaring i at programmere i Windows miljøet, så det med at der findes mere software er kun et spørgsmål om tid - forudsat altså at MS får gang i salget af telefoner.

Som jeg skrev ovenover er jeg enig med dig i, at E200 har en grundlæggende fejl i lydkvaliteten. Men det ændrer ikke ved at MS Smartphone 2003 er et hurtigt og stabilt system der kan give symbian baghjul på næsten alle måder. I hvert fald vil jeg gerne have nogle praktiske eksmpler på, hvor det ikke er tilfældet - altså nogle eksempler der ikke har med hardware eller opsætning at gøre.

Der er mange grunde til at Motorola og Samsung satser på flere heste nu. For eksempel at det "åbne" styresystem er voldsomt domineret af Nokia - der samtidig er hardware-producent. Derfor tror jeg at flere af de andre hellere ser at Microsoft overtager produktionen af styresystemet.

Men - som med PocketPC og Palm-krigen - er dette en religionskrig på mange måder. Og for den enkelte bruger er det et spørgsmål om kun en ting - at man er tilfreds med den telefon man har i hånden. Hvad enten det er en P900 eller en SPV E200...

Link to comment
Share on other sites

ja i bund og grund er det nok som i siger mere eller mindre en religions krig mellem forskellige OS'er...dog tror jeg også at det er til gavn for sådanne nogle som os nemlig FORBRUGEREN...

Grunden til at jeg er blevet så glad for P900 er fordi jeg syntes at den opfylder mine behov, hvoriomod SPV (den første model) ikke var så god som O havde sagt (syntes jeg. Ifølge O havde den funktioner som en PDA, hvilket jeg kun til dels kan give dem ret i, og jeg må ærligt indrømme at jeg var noget skuffet da jeg brugte den de første par gange...men blev dog hurtigt vænnet til begrænsningerne...hvorimod P900 har alt jeg kan drømme om...og jeg har ikke engang installeret noget SW på den endnu.

Min mening skal også ses i lyset af at jeg har haft en HEL DEL problemer med min SPV og på den måde mister jeg altså tilliden til SPV'en...hvis den ikke kan leve op til de mest basale behov så kan jeg simpelthen ikke bruge det til noget...og hermed mener jeg feks at man ikke kunne ringe til eller fra SPV'en til trods for at der var fuldt signal og "alle lamperne lyste"...dette blev "udbedret" ved en SW update (den som jeg i forvejen havde installeret) men det løste kun problemet i ca 1 mdr så var det det samme igen...anyways det var kun én af de ting der var problemet (resten er for meget til at jeg vil komme ind på det her)

Men ærligt indrømmet der er da ting ved SPV som jeg var glad for bla at den kunne betjenes med en hånd (som jo var en afgørende factor da de designede den), den store indbox, stort memory kort osv, men (min) spv var bare ikke god nok til mig...

Uanset hvad, så jeg tror aldrig at man finder én device der kan opfylde ALLES behov (læs: killer application)...det ville simpelthen blive for komplex (hvis ikke umuligt), men jeg syntes at P900 (og SPV, trods alt) er på rigtig vej for os som bruger en tlf til bare mere end en tlf og som godt vil have noget der er mere avanceret end "bare som så".

@ zapin ja der er kommet T9 i P900. Ja P900 virker en smule større men den er faktisk mere behaglig at gå med i lommen, måske fordi den er fladere en SPV, så alt i alt syntes jeg ikke at det er problem...faktisk syntes jeg også at SPV var stor i starten (sammenlignet med min T68..hvis man altså kan det) men vænnede mig hurtigt til det.

Link to comment
Share on other sites

Tak for alt den fine input!!!

Karaktermæssigt tror jeg på:

SPV E200: 7 (9 hvis lyden var i orden og 10 hvis batteriet ydermere holdt lidt længere :wink: )

P900: 9 (10 hvis den var lidt mindre og med mulighed for 256/512MB memory sticks)

Xda II: 9 (10 hvis den var lidt mindre og holdt lidt længere med batteriet)

MPx200: 9 (10 hvis den havde kamera/bluetooth og en SDIO-port samt laaaange batteritider - som en MPx220 vil indeholde 'i februar siges der' - whheeee)

Så var der lige treo600 og nokia 6600.

Nokia 6600: 8 (så 'almindelig' - syntes jeg, og nok ikke helt så lille endda)

Treo600 tror jeg faktisk p.t. er et 9½ tal, dog hvis den var med dansk tastaturmulighed (hvilket jeg tvivler nogensinde bliver tilfældet) og uden antenne ville den toppe med et 10 tal også. Har faktisk haft en Palm (m100) og det virker fint.

Så vi har da en hel del muligheder for solide 10 taller i fremtiden :lol:

Hilsen,

Gnuig

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.