Jump to content

Modtager ikk smser!?


Guest Animefan

Recommended Posts

Guest Animefan

Jeg har et MeGa Problem!

Netop nu bruger jeg noget der hedder Telia Xpress.. Gratis sms ikk? :lol:

Men her på det seneste har jeg INGEN SMSER MODTAGET. jeg sender smser ud, folk modtager dem og svarer men de når ikke frem!! :schock:

Hvorfor?! Har en til at bombe mig med smser for at bevise det, hun har sendt omkring halvtreds nu, men ingen er kommet frem! Er det en fejl i SPVen? i netværket eller hvor?

HJÆLP!

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Jeg oplevede det samme på et tindspunkt hvor det hjalp at genstarte den. Regnede nu også med at du havde prøvet det. Sidst det skete for mig var et par dage efter jeg havde opdateret til den nye update men lige så hurtigt som det kom forsvandt det igen. Jeg aner ikke hvad jeg har gjort ved den udover at installere nogle programmer, ikke sms-relateret, og genstarte den lidt så har den ikke været gal siden. Når det nu er et vedvarende problem kunne det godt lugte lidt af en hard reset, selvom det nok ikke var det svar du fiskede efter.... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Animefan

Jeg vil bare kunne modtage SMSer! :cry:

Prøvede at smide mit sim i en Siemens møg mobil og der kunne jeg godt så jeg tror der er noget galt med den her SPV... :?

Hvad med at få dumme O til at ordne det? 8)

Link to comment
Share on other sites

Guest kriistian

Jeg har faktisk det samme problem. Jeg har fået anskaffet mig en smart spærrer fordi.. argh ligemeget! men når jeg så er blevet lukket modtager jeg ikke sms'er! vierd! og er bare blevet svinet til at folk der er sure på jeg ikke skriver tilbage ! :x

kriistian

Link to comment
Share on other sites

Guest kriistian

Jeg syntes ikke jeg er blevet klogere ang. det her problem.

Selv den dag i dag har jeg haft problemer med at modtage beskeder, selv om afsenderen sad ved siden af mig! Vierd... :?

Men hvad kan der være galt?

er det telefonen, eller udbyderens Netværk?

kriistian

Link to comment
Share on other sites

Guest Animefan

Tror det er telefonen! Jeg har haft min inde hos Tele Service eller hvad dælen de hedder og jeg er LYKKELIG lige nu! :)

Fik nemlig ikke nok med at hovedtelefonsprofil problemet løst men osse det med at -*NEJ JEG GJORDE EJ, fik opgraderet og app unlocket og nyt front cover på. (støv under skærmen :wink:)

Så jeg kan kun sige en ting:

LÆNGE LEVE GARANTIEN!!! :D

Glæden var dog kun kort varig nu er SMS problemet der igen!!! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har det samme problem...! kun få SMS går igennem... jeg har Telmore.

Jeg har prøvet at sende flere gange fra en anden mobil, og får rapporter tilbage at SMSerne blev afleveret. men jeg har IKKE modtaget nogen... Har lige været i sverige, der fik jeg **** ingen, heller ikke selvom man brugte +45 foran nummeret. (og udlandstelefoni ER slået til)

Jeg har også genstartet flere gange...! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest WiLDCHiLD.DK

Jeg har sgu samme problem! Dog oplever jeg det også ved almindelige opkald.

Der kan gå timer hvor jeg ikke modtager opkald eller sms'er - og så slukker jeg telefonen og derefter vælter det ind!

Nederen..... Jeg har en MPx200 og alm. Telia abonnement!

Link to comment
Share on other sites

Guest Sumsar

Jeg har samme problem netop nu!

Noget så elementært som at modtage sms’er burde virke!!!

Det er ****ing irriterende!!!

Spv Classic med Telmore

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg lavede en HardReset på min SPVclassic, og nu har den virket i 3-4 dage. Jeg har modtaget alle mine sms'er. Jeg lavede også en HardReset flere gange tidligere, men denne gang har jeg ikke installeret de samme programmer som før.

Skal vi lige lave en sammenligning, måske skyldes det et lille skod program.

Førhen installerede jeg altid:

SmartExplorer 1.0b5

SMStools

IA Album

Led.cab (får dioden til at blinke hurtigere, ved SMS)

Speedboost.cab

SpeedyMenus.cab

Nu har jeg kun installeret:

SmartExplorer2

Done in 50 Seconds

Total Soccer

Hvad har i installeret på jeres??

Mvh.

Rezet

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

jeg har også problmet med min spv classic... bare at jeg altid kun kan få den til at virke igen ved at installere det update igen (dvs jeg faktisk formatere lortet) men derved går alle beskederne jo, så jeg kna ikke engang læse dem

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest januskh

Hej allesammen,

Jeg tror at jeg har fundet en løsning på problemet.

Hvis du sætter telefonen i cradlen og via ActiveSync benytter Explore funktionen til at gennemse telefonens filer.

Så går du ind i mappen ISPM

I denne mappen ligger der en fil, som hedder CEMAIL.VOL

Det er den fil, som har problemet tror jeg. Min anelse er at filen måske er corrupt. Filen er en form for database over dine indkomne, sendte og slettede sms'er m.m. Jeg tror også at den indeholder emails o.lign.

Du kan ikke slette filen, men du kan omdøbe den. Omdøb filen til f.eks. 'CEMAIL.VOL.old'

Genstart telefonen og gå ind i 'indbakken'. Nu oprettes en ny CEMAIL.VOL fil på din telefon. Genstart telefonen igen, og så skulle du igen kunne modtage SMS'er.

Håber at det lykkes for dig. Værd opmærksom på at alle de beskeder/SMS'er, som du måtte have liggende på telefonen går tabt.

Jeg har udøvet det på min kærestes telefon flere gange. (Min gamle SPV). Det har været success hver gang.

Bemærk jeg garanterer altså intet. Det er på eget ansvar.

Med venlig hilsen

Janus Kamp Hansen

http://www.kamp-hansen.dk

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.