Jump to content

POP3 og GPRS med C500


Guest acidlund

Recommended Posts

Guest acidlund

Jeg har sat en POP3 email account op i min C500 tlf, og sat den til at checke for emails (headers) hvert 5. minut.

Men den vil ikke diconnecte fra GPRS opkoplingen, hvilket irriterer mig. Der er vel ikke nogen egentlig trafik, med mindre man har sat en MSN Messenger account op - som vist logger på automatisk - men det er jo heller ikke den store trafik. Men det generer mig bare at den ikke disconnector automatisk efter at have checket for mails.

Er der noget jeg har sat forkert op, eller er det en bug i telefonen ?

Hilsen Ben

Link to comment
Share on other sites

Eller hold Home kanppen nede, så kan du kvæle forbindelsen derinde.

(og det er også en hotkey til Bluetooth indstillingerne)

Men hvorfor lukke forbindelsen - så tager det bare længere at koble op igen.

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest acidlund

Tak for rådene, men ....

timeout funktionen stod default til 1 min - og det ændrede selvfølgelig ikke noget ved at sætte den til 30 sek. GPRS er konstant på efter de 5 min jeg har sat den til at checke mails.

Min gamle T610 loggede på hvert minut - checkede mails - og loggede af igen. Hvorfor kan denne ikke det? På den engelske side tales der om firmware fejl... tilsyneladende endnu værre ved IMAP opsætning.

Jeg kender godt Home-knappen, men det er irriterende at det skal gøres manuelt. Omvendt er det genialt nemt at komme til Bluetooth setup, som jeg p.t. også tænder og slukke ved behov.

Jeg ved sq egentlig ikke hvorfor jeg har det dårligt med at GPRS altid er på.. tanken om forbrug, både data og strøm (batteri) nager mig vel ... Og det tager jo kun et sekund eller 2 at komme på.

Hmmm.. hvis ikke jeg er online med MSN Messenger, så er der vil egentlig ikke noget der kan trække en datastrøm og dermed et forbrug ?

Hvad er konsekvensen egentlig af at være konstant online med GPRS ? Nogen der kan svare på det ?

Ben

Link to comment
Share on other sites

Guest Demonico

Nu kender jeg ikke classic eller E100, men E200 gør det samme ved alle former for GPRS-opkobling. Jeg ved ikke om det kan undgås, men det har reelt set ingen betydning.

- GPRS er en allways-on forbindelse, og det vil sige at den faktisk har forbindelse konstant. Det er ikke et problem, for så længe du ikke sender/henter data, er det gratis -og så vidt jeg ved sluger det ikke noget strøm du vil lægge mærke til. Så vidt jeg har test mig frem, vil du også modtage opkald selvom du er decideret logget på GPRS. Så alt i alt er der ikke rigtig noget at være 'bange' for.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.