Jump to content

Opsætning af CBB på C500


Guest dalai

Recommended Posts

Jeg har for nyligt skiftet til CBB fra Telia og har nu problemer med at få gprs og mms til at virke, jeg har fået tilsendt en manuel opsætning som er herunder.

MMS-opsætning

Før du sætter din telefon op til MMS, skal tjenesten oprettes på dit nummer. Kontakt Kundeservice på 33 46 01 01, og vi vil sørge for at oprette MMS på dit nummer. Oprettelsen er gratis. Herefter skal du sætte din telefon op til MMS.

Følgende skal indtastes i telefonen:

Nødvendige indstillinger på alle modeller:

Adgangspunkt eller APN: sonofon

Databærer, forbindelsestype el. lign.: GPRS

Startside eller MMS-gateway: http://mms.sonofon.dk

Brugernavn, bruger-ID el. lign: sonofon

Adgangskode eller password: <her skal ikke stå noget>

IP-adresse: 212.088.064.008

Andre indstillinger, som skal indtastes i visse modeller:

Godkendelse eller godkendelsestype: Normal eller ingen

Forbindelsessikkerhed: Fra

”Anmod om password”, ”adgangskodeanmodning” el. lign.: Nej

Sessionstilstand: Kontinuerlig eller permanent

DNS-adresse: <Her skal ikke stå noget>

”Sekundær konto/forbindelsesindstillinger”, ”tillad opkald”, ”brug GSM-data” el. lign: Ingen/nej

Port: 9201

Profilnavn, kontonavn el. lign.: Dette er et samlet navn på forbindelsesindstillingerne, som du selv kan vælge – fx ”CBB MMS.”

”Tilslut via”, ”aktiv profil/datakonto”, ”aktive forbindelsesindstillinger” el. lign.: Her skal du vælge profilen med de ovenfor angivne indstillinger.

Bemærk at du skal sende en MMS-besked, før du kan modtage – samt at du ikke kan sende MMS når saldoen på din konto er under 25,-.

GPRS-opsætning

Før du sætter din telefon op til GPRS, skal tjenesten oprettes på dit nummer. Kontakt Kundeservice på 33 46 01 01, og vi vil sørge for at oprette GPRS på dit nummer. Oprettelsen er gratis. Når GPRS er blevet aktiveret på dit nummer, skal følgende indtastes i din telefon:

Nødvendige indstillinger på alle modeller:

Adgangspunkt eller APN: internet

Databærer, forbindelsestype el. lign.: GPRS

Startside: Her kan du indtaste en valgfri WAP-side, fx http://wap.google.com, hvor du kan søge på det mobile internet.

Brugernavn, bruger-ID el. lign: sonofon

Adgangskode eller password: <her skal ikke stå noget>

IP-adresse: 212.088.064.008

Andre indstillinger, som skal indtastes i visse modeller:

Godkendelse eller godkendelsestype: Normal eller ingen

Forbindelsessikkerhed: Fra

”Anmod om password”, adgangskodeanmodning el. lign.: Nej

Sessionstilstand: Kontinuerlig eller permanent

DNS-adresse: <Her skal ikke stå noget>

”Sekundær konto/forbindelsesindstillinger”, ”tillad opkald”, ”brug GSM-data” el. lign: Ingen/nej

Profilnavn, kontonavn el. lign.: Dette er et samlet navn på forbindelsesindstillingerne, som du selv kan vælge – fx ”CBB GPRS.”

Tilslut via, aktiv datakonto, aktive forbindelsesindstillinger el. lign.: Her skal du vælge profilen med de ovenfor angivne indstillinger.

Port: 9201

Efter at have gennemgået alle ændringerne syntes det stadig ikke at virke.

Er der nogen der har en idé om hvad der muligvis kan være galt????

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest buller-michael
Jeg har for nyligt skiftet til CBB fra Telia og har nu problemer med at få gprs og mms til at virke, jeg har fået tilsendt en manuel opsætning som er herunder.

MMS-opsætning

Før du sætter din telefon op til MMS, skal tjenesten oprettes på dit nummer. Kontakt Kundeservice på 33 46 01 01, og vi vil sørge for at oprette MMS på dit nummer. Oprettelsen er gratis. Herefter skal du sætte din telefon op til MMS.

Følgende skal indtastes i telefonen:

Nødvendige indstillinger på alle modeller:

Adgangspunkt eller APN: sonofon

Databærer, forbindelsestype el. lign.: GPRS

Startside eller MMS-gateway: http://mms.sonofon.dk

Brugernavn, bruger-ID el. lign: sonofon

Adgangskode eller password:

IP-adresse: 212.088.064.008

Andre indstillinger, som skal indtastes i visse modeller:

Godkendelse eller godkendelsestype: Normal eller ingen

Forbindelsessikkerhed: Fra

”Anmod om password”, ”adgangskodeanmodning” el. lign.: Nej

Sessionstilstand: Kontinuerlig eller permanent

DNS-adresse:

”Sekundær konto/forbindelsesindstillinger”, ”tillad opkald”, ”brug GSM-data” el. lign: Ingen/nej

Port: 9201

Profilnavn, kontonavn el. lign.: Dette er et samlet navn på forbindelsesindstillingerne, som du selv kan vælge – fx ”CBB MMS.”

”Tilslut via”, ”aktiv profil/datakonto”, ”aktive forbindelsesindstillinger” el. lign.: Her skal du vælge profilen med de ovenfor angivne indstillinger.

Bemærk at du skal sende en MMS-besked, før du kan modtage – samt at du ikke kan sende MMS når saldoen på din konto er under 25,-.

GPRS-opsætning

Før du sætter din telefon op til GPRS, skal tjenesten oprettes på dit nummer. Kontakt Kundeservice på 33 46 01 01, og vi vil sørge for at oprette GPRS på dit nummer. Oprettelsen er gratis. Når GPRS er blevet aktiveret på dit nummer, skal følgende indtastes i din telefon:

Nødvendige indstillinger på alle modeller:

Adgangspunkt eller APN: internet

Databærer, forbindelsestype el. lign.: GPRS

Startside: Her kan du indtaste en valgfri WAP-side, fx http://wap.google.com, hvor du kan søge på det mobile internet.

Brugernavn, bruger-ID el. lign: sonofon

Adgangskode eller password:

IP-adresse: 212.088.064.008

Andre indstillinger, som skal indtastes i visse modeller:

Godkendelse eller godkendelsestype: Normal eller ingen

Forbindelsessikkerhed: Fra

”Anmod om password”, adgangskodeanmodning el. lign.: Nej

Sessionstilstand: Kontinuerlig eller permanent

DNS-adresse:

”Sekundær konto/forbindelsesindstillinger”, ”tillad opkald”, ”brug GSM-data” el. lign: Ingen/nej

Profilnavn, kontonavn el. lign.: Dette er et samlet navn på forbindelsesindstillingerne, som du selv kan vælge – fx ”CBB GPRS.”

Tilslut via, aktiv datakonto, aktive forbindelsesindstillinger el. lign.: Her skal du vælge profilen med de ovenfor angivne indstillinger.

Port: 9201

Efter at have gennemgået alle ændringerne syntes det stadig ikke at virke.

Er der nogen der har en idé om hvad der muligvis kan være galt????

<{POST_SNAPBACK}>

Hey jeg har ohså CBB på min E200... Jeg har fået den samme besked fra dem men de oplysninger de gir passer ikke... Jeg har aldrig fået MMS til at virke jeg kan kun sende ikke modtage med GPRS virker her er mine oplysninger:

GPRS:

Tilslutter til:

Internettet

Adgangspunkt:

internet

Brugernavn:

sonofon

Adgangskode:

(blank)

Primær DSN:

212.88.64.14

Sekundær DNS:

212.88.64.15

IP-adresse:

(blank)

Evt. Prøv denne mms:

Beskrivelse:

CBB Mobil (skriv hvad du vil)

MMSC-adresse:

http://mms.sonofon.dk

Dataforfindelse:

Internettet

Gateway:

WAP 1.0 Gateway

IP-adresse:

212.88.64.8

Port:

9201

De oplysniger virker hos mig så jeg kan komme på GPRS og sende MMS ikke modtage

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.