Jump to content

SPV C500 - Hoofdtelefoon en/of adapter


Guest narotic

Recommended Posts

Guest narotic

Afgelopen week heb ik in een ongelukje met mijn fiets de originele hoofdtelefoon van mijn SPV C500 kapot gemaakt. Hierbij zijn beide dopjes van van het snoer afgehakt.

Omdat ik toch al niet heel erg te spreken was over de standaard hoofdtelefoon zou ik nu graag een andere hoofdtelefoon erop aansluiten. Ik zit nu te twijfelen of ik moeilijk ga doen en op zoek ga naar een 2.5mm hoofdtelefoon (bij de SE P900 schijnt er een te zitten) of dat ik een adapter haal met een stel fatsoenlijke oordopjes (bijv. MDR-EX51LP).

Zijn er mensen hier met een SVP C500 of vergelijkbaar die een niet-standaard hoofdtelefoon gebruiken? En waar kan ik een goede adapter kopen, online of in het echt?

Short english translation:

Recently I beheaded the headphones that are supplied with a SPV C500. I want to use this opportunity to replace the headphones with better ones. I'm not sure whether I want standard 3.5mm headphones and an adaptor or a set of native 2.5mm headphones. What are the experiences concerning daily use and quality? And which shop, online or normal, in Holland does sell these fairly quickly, so I can continu to use my phone as a mp3 player.

Link to comment
Share on other sites

Guest SilverDragon

ik heb ooit in zo'n radiowinkeltje een tussen stukje gekocht dat van 2,5 naar 3,5 mm gaat. Hiermee kon ik mijn gewone koptelefoon gewoon in mijn telefoon gebruiken, nadeel is alleen dat je dan geen microfoon optie meer hebt, en als er gebeld wordt, niet via je koptelefoon kan opnemen.

zo'n tussenstukje kost niet meer dan €5,- en dan heb je nog een dure volgens mij.

je kan trouwens ook gewoon een nieuwe kopen (bij bijvoorbeeld een orange shop) maar dacht dat je daar 12-19 euro kwijt was.

Edited by SilverDragon
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ik heb de mijn adapter bij MediaMarkt gehaald. 3.99 geloof ik, alleen steekt ie wel een eind uit, wat een beetje irritant is. Extra voordeel is wel dat je hem nu ook makkelijk op bv pc-speakers of draagbare speakers aan kan sluiten.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest beckershoff

Heb zelf philips sbc hs520 aan het oorspronkelijke kabeltje soldeerd. Dit verliep zonder problemen en er komt weerlijke super sound (en vooral bass) uit de koptelefoon. Ik had eerst een verloop stekker, behalve dat die irritant uitsteekt, was het geluid ook niet het beste (was wel onverguld) en kon die op een bepaald stukje alleen mono (moest ik telkens de stekker weer draaien). Nu kan ik relaxed van mn muziek genieten en ook nog eens een gesprek voeren zonder dat ik mn koptelefoon af hoef te doen!

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.