Jump to content

Har jeg "ret" til at "unlocke" min SPV f


Guest SuperStar

Recommended Posts

Guest SuperStar
bare gå ind og gør det.. hvis de ikk ville ha at folk gjorde det, ville de nok ikk ha sat siden op...

- og der sker ikke noget? Jeg skal jo indtaste mit EMEI nummer og telefon nummer......

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Jeg tror det han mener er, om det er lovligt at bruge Oranges side til at åbne sin telefon.

Ja, det er lovligt hvis man åbner den for at teste et produkt man har udviklet..

Hvis man åbner den bare for at at bruge programmer, så hved jeg ikke?

Men i så tilfælde at det ikke er, så er jeg udvikler, og jeg mener bestemt ikke at man skal holde sig tilbage!!!! Fordi en telefon der ikke er unlocked er ikke noget...

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Næhh... Men der står at det er til udviklere ... måske bare en undskyldning, så de ikke behøver at indrømme at de lavede en kæmpe fejl ved at lave det certifiserings ting ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Speedy

Helt enig!!

Under alle omstændigheder så er Danmarks forbrugerrettigheder så omfattende at det næsten er umuligt ikke at få en "bytter" hvis man på mirakuløst vis skulle fucke helt up ;)

Dessuden så er spv sådan set ikke ret sjov uden alle de programmer.

Er det ikke rigtigt?

Når man først har fået sin spv de-certet er det som at åben pandoras boks (altså på den gode måde) ... he he :)

Link to comment
Share on other sites

Guest SuperStar

Ja, nu har jeg i hvert fald "åbnet" den, og har fået en masse halløj ind, og der er lidt mere ved det, ja..... Meget mere...!!!!!!!

Mange tak allesammen....

;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Chris b.a.r.f.
Under alle omstændigheder så er Danmarks forbrugerrettigheder så omfattende at det næsten er umuligt ikke at få en "bytter" hvis man på mirakuløst vis skulle fucke helt up  ;)  

For god ordens skyld: Når du trykker på "Accept" knappen bliver brugeren derefter *total* ansvarlig for telefonen og dens drift; ved at tryk på "Accept" har du - teknisk set - forvandlet din SPV til en developer-telefon. Du har, igen, teknisk set, ikke noget garanti tilbage. Du kan også se med red-E's MS developer 'fon - garantiet gælder kun i 10 minutter efter pakken er blevet åbnet.

Kort sagt: "De-cert på denne side sker på eget ansvar"

DK's forbrugerrettigheder har ikke noget med sagen at gøre i dette tilfælde - hvis Orange kan bevise at du har trykket på "Accept" (og det kan de nok, da din IMEI er blevet registreret hos dem) er det bare tough s*** hvis 'fonen går død - ligegyldig hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Guest Speedy

Det har du fuldstændig ret i chris.

Jeg havde lige glemt det der med at man jo egentlig registreres gennem sit IMEI nr.

Jeg synes derimod ikke at vi skal skræmme dem som er nye til SPV'en og overvejer at låse den op.

Selfølgelig er det på eget ansvar men der er "næsten" altid en løsning, plus der er tusinder af mennesker herinde på modaco forummet, og jeg tør næsten væde på at hvad så end problemer man kan løbe ind i, så er der en der har prøvet det før eller har en løsning.

Længe leve de-certet SPV'er....... he he ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jakob

Jo ja og nej.

Såfremt man skal til at bruge garantien er det rimeligt sikkert ikke et softwareproblem, men et hardwareproblem og den tror jeg ikke umiddelbart at Orange løbe fra.

Noget andre er softarefejl - men garantihenvendelser på dem er der nok ikke ret mange af (mit gæt <1%)

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Guest Chris b.a.r.f.

Jakob: Det kan måske være du har ret, men til gengæld kunne Orange bare sige at de typer der de-certer deres 'fon (os ;)) er normalt de samme typer der elsker at skille telefonen ad o.s.v. Måske burde vi poste i dk.videnskab.jura, så får vi nok mere konkrete svar..

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

De skal da ikke komme at sige at jeg har skilt min telefon ad.. det er en ting jeg ikke kunne finde på!

Bryder man ikke også en lille sikring når man skiller sin telefon ad så man kan se at den er blevet skilt ad? På den måde kan folk jo ikke snyde!

Link to comment
Share on other sites

Guest Jakob

Skiller ting ad - hvad snakker du om??

Jeg har da fx. aldrig skilt hverken min mobiltelefon, min cykel, min cd-afspiller, min barbermaskine, min skruemaskine, min dieselmotor i kadetten og naboens nye petzl pandelygte ad bare for at se hvordan det ser ud inden i.. Eller også var det omvendt... ;)

Men du har ret - vi bør nok lige checke dk.videnskab.forskruede-forbrugergler :)

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Guest Jakob

Nogen gange skal man føle sig frem :twisted:

Nej, det er det interessante i det - min bror havde haft hans Ducati i ca. 4 uger, da jeg bare måtte hive topdækslerne af den for at se konstruktionen til ventilløfterne. Ved godt det lyder helt sindsygt, men man lærer sq meget af det.

Jeg startede med at splitte bagnavet på min sprit-nye bmx cykel da jeg var 6 år gammel. badword det var noget hø at samle igen, men man lærte noget af det - både fingertouch og håndværksmæssigt, men lige så meget viden om mange forskellige typer af konstruktioner.

Og så sent som i sidste uge brokkede en god ven sig over at jeg havde splittet han Petzl Tigga pandelygte ad - men jeg har endnu ikke splittet noget der ikke kunne samles igen (incl alle skruer)

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Guest Speedy

Jeg tror at hvis man er krumrygget, lidt småfed og har meget store fedtede briller på, så kunne det nok være meget sjovt at se hvordan en SPV ser ud inden i.

Håber ikke jeg sårer nogen ;) :)

Link to comment
Share on other sites

Peter Frølund der er SPV-ansvarlig hos Orange DK har sagt til mig at de er udmærket klar over at superbrugere (os) vil bruge denne metode til at åbne telefonerne. Ideen er, at de brugere der ikke er alt for tekniske nok bliver afskrækket, og dermed forhindrer man samtidigt de værste situationer. Men jeg har fået en SPV repareret af Orange - efter at den var blevet låst op. Det var en hardwarefejl - og jeg er overbevist om, at de ikke engang tænder telefonen. Så der er ikke noget at være bange for - medmindre du selv laver ged i softwaren. Og i så tilfælde er der jo hjælp at hente her.

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Jep.. Jep Jakob... den er sgu god nok.. perfekt beskrivelse:

Store fedtede briller=Tjeck

Krumrygget=Tjeck (Hvis man kigger godt efter ;))

Småfed=Tjeck (Lidt svært at se med den bluse, men den er god nok) :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.