Jump to content

Unlock af SPV E100


Guest Edgar_Deniz

Recommended Posts

Guest Edgar_Deniz

Jeg har lige fundet ud af, at jeg ikke havde et GPRS-abonnement, men det har jeg netop fået ændret og så vil jeg forsøge at unlocke telefonen via OTA - og mon ikke problemerne derefter forsvinder!?!

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

JEg har et problem med OTA:

1. Connect your SPV to your PC using Microsoft’s Activesync via the USB cradle and create a partnership or a guest relationship with your SPV.

Hvad menes der med "create a partnership or a guest relationship with your SPV"???

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Hvad menes der med "create a partnership or a guest relationship with your SPV"???
Det er betyder sån set bare at du skal konfigurere Activesync. Når du sætter SPVen i cadlet skulle der gerne komme et vindue hvor der står "Creat a partnership" bla bla bla ... Så følger du bare hvad der står :)

Hvad vil det helt præcist sige at have software-unlocked sin telefon?

Dvs at du kan køre programmer som ikke er digitalt signeret, eller rettere godkendt af Microsoft/Orange. Det er en stor fordel at have en softwareunlocked telefon, da 90% af al den gode software derude ikke er signeret!

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

Nu har jeg fået den unlocked, men jeg kan ikke spille nogen spil

Hver gang jeg forsøger, får jeg denne kommentar:

Fejl

Adgang nægtet.

Programmet kan ikke starte, da det ikke er digitalt signeret med et pålideligt certifikat.

Kontakt tjenesteudbyderen for yderligere oplysninger

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Har du fået den software unlocked med OTA!? Modtog du en besked på din SPV - hvor der stod at din telefon var unlocked? Eller så du bare beskeden fra din PC?

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

okay det er godt .. så har du registreret dit IMEI nummer - så skal du ind på OTA siden igen, og unlocke .. nu hvor din telefon er registreret, kan du software unlocke den nemt.

Hvis den siger at der er en fejl med dit IMEI nummer, første gang du prøver at unlocke .. så lav et mellemrum mellem +45 og resten af nummeret og så unlock igen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

Min fejl :oops:

Jeg glemte, at jeg egentlig kun fik registreret den - jeg manglede at unlocke den

Det prøver jeg lige så

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

JUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så er den unlocked og jeg kan spille Doom derpå

Lige et foreløbigt sidste spørgsmål:

Hvorhenne på storagecard'et skal jeg ligge smartexplorer, pocketmvp og spil?

De skal vel have en speciel mappe eller lignende, så telefonen kan finde dem?

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
De skal vel have en speciel mappe eller lignende, så telefonen kan finde dem?

Nej, men du skal lave en genvej til dem. Det gør du ved at ligge filen på Sd kortet. Højreklik og vælg "copy". Går derefter til denne mappe:

IPSMWindowsStart Menu

Så højreklikker du og siger "paste shortcut". Så kan telefonen finde programmet :)

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

De fleste programmer/spil og lignende laver selv en short cut til din Start Mappe .. men hvis ikke de gør, kan du følge Crispy's anvisning.

Det eneste du får mulighed for at vælge, er om du vil installere på telefonen eller på storage card .. så ligger den filerne rigtigt.

Musik og andre singlefiler, som bare føres overpå Storage Card, må du ligge i lige den mappe du lyster. Programmerne scanner hele kortet for at finde de formater de understøtter.

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

Hvilken fil skal kopieres, når det drejer sig om smartexplorer???

Her findes der nemlig kun disse 3 filer: _setup.xml, 0binzlib.002 og SMARTE~1.001

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Det lyder som om at du har pakket en cab fil ud.

Der findes i bund og grund 3 typer installationsfiler til SPV: cab, zip og setup

Setup køres direkte fra din PC

Zipfiler udpakkes og kopieres direkte over på din SPV

Cabfiler pakkes ud på din SPV

Det vil sige, at du ligger cabfilen over på din spv, og kører den med Smart Explorer. Men da vi her taler om at installere Smart Explorer (hehe) så ligger du cab filen her: IPSM // Windows // StartMenu // Games

Og så går du fra din Homescreen: Programmer // Spil og finder filen. Tryk på den, og den installeres.

(PS: Hvis din cabfil ligner en zipfil (ikonet på din PC) så skyldes det at det at winzip tilknytter sig til cabfiler. For at fjerne denne tilknyttelse:

1) Åben winzip

2) Vælg Options // Configuration

3) Klik på "Associations" knappen

4) Fjern fluebenet foran .CAB (CabView)

5) Klik Ok // Ok

6) Luk WinZip)

Som NederSoren var så flink at skrive i en eller anden post.

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
PS: Hvis din cabfil ligner en zipfil (ikonet på din PC) så skyldes det at det at winzip tilknytter sig til cabfiler. For at fjerne denne tilknyttelse:

1) Åben winzip

2) Vælg Options // Configuration  

3) Klik på "Associations" knappen

4) Fjern fluebenet foran .CAB (CabView)

5) Klik Ok // Ok

6) Luk WinZip

Tja, er det ikke nemmere at lade være med at skjule kendte filtypenavnene? ... Det kan gøres ved at åbne en tilfældig mappe go derefter vælge: Funktioner --> Mappeindstillinger --> Untick "Skjul filtypenavne for kendte filtyper". Så vil man nemt kunne genkende filtypen, og undgår derfor overnævnte problem :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Edgar_Deniz

Her hvor jeg - endelig - har fået min E100 til at virke, vil jeg gerne sige tusind tak til både MoRFLeZ, Crispy og hvem der ellers har hjulpet mig.

Mange tak - det er jeg utrolig glad for :) ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.