Jump to content

Køb af brugt spv eller E100 - hvad skal jeg passe på ??


Guest duus

Recommended Posts

hej - Jeg overvejer at skifte min Qtek 1010 ud med en spv eller e100, men er de låste til Orange ?? Jeg er kunde hos tdcmobil og ønsker ikke at flytte. Der er måske nogle her der vil bytte ?? Ønske: Qtek 7070 - E100 med kamera + 1000,- så bytter vi....

Peter

Link to comment
Share on other sites

Så godt som alle køber deres telefoner låst til Orange .. det kan ikke betale sig at købe dem uden sim-lock. Så koster de LATTERLIGT meget.

Det er dog en forholdsvis let procedure at sim-unlocke dem, så blot man overholder sin 6 måneders abonnementstid hos Orange, (altså betaler sin abonnementspris trofast...) er der ingen problemer med at køre TDC hvis man sim-unlocker strax.

Link to comment
Share on other sites

Tak for hurtigt svar !! Men hvad hvis man køber en brugt ?? Hvad skal jeg så passe på ?? Hvis sælger siger at den ikke er simlåst, så er det vel bare at sætte mit simkort fra tdc i og teste, ikk'. Kan jeg kører alle programmer, eller er den låst til Orange mht. programmer.

Link to comment
Share on other sites

Telefonen er ikke låst til Orange programmer, men kan være software locked. Hvilket betyder at man kun kan køre programmer der er signeret. Hvilket det meste freeware ikke er, men det er en meget simpel procedure at software-unlocke den >>Guide til Software Unlock

Ting du skal se efter: ridser på coveret (det er dyrt at få det skiftet), støv under skærmen, hvis der stadig er garanti på den, kan du få sendt til den ind til Teleservice, så de kan fjerne støv under skærmen.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.