Jump to content

Hjælp


Guest Plankton

Recommended Posts

Guest Plankton

Hey folks...

Så er her lige en del spørgsmål som jeg håber jeg kan få besvaret. :-)

Jeg har gået og troet at min SPV var unlocked (eftersom smarteksplorer har kørt på den), og har så valgt at skifte fra orange til cbb-mobil. Men det ville den ikke finde sig i. Så hvor og hvordan kan jeg få den åbnet så den ikke kun tillader brug af software? Derudover skal jeg lige sige at jeg har prøvet at få den åbnet igen inde på developers guide hos orange. Og jeg synes sku det lugter lidt af tekniske problemer på siden. Kan det have noget på sig?

Jeg fik aldrig en SMS med et link til action register, og da jeg indtastede de rigtige oplysninger, så kunne siden genkende min telefon. Men fik heller aldrig besked om at den var åbnet....

Så plz hjælp.... :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Der er to forskellige blokader på telefonen. En software blokade og en sim blokade. Så hvis du kan køre usigneret programmer (som eksempelvis Smart Explorer) - så er din telefon software unlcoked.

Du kan fjerne sim locken på følgende måde:

1) Download SPVUnlock (www.monolithix.org)

2) Sæt telefonen i debug mode (fra en slukket SPV holder du voice record-knappen nede mens du tænder din spv. Når du får beskeden: ”Press any key to enter bootloader” trykker du kort på en knap. Herefter vil du se en 3 farvet skærm.) (Vær opmærksom på bootloader nummeret der står på skærmen. (eksempelvis 0.98)

3) Tryk Ctrl+Alt+Del  -  vælg processer og afslut WCESCOMM.EXE (eller lignende)

4) Sæt din SPV i ladestationen

5) Kør SPVUnlock.exe fra din PC

6) Efter et lille stykke tid får du oplyst koden. Skriv den ned eller lad den stå på skærmen

7) Sluk din SPV og sæt et nyt sim-kort i (fra en anden operatør)

8) SPVen vil nu spørge efter unlock koden. Indtast koden og genstart eventuelt

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.