Jump to content

e200.. softwarelåst eller ikke?????


Guest sLb

Recommended Posts

Orange i odense vidste det heller ikke, men som den flinke mand i butikken sagde så kunne han ikke tænke sig andet end at hvis den var ville det ikke varer længe (nok kun et par dage) fra den kom på gaden til den var unlocked.

Det har han vel nok ret i :-)

Link to comment
Share on other sites

Orange i odense vidste det heller ikke, men som den flinke mand i butikken sagde så kunne han ikke tænke sig andet end at hvis den var ville det ikke varer længe (nok kun et par dage) fra den kom på gaden til den var unlocked. 

Det har han vel nok ret i  :-)

Hmm.. da jeg snakkede med dem i sidste uge, fik jeg at vide at det var den ikke. og han havde prøvet den. Men hvis jeg skal være ærlig tror ikke på det.

Maves

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

Err.. Den kommer højst sansynligt til ikke at være software locked.. Kun for nogle specielle programmer.. Få tvo-torben til at forklare det.. Han er bedre til det.. :lol:

//NederSoren

Link to comment
Share on other sites

:lol: Ih, tak Søren! Der er en grund til at jeg ikke har nævnt noget om det i anmeldelsen: Den telefon jeg testede var IKKE softwareunlocked - og kunne ikke blive det! Orange hævder hårdnakket at den endelige version vil være det, i hvert fald for de programmer der ikke kalder visse API'er (For de mere korthårede: En API er, meget kort fortalt, en stump kode i styresystemet) der relaterer til netværket. Det er faktisk klogt nok for at beskytte O's netværk, men det kan alligevel vise sig at give problemer. For eksempel bad jeg en Orangemedarbejder installere en lille cab-fil vi nok kommer til at høre en del til, nemlig Cleartype (og ja, det er det samme som på bærbare). Det kunne ikke lade sig gøre (og hans var softwareunlocked på den "nye" måde) - på trods af at det software ganske sikkert IKKE piller ved Radiostack'en. Så der er stadig tvivl om, hvordan det kommer til at fungere. Følg med på 4smartphone, så prøver vi at holde os opdateret.

Link to comment
Share on other sites

Guest NederSoren

hehe.. syns bare folk herinde bør være opdatere mht. unlock :lol:

Anyways.. Der vil stadig blive mulighed for at få unlocket telefonen OTA som før regner jeg med ;)

Link to comment
Share on other sites

... Det er faktisk klogt nok for at beskytte O's netværk...

Ja, og også for at beskytte brugeren! ... For uden den type beskyttelse kunne man forstille sig hackeren, som skrev et program som fik telefonen til at ringe op til et pay-per-minut nummer på tahiti (eller whatever) og på den måde gøre at brugeren fik en gigantisk telefonregning!

Og Torben, jeg tror Cleartype er et ret dårligt eksempel, da jeg vil tro at det går ind og ændrer i nogle ret centrale dele af styrestymmet, nemlig tekstoutput-APIerne... Prøv at se _setup.xml filen igennem og se hvad den prøver at gøre ...

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. ok.. tak for det tvo.. tror sgu lige jeg venter et par dage med at købe den, til der er lidt mere klarhed omkring det så. Der er jo ikke meget ved en spv hvis man kun kan køre de få signede programmer der eksisterer.

Link to comment
Share on other sites

Lidt til flere:

Det TVO skrev mht. til API´er. Iflg O så er telefonen kun låst for programmer der vil have adgang til API´er til radiodelen - dvs. fx. programmer der bruger GPRS.

Mht. OTA funktionen - så kan vi da gætte på at den virker, men som det er lige nu, så kan hverken den gamle eller den nye Action Register køre på telefonen. Ej heller kan telefonen unlockes på OTA da den ikke kender telefonens IMEI.

/Jakob

Link to comment
Share on other sites

Nu får vi at se, skal ned og hente min her om et par timer :wink: ;) :shock: 8) :lol: Er jeg den eneste der har ligget vågen hele natten og bare ventet på at kl. blev 10 :?:

Maves

Link to comment
Share on other sites

Guest chaoticgod

Telefonen er ikke software låst . Du kan installere det du vil på telefonen.

Installerede selv smart explorer og grps traffic counter uden problemer.

Den spørger dig blot om om du er sikker på at du vil installere en ikke certified application hvis jeg husker korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Hej chaoticgod

DET må jeg nok sige du er hurtigt ude :-)

Telefonen er til salg fra kl 1000 og du har allerede installeret software på den kl 1008 :-)

Har du fået den før tiden ?

Link to comment
Share on other sites

Guest chaoticgod

Jeg fik telefonen kl. 11.30 i går tirsdag. Klokken på pc'eren jeg skrev på passede ikke. Men jeg har da installeret lidt software på den. Jeg har dog stadig lidt problemer med softwaren. især Pocket_mvp som ikke vil starte op efter man har haft den åbnet og lukket den.

Link to comment
Share on other sites

Okay det var bare fordi jeg lige lagde mærke til at dit indlæg var sendt mandag kl 1008 men når det er en fejl så forstår jeg det bedre.

Forstår bare ikke hvordan DET kan lade sig gøre, selv om jeg sætter mit ur til noget andet så modtager forummet jo mit indlæg på den rigtige tid ;-)

Link to comment
Share on other sites

Som der er blevet sagt, er den ikke software unlocke, den spørger om man er sikker på at man vil køre et program som ikke har en påliglig kilde...

Fik min lidt i 12 igår :lol: så fik den lige til 3149, hvor prisen derefter blev 3499,-

Maves

Link to comment
Share on other sites

Guest mbrostro

Hej med jer.

Fik min kl. 12.07 efter at have ventet læææænge i kø... :shock:.

Nu har jeg jo så fiflet godt og grundigt med den, og kommer også til den konklusion at den MÅ være unlocked... Alligevel har jeg problemer med nogle af programmerne, bl.a. Xbar og SmartTones...

Jeg worker lidt videre og håber så på nogle gode indlæg her og på 4smartphone.dk.

_@-BigMag-@_

Link to comment
Share on other sites

Som der er blevet sagt, er den ikke software unlocke, den spørger om man er sikker på at man vil køre et program som ikke har en påliglig kilde...

Fik min lidt i 12 igår :lol: så fik den lige til 3149, hvor prisen derefter blev 3499,- 

Maves

Vil det sige at de 3149,- kun var hvis man købte den før 12?????.. Det er fandme da ULTRA GAY!... det sagde ham den orange fætter jeg snakkede med sgu ikke noget om.. hmm.. så har min kæreste nok givet mere for den i dag, fordi hun skulle købe den til mig.

Det er altså OGSÅ gay, at man kun kan købe den i de få Orange butikker i Danmark. Jeg besyrer en forretning, jeg kan sgu ikke nå at komme til århus efter sådan en.. og de ville ikke engang sende den, selvom jeg allerede HAR orange abbn. :evil:

Link to comment
Share on other sites

Lidt groft med prisen, men tror nu at den er pengene værd når det kommer til stykket.

M.h.t. software lock, kan jeg konstatere at jeg indtil videre har kunne installere alt. Bliver spurgt om bekræftelse, hvorefter installationen begynder. Og det virker bare smukt.

Virkeligt et godt stykke hard/software syntes jeg.

Wma ringetonerne lyder super. Nice!

Hilsen,

Gnuig.

Posted from my SPV E200 SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til at køre programmer skal det jo siges at det her er et helt nyt styresystem - og der er absolut ingen garanti for at programmer skrevet til 2002 kan køre på 2003. Men jeg tror at langt de fleste programmer inden længe også kommer i en 2003 version.

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til at køre programmer skal det jo siges at det her er et helt nyt styresystem - og der er absolut ingen garanti for at programmer skrevet til 2002 kan køre på 2003. Men jeg tror at langt de fleste programmer inden længe også kommer i en 2003 version.

Næsten alt hvad jeg har installeret virker fint (altså en masse 2002 software)...

Bl.a. har jeg kunne køre: smart explorer, pocket tv, orneta notepad, task manager blot for at nævne nogle få.

Orange har inkluderet en del ekstra software på deres medfølgende sd-kort (se andet steds her i forum).

Men det ville være rigtigt rart når nogen finder et hack for at 'de-simme' e200'reden...

venter spændt :lol:

PS. Købte også lidt software... bl.a. kan jeg varmt anbefale Toki Tori - sjovt spil, samt clearvue suite og echo recorder (så man kan optage samtaler). Echo recorder kræver dog at man skifter til speaker phone for at optage bedst.

Link to comment
Share on other sites

Her er lidt om hvad jeg læste fornylig, om at bruge "gamle" programmer på den nye e200 :-)

Backward compatibility for #009; third-party software

The Windows Mobile 2003 is "backward-compatible" with software written for previous versions of the Pocket PC operating system. In most cases, if an application worked on Pocket PC 2000 or 2002, it should work on devices with Windows Mobile 2003. Exceptions would be applications written for Pocket PC 2000 devices using MIPS or SH3 processors. With the release of Pocket PC 2002, Microsoft standardized on ARM processors; applications written for MIPS or SH3 devices won't work on Windows Mobile 2003. There are also a few applications written for specific Pocket PC models that may not work on Windows Mobile 2003. In order to take advantage of new functions like IPv6 and the new Zero Configuration/wizard technology, you will have to acquire new drivers or applications.

Så som jeg læser det er det op til dem som har lavet programmerne/spillene at lave de ændringer der skal til HVIS de ikke kan køre på den nye :-)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.