Jump to content

Kamera.. MEGET DÅRLIGT?


Guest poul_

Recommended Posts

Er jeg den eneste der syntes mit SPV kamera tager nogle skod billeder?

De er helt mørke , og meget uklare...Selv om der er masser af lys..?

Er der nogle der har oplevet det samme eller ved om der findes en anden software der er bedre end den medfølgende?

Link to comment
Share on other sites

jeg er unenig.., Kvaliteten er det værste bras sammenlignet med at digiCam., men det er jo trods alt en telefon du snakker om., Jeg ville sige at min spv tager langt bedre billeder end havd man kan forvente af en telefon.., Når der er godt med lys vel at mærke.., Dårlige billeder i svagt lys, det ved vi alle., men det er jo ligeom de fleste webcams? der er jo ikke nogen blitZ :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville sige at min spv tager langt bedre billeder end havd man kan forvente af en telefon..

Ja efter at have været ejer af div. kameratelefoner vil jeg give aberg ret i at billederne min telefon (Qtek=spv e100) tager er langt bedre end f.eks. de billeder som jeg kunne tage med min sony-ericson p800, selv om der var flere muligheder for at indstille på den.

Tager du f.eks. en nokia 7650 er det endnu ringere

En sony-ericson t610 gør det også dårligere

Men selvfølgelig er de begrænset af linsens kvalitet og softwaren, som jo er mange gange bedre i et digitalcamera, da det er det eneste de skal kunne.

Du skal nok også lige tænke på at hvis du ville have rigtig gode billeder, ville det kræve rigtig meget plads på din telefon.

Et billede taget med et digitalcamera på f.eks. 5,3 megapixels vil typisk fylde ca. 3-4 mb og et lille vidioklip på ca. 5 sek. fylder så ca. 12-16 mb.

F.eks en sony-ericson t610 er der ikke mulighed for at sætte ekstra kort til hukommelse i, så der kan du kun tage ca. 30 billeder (afhænger af hvor mange programmer der er slettet) så hvis kvaliteten skulle være bedre på cameraet ville der ikke være plads til billederne.

Desuden er de billeder vi tager med vores telefoner nok beregnet til at sende til hinanden, med mail-mms eller andet og så går det langt hurtigere når de ikke er så store.

Så eneste mulighed for at få en bedre kvalitet er nok at købe et digitalcamera (så lige en reklame i bilka 2,1 megapixel 16mb sd-kort for det beskedne beløb af 675.- ) og så tage billeder med det.

Men som Crispy skrev så prøv at poste et så kan vi da godt sammenligne.

Link to comment
Share on other sites

ok, så jeg er ikke den eneste der syntes det er dårligt..

Der var ikke nogle der kommenterede om de kendte noget andet software..? Softwaren har nemlig ret stor inflydelse på hvordan billedet kommer til at se ud...

Det er så her jeg tænker hvad nu hvis kameraet faktisk er nogenlunde ok (vi skal lige huske på hvad størrelse vi arbejder med!!!) men softwaren komprimere billedet forkert?

Bare lige en tanke :)

Link to comment
Share on other sites

Ja der findes jo IA Album som er et ret godt program til billeder og vidioklip og som kan købes til spv, men hvad software de bruger og om det er bedre i kvalitet ved jeg ikke.

Det lå på min Qtek 7070 da jeg købte den med den engelske ver. i, men da jeg opdaterede til orange`s danske ver. så blev det jo slettet.

Det virkede som om det var et meget bedre program, ihvertfald kunne det lave vidioklip som var ok i kvalitet.

Jeg kan ikke lige huske linket men det er nok ret nemt at finde, og der var en tråd om det tidligere her på modaco, som hed "vidioklip IA Album" eller noget i den retning, hvor jeg stillede spørgsmål om programmet og fandt ud af at det skulle købes hvis jeg ville have det igen ( det ved Crispy en masse om )

Jeg gik jo og håbede at det var med i den nye ver. 1.6 men nej :-(

Så nu har jeg også overvejet om jeg så skulle købe det eller ikke ?

Link to comment
Share on other sites

zapin

ikke for at spille bagklog men hvorfor kopierede du ikke program filerne til IA album ud inden du opdaterede?

Det gjorde jeg hvilket gør at selv med den nye update stadig kan bruge IA Album :-)

Link to comment
Share on other sites

zapin

ikke for at spille bagklog men hvorfor kopierede du ikke program filerne til IA album ud inden du opdaterede?

Det gjorde jeg hvilket gør at selv med den nye update stadig kan bruge IA Album :-)

Link to comment
Share on other sites

zapin

ikke for at spille bagklog men hvorfor kopierede du ikke program filerne til IA album ud inden du opdaterede?

Det gjorde jeg hvilket gør at selv med den nye update stadig kan bruge IA Album :-)

Ja Speedy det skulle jeg jo selvfølgelig have gjort MEN jeg havde læst at med den nye opdate fulgte IA et eller andet og så troede jeg at det var IA Album :roll:

Det har jeg så efterfølgende fundet ud af at det ikke var, og jow jeg græder stadig :-)

Meeenne jeg har en mailadr. :-)

GOT THAT ???

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.