Jump to content

orneta tester (fastpowerdown test)


Guest Simon Olesen

Recommended Posts

Guest Simon Olesen

orneta tester (Fast powerdown test)

med orneta tester ( www.4smartphone.dk ) kan man få telefonen til at slukke næsten øjeblikkeligt.

er der et program der kan ændre måden telefonen lukker ned på når man trykker på power knappen, så telefonen (efter dk update) lukker ned på et par sekunder i stedet for at den er et helt halvt minut om det ???

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

heh godt spørgsmål. svaret er vej at jeg er for doven, og at det er rart at kunne lukke telefonen ned selvom den er optaget af noget andet.

men jeg tror jeg fandt ud af en løsning. efter at have ændret shutdown billederne med screenchanger og derefter fjerne dem fra den angivne placering lukker telefonen ned på et par sekunder igen (dog stadig ikke på hurtigt som testprogrammet)

så du må undskylde ulejligheden :-)

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

ingen undskyldninger, tak

Vi er her fordi vi er s.... nysgerrige, og fordi det er noget der intressere os :-)

Men godt at du fik løst problemet, og jeg fandt aldrig ud af hvorfor du ikke kunne bruge orneta tester ???

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

haha ok.

det fordi det er upraktisk at skulle starte et ekstra program for at genstarte hvis telefonen hænger lidt i forvejen, og hvis (når) den hænger tog det meget længere for den at slukke end et halvt minut

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

haha ok. 

det fordi det er upraktisk at skulle starte et ekstra program for at genstarte hvis telefonen hænger lidt i forvejen

Posted from my SmartPhone!

Ja så skal jeg vel sige GOT THE POINT :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Hmmm ikke altid en super god idé at bruge diverse Power Shutdowns metoder.

Har man eksempelvis installeret et eller andet program der roder i registreringsbasen, risikerer man at telefonen laver en spontan hard reset.

Også derfor det program der lukkede telefonen ned hurtigt ikke blev super populært ... FastReset eller sådan et eller andet ...

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
hmm er der nu noget galt med quickreset ?

Posted from my SmartPhone!

Aahhhh ja .. QuickReset, det var dét programmet hed.

Og ja .. QuickReset er djævlen!! :evil: *G*

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

ØV

jeg har den ellers som genvej nr nul i X-bar. det har altså været lækkert, lige bortset fra X-bar ikke virker når tlf. hænger.

er der ikke et tilsvarende, men mindre skadeligt, program ?

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Nopes det er der desværre ikke, der er god grund til at det tager lang tid at slukke/tænde...

Det skal dog siges, at det naturligvis ikke er hver gang ens SPV spontant laver en hard reset ved brug af Quick Reset... jeg har brugt programmet en 8-10 gange .. og har oplevet det 2 gange.

Det skal dog siges at jeg installerer meget crap på min fon, og generelt roder i registreringsbasen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

ok, jeg har lige slettet ispm, så det er måske en god lejlighed til at lave en backup

ang. quickrestart er der ikke et program der ligner, men tager sig den fornødne tid til at lukke ordentligt ned ?

jeg er set sikker på et en del af lukketiden skyldes andre ting end rom skrivning (jeg kan ikke forestille mig det er mere end et par kb der skal skrives)

btw. hvad laver du i registreringsdatabasen ?

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ
ok, jeg har lige slettet ispm, så det er måske en god lejlighed til at lave en backup

ang. quickrestart er der ikke et program der ligner, men tager sig den fornødne tid til at lukke ordentligt ned ?

jeg er set sikker på et en del af lukketiden skyldes andre ting end rom skrivning (jeg kan ikke forestille mig det er mere end et par kb der skal skrives)

btw. hvad laver du i registreringsdatabasen ?

Findes ingen alternativer .. andet end OrnetaTester =)

Jeg laver ting og sager i registreringsdatabasen *host host* - bare de sædvanlige små tips & tricks ... såsom at få Record Knappen til at åbne Task Manager istedet for My Notes ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

aha, jeg undrede mig lidt over at så mange lister phm registry editor som et af deres favorit programmer

for jeg har endnu ikke haft en eneste ting at bruge det til.

ang. orneta tester er den sikkert lige på slem som quickreset

btw. er der nogen fordele ved taskmanager ift. X-bar ?

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Hmmmm det er lidt en smagssag... jeg kan personligt bedre lide SP Task Manager sådan rent designmæssigt... men efter FastScroll og Copy plugins er kommet til X-Bar, så bruger jeg nu dette mere.

SP Task Manager kan formatere ens SD kort ... men det er vist mere eller mindre det eneste det kan, som X-Bar ikke kan ... har begge installeret just in case...

Link to comment
Share on other sites

Guest Simon Olesen

ja x-bar er også blevet mit foretrukne program. jeg bruges kun taskmanager til at dræbe processer med og som oversigt over batteri mm.

jeg har kigget lidt mere på quickreset og det ser ud til at der er rigtig mange der har haft dårlige erfaringer med det om de bare har været uheldige ved jeg ikke.... men der er i hvertfald en del der taler om hardreset hver gang der er en tråd om quickreset

så der er jo nok noget om sagen

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.