Jump to content

Min SPV går ud...??


Guest Bartman

Recommended Posts

Guest Bartman

Jeg har et KÆMPE problem med min SPV! Den går ud nogle gange når jeg får en besked eller når nogen ringer til mig!? Det er skide træls for med beskederne er det ik til at vide hvem der skrev for de er bare væk! :/

Er der andre der har samme problem eller er det kun mig der har det her problem??

Det er ikk den nye update, for jeg havde også problemet inden den!.. Kan det være batteriet eller er der nogen der har en anden god ide???

Link to comment
Share on other sites

Guest MoRFLeZ

Hmm sker det selvom batteriet er fuldt (mere eller mindre) opladt??

For så ville jeg sende den til reperation, hvis der stadig er garanti på, eller prøve med et nyt batteri!

Link to comment
Share on other sites

Det skyldes at spændingen på batteriet er for lav. En midlertidig løsning kan være at holde telefonen varm. Eneste permanente løsning er et nyt batteri... :)

Posted from my SmartPhone!

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Som jeg har postet før, mener jeg at kunne afkræfte ovenstående. Jeg har oplevet det ved ringe radiodækning, men samtidig med masser af batteri.

Jeg har noteret det til min fejlmeddelse til O. De får tlf. til rep. imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et KÆMPE problem med min SPV! Den går ud nogle gange  :)  

er der nogen der har en god ide???

GÅ UD EFTER DEN :D

Nej spøg tilside, men gå til O med den det lyder som en dårlig forbindelse evt. til batteriet :-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Som jeg har postet før, mener jeg at kunne afkræfte ovenstående. Jeg har oplevet det ved ringe radiodækning, men samtidig med masser af batteri.

Når du ser på måleren at den næsten står på fuld så har det intet at gøre med hvor høj spænding den kan levere... Så det passer også fint med min teori, som er følgende: Jeg går ud fra et det er spændingen som er problemmet. Spændingen er defineret som Columb/sekund, altså antal elementarladninger per sekund. De vandrende elementarladninger "dannes" ved en elektrokemisk reaktion i batteriet. Hastigheden hvormed elementarladningerne "dannes" i batteriet er afhændig af dets type og hvor "slidt" det er... Så, hvis man tænker sig at det er et enten er en dårlig kemisk blanding som er i batteriet eller at det er meget slidt, så vil der ikke dannes så mange elementarladniger og ergo vil spændingen ikke være så høj som den burde. Så hvis man er i et område med ringe dækning, så vil telefonen skulle bruge maximal sendestyrke og dermed og maximal strømstyrke/spærning og hvis batteriet ikke kan levere det, så gør telefonen ud...

Teoretisk konklusion: Det er batteriets skyld!

Nogen der kan overskue om jeg er helt galt på den? ... Der er selvfølgelig også den mulighed at det er en ahrdwarefejl et sted ... måske i sendermodulet? ... en softwarefejl er det næppe, eller lad mig sige på en anden måde; Det vil være fuldkomment uacceptabelt hvis en softwarefejl har skylden ...

Link to comment
Share on other sites

Guest Bartman

Tja.. jeg tror også det er batteriet, for jeg købte den fra brugt så det er nok bare blevet slidt!! :)

Men er der nogen der har tlf nummert til teleservicen så jeg ka få bestilt et nyt batteri??

Btw, tak for de gode svar!..

Link to comment
Share on other sites

Guest sbrandsborg

har helt det samme problem på min, skal også snart ind til orange og høre hvad de siger til det... telefonen er jo kun 6 mdr gammel så syntes ikke det kan passe at batteriet allerede er død

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen

Når du ser på måleren at den næsten står på fuld så har det intet at gøre med hvor høj spænding den kan levere... Så det passer også fint med min teori, som er følgende: Jeg går ud fra et det er spændingen som er problemmet. Spændingen er defineret som Columb/sekund, altså antal elementarladninger per sekund. De vandrende elementarladninger "dannes" ved en elektrokemisk reaktion i batteriet. Hastigheden hvormed elementarladningerne "dannes" i batteriet er afhændig af dets type og hvor "slidt" det er... Så, hvis man tænker sig at det er et enten er en dårlig kemisk blanding som er i batteriet eller at det er meget slidt, så vil der ikke dannes så mange elementarladniger og ergo vil spændingen ikke være så høj som den burde. Så hvis man er i et område med ringe dækning, så vil telefonen skulle bruge maximal sendestyrke og dermed og maximal strømstyrke/spærning og hvis batteriet ikke kan levere det, så gør telefonen ud...

Teoretisk konklusion: Det er batteriets skyld!

Nogen der kan overskue om jeg er helt galt på den? ... Der er selvfølgelig også den mulighed at det er en ahrdwarefejl et sted ... måske i sendermodulet? ... en softwarefejl er det næppe, eller lad mig sige på en anden måde; Det vil være fuldkomment uacceptabelt hvis en softwarefejl har skylden ...

Har lige læst dit svar nu :)

Det skulle være mærkeligt at et nyt batteri lider af for lav spænding, men jeg vil da dykke dybere ned i det.

Og så lige til et par misforståelser: Du skriver at: >Spændingen er defineret som Columb/sekund< Det har du ikke helt ret i! Så vidt min hukommelse fra min elektrofysik lære, så er strøm defineret som I=dQ/dt og altså ikke spændingen, der derimod er defineret som V=U/q0; hvor U er energien og q0 er ladningen.

Batteriet er delt op i celler, der hver især, forbundet i serie, bidrager til den samlede spænding. Når et batteri taber spænding skyldes det nedbrudte celler, og telefonen burde reagere betydeligt kraftigere på dette. Endvidere er der med al elektronik en vis spredning, klart defineret indenfor et bestemt interval, og dette er der helt sikkert også taget hensyn til af producenten. Det betyder efter min bedste overbevisning, at man aldrig vil bevæge sig så tæt på grænsen af hvad batteriet kan levere.

Hvis det er for lav spænding, der er årsagen til udfaldene, så er det simpelthen forkerte komponenter der er sat sammen, og det er **** ikke acceptabelt.

Jeg bliver ved at være opmærksom på det, men jeg har ikke siden dengang oplevet det - Heldigvis

Skriv endelig hvis jeg er helt gal på den :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Og så lige til et par misforståelser: Du skriver at: >Spændingen er defineret som Columb/sekund< Det har du ikke helt ret i! Så vidt min hukommelse fra min elektrofysik lære, så er strøm defineret som I=dQ/dt og altså ikke spændingen, der derimod er defineret som V=U/q0; hvor U er energien og q0 er ladningen.

Ja, det må du undskylde, det er noget vrøvl jeg skrev, det er selvfølgelig strømmen som er Q/sec... Det ændrer dog ikke på ideen. Så vil det bare være at batteriet ikke kan levere strøm nok, pga. det er slidt... Grunden kan dog stadig også være spændingen, da batteriets indre modstand, ifølge Ohms lov, stiger når strømstyrken øges...

Er jeg (endnu en gang) gal på den her? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen
Ja, det må du undskylde, det er noget vrøvl jeg skrev, det er selvfølgelig strømmen som er Q/sec... Det ændrer dog ikke på ideen. Så vil det bare være at batteriet ikke kan levere strøm nok, pga. det er slidt... Grunden kan dog stadig også være spændingen, da batteriets indre modstand, ifølge Ohms lov,  stiger når strømstyrken øges...

Er jeg (endnu en gang) gal på den her?  :)

Nej, nu passer teorien vist :D Det er rigtigt, at når man belaster et batteri, så falder klemspændingen tilnærmeligvis linært. Så hvis du presser en stor strøm ud af batteriet, så kan det tænkes at spændingen bliver for lav til at drive telefonen. Derfor holder jeg stadig på, at det er en forkert kombination af hardwaredele. Jeg vil ihverfald undre mig kraftigt over, hvis mit batteri i min E200 allerede skulle være slidt.

Det fortvivlende er at vi nok aldrig for et entydigt svar, og **** ikke fra O :?

Man kan sende den til rep. og de udskifter nok bare batteriet, men stikker problemet dybere, så er det jo næppe den rigtige løsning.

Jeg vil teste det yderlige, for at se om det "kun" sker når der er dårligt signal.

Mon der findes et stykke software til at overvåge spændingen?

Link to comment
Share on other sites

Guest Railer

Jeg havde samme problem for nogle måneder siden!!!

min var en tur omkring Orange (teleservice i Odense tror jeg nok)

de skiftede batteriet, men de satte også nogle nye komponenter på printpladen...

har ikke så meget forstand på det, men ved da at jeg ikke har haft problemer siden, og mit batteriforbrug gik fra 20 timer til min 50...

Jeg klager ikke

Link to comment
Share on other sites

Lyder i mine ører som om det kunne være en form for spænningsbegrænser, som forhindre batteriet i at give for meget spænning, hvilket ville medfører 1. at telefonen slukker af sig selv 2. den bruger for meget strøm uden grund. :-)

Er det helt tosset ???

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen
Jeg havde samme problem for nogle måneder siden!!!

min var en tur omkring Orange (teleservice i Odense tror jeg nok)

de skiftede batteriet, men de satte også nogle nye komponenter på printpladen...

har ikke så meget forstand på det, men ved da at jeg ikke har haft problemer siden, og mit batteriforbrug gik fra 20 timer til min 50...

Jeg klager ikke

Okay - interressant :? Er det en E200 du har Railer?

Link to comment
Share on other sites

Guest Crispy
Lyder i mine ører som om det kunne være en form for spænningsbegrænser, som forhindre batteriet i at give for meget spænning, hvilket ville medfører  1. at telefonen slukker af sig selv 2. den bruger for meget strøm uden grund.  :-)

Er det helt tosset ???

Tja, det er muligt. I så fald de komponenter Railer fik udskiftet være nogle nye resitorer som samlet set sætter udsvingstolerencen op...

Railer; Sagde de noget om hvad de nye komponenter var for nogen?

Link to comment
Share on other sites

Guest sqlarsen
nope - den første SPV

Så er jeg ikke sikker på at jeg kan opnå det samme med min E200, men ja det kunne være ret så interressant at få vide hvad der er blevet gjort med den spv. :)

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.