Jump to content

[ROM] Guinhills Dutch 6.5.5 ROM 23563 (26 april )


Guest Ganhiru

Recommended Posts

Guest rayghost
Ik heb zojuist een nieuwe rom gemaakt, op basis van de Officiele 6.5.3 Rom van Samsung.

Heb er eigenlijk niet zo heel veel mee gedaan. De grootste Rommel is er uit, maar alle samsung aps heb ik er ingelaten.

Alleen het Widgets today screen doet het niet meer, al wordt ze nog wel bij de slecteer vandaag scherm keuze weer gegeven.

Dat Widgets het niet meer doen komt omdat ik Opera9.7 door Opera Mobile 10 heb vervangen.

Vrije ruimte na Flash ~150MB en 97 MB vrij RAM, Ideale situatie al zeg ik het zelf.

Moet alleen nog de Fipo updaten. maar dat komt na het eten.

Hoi Ganhiru, leuk te zien dat er ook nederlandse ROM's gemaakt worden.

Maak jij soms ook rom's voor de i900?

Link to comment
Share on other sites

Guest larrezz

Zou iemand me asjeblieft kunnen helpen.

Ik ben nu al de hele dag bezig om dei software proberen te upgraden, maar het wil gewoon niet lukken.

Ik krijg hem constant niet verbonden met Octans. Hij blijft hier de hele tijd op hangen:

[setup] Windows XP

[setup] Download Ram Size :41777920 bytes,(39 MB)

OnDeviceChange \\?\USB#VID_04E8&PID_6619#5&6b3a098&0&4#{25dbce51-6c8f-4a72-8a6d-b54c2b4fc835}

Ik draai Windows 7 64, maar heb alle stappen reeds meerdere malen uitgevoerd, maar toch blijft hij niet willen connecten / updaten.

Jullie enig idee nog?

Link to comment
Share on other sites

Guest Stoneboy

Ik weet deze ook werkt op een Omnia I900 T_mobile (Branded) Dutch phone? Waar kan ik de instructies downloaden voor deze rom. What are the first steps.... and what the latest?

ThanX Anyway!

Stoneboy ;) ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru
Ik weet deze ook werkt op een Omnia I900 T_mobile (Branded) Dutch phone? Waar kan ik de instructies downloaden voor deze rom. What are the first steps.... and what the latest?

ThanX Anyway!

Stoneboy ;) ;) :P

Ik moet je teleur stellen, deze werkt alleen op de i8000 / Omnia 2.

Zelf heb ik ook een I900 maar het lukt mij om de een of andere reden niet om hier een werkend NL rom voor te bakken. dat zuigt ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Liberteh

Yo Ganhiru!

Ik sta te popelen je ROM uit te proberen, echter is de CSC niet meer op je servert aanwezig. Kan je deze weer uploaden?

Thx!

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Ik ga de CRC in de downloads bij voegen, daar ik vandaag 2 roms ga uploaden gebaseerd op de laatste en stabielste versie 23557. en ze hebben beide een iets ander CRC bestand nodig.

edit: schrap dat, het wordt versie 23563

Edited by Ganhiru
Link to comment
Share on other sites

Guest rayghost
Ik moet je teleur stellen, deze werkt alleen op de i8000 / Omnia 2.

Zelf heb ik ook een I900 maar het lukt mij om de een of andere reden niet om hier een werkend NL rom voor te bakken. dat zuigt :huh:

Is het niet een idee om met Bruno contact op te nemen hierover, want die maakt rom's voor verschillende talen, waaronder nederlands.

Edited by rayghost
Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Ok, waarom staan de nieuwe roms nog niet online.

Ik heb een probleem gevonden met de batterij verbruik van de roms, maar ik heb hier nog geen oplossing voor.

En om nu te voorkomen dat jullie hier problemen mee krijgen, wil ik eerst weten wat het veroorzaakt.

Sorrie voor de vertraging.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru
Is het niet een idee om met Bruno contact op te nemen hierover, want die maakt rom's voor verschillende talen, waaronder nederlands.

Bedankt voor de tip.

Ik zal eens zien.

Goed, ik ben uitgetest op de 23563 build en ben tevreden over de stabiliteit. Dus op de eerste pagina kan gedownload worden

Link to comment
Share on other sites

Guest tapaz

Hi,

merci, voor de roms.

Kun je wat meer informatie geven over de inhoud van de roms?. Wat zit er in of juist niet. Is het noodzakelijk ook gebruik te maken van de eboot?

Newby, snapje.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru
Hi,

merci, voor de roms.

Kun je wat meer informatie geven over de inhoud van de roms?. Wat zit er in of juist niet. Is het noodzakelijk ook gebruik te maken van de eboot?

Newby, snapje.

Geen probleem,

de Slim Rom is eigenlijk een rom waar alle functionaliteit van Samsung in gelaten zoals die Is, ( Op de Samsung Widgets na, die zijn kapot omdat ik zonodig Opera 10 moest toevoegen)

De Ultra Light is Een zo ver mogelijk uitgekleede rom.

De Eboot is meegeleverd voor de gene die de laatste versie nog niet hebben. ( En omdat Secanie geen roms meer levert vervalt ook de vraag om geen mirror van zijn bestanden te maken )

De CRC is om te garanderen dat je de nederlandse taalversie goed ingesteld is.

Link to comment
Share on other sites

Guest boschie

Dank je wel Guinhill ik ga jou rom zodadelijk eens proberen lekker de slim versie tenminste niet teveel zooi erop.

Ik heb al wat andere roms geprobeerd alleen veel problemen met de csc die dan weer niet Nederlands was.Had dan op een gegeven moment een Nederlandse csc gevonden maar dit is makkelijker.

Link to comment
Share on other sites

Guest larrezz

Beste Guinhill,

Ik waardeer het zeer dat je steeds roms maakt e.d., maar ik heb nu al 2x een ROM van je geinstalleerd, en steeds werkt de verbinding met ActiveSync niet meer en loopt mijn telefoon vast. Je kunt helemaal niks meer.

Weet je hier een oplossing voor?

Ik draai Windows 7 64 bit.

Bij de originele ROM 6.5.3 werkte de verbinding wel...

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Wat ik af en toe merk is dat de internet instellingen in het algemeen problemen veroorzaken, dit is iets wat ik oplos door naar de Samsung Instellingen te gaan, naar de tab Netwerk instellingen. De knop meer tonen en dan Verbindingen herstellen te kiezen. Hopelijk lost dit het probleem op.

Volgens mij komt dit voor als je bij de eerste start, 2x maal op ja klikt bij de vraag om je internet instellingen te configureren ( dit wordt 1x door samsung interface gevraagd en 1x door Windows Mobile zelf, met de 2e keer de antwoord knopjes onder in het scherm ) de 2e keer kies ik tegenwoordig nee, of annuleren.

Ik hoop dat dit werkt, zo niet dan hoor ik het wel :huh: en dan help ik je verder.

Link to comment
Share on other sites

Guest larrezz

Ik heb geprobeerd wat je zei, maar hij liep gewoon weer vast toen ik hem aan de USB koppelde.

Ik vind het ook zo raar dat het alleen bij uw roms voorkomt, en niet bij de originele.

Zou je verder nog een oplossing weten?

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Welk besturings systeem gebruik je?

Mischien is het mogelijk dat ik het kan achterhalen door dat na te doen. Ik verbind mijn telefoon met Xp en Win 7 ( x64) en heb geen problemen.

Werkt de USB wel als je de verbinding op Mass storage instelt?

En is de Samsung USB driver geinstalleerd?

Het is ook mogelijk dat een Firewall programma of een Anti virus programma de boel ophoud.

Edited by Ganhiru
Link to comment
Share on other sites

Guest tukes

staat je octans ingesteld op compatibiliteit met XP SP3?

daar zat bij mij het probleem...

succes

Zou iemand me asjeblieft kunnen helpen.

Ik ben nu al de hele dag bezig om dei software proberen te upgraden, maar het wil gewoon niet lukken.

Ik krijg hem constant niet verbonden met Octans. Hij blijft hier de hele tijd op hangen:

[setup] Windows XP

[setup] Download Ram Size :41777920 bytes,(39 MB)

OnDeviceChange \\?\USB#VID_04E8&PID_6619#5&6b3a098&0&4#{25dbce51-6c8f-4a72-8a6d-b54c2b4fc835}

Ik draai Windows 7 64, maar heb alle stappen reeds meerdere malen uitgevoerd, maar toch blijft hij niet willen connecten / updaten.

Jullie enig idee nog?

Link to comment
Share on other sites

Guest larrezz

[qoute]

Welk besturings systeem gebruik je?

Mischien is het mogelijk dat ik het kan achterhalen door dat na te doen. Ik verbind mijn telefoon met Xp en Win 7 ( x64) en heb geen problemen.

Werkt de USB wel als je de verbinding op Mass storage instelt?

En is de Samsung USB driver geinstalleerd? [/qoute]

Het is ook mogelijk dat een Firewall programma of een Anti virus programma de boel ophoud.

Ik verbind hem met Windows 7 64 bit.

Ja dan werkt die wel en alle drivers zijn geinstalleerd.

Ik denk dat er gewoon iets fout is gegaan met flashen, want nu ik het weer opnieuw heb gedaan werkt alles wel naar behoren.

Toch bedankt voor de hulp :P

Edited by larrezz
Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru
Ik verbind hem met Windows 7 64 bit.

Ja dan werkt die wel en alle drivers zijn geinstalleerd.

Ik denk dat er gewoon iets fout is gegaan met flashen, want nu ik het weer opnieuw heb gedaan werkt alles wel naar behoren.

Toch bedankt voor de hulp :P

Goed om te horen, die active sync bugs zijn rampzalig om op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest BadBert83

Ok, gelukkig dat er ook iemand een NL rom "kookt".

Vraagje: ik heb nu de OII van tmobile (wel met wm 6.5).. heb het idee dat de tmobile rom toch echt een stuk trager is als de niet-tmobile versie. KLopt dat?

Wekt het originele sms scherm met deze rom? En dan wel fatsoenlijk? Ik heb nu dat als ik een paar smsjes gestuurd heb, dat het bijna 50 seconden voor het scherm vrij gegeven wordt.

Ook MOET ik na ongeveer een dag resetten... want dan krijg ik allemaal meldingen van: "kan *programma* niet starten, er ontbreekt een kritiek component, of het programma geheugen is niet toerijkend"

En dan doe ik verder niets geks met de telefoon!!!!

Heel frustrerend dus.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Het komt vaak voor dat mensen de ROM van een provider langzamer vinden. En dat komt vaak door de extra's die ze in zo'n rom stoppen.

Ik kan eerlijk gezegd niet zeggen dat dit voor een T-mobile rom klopt want mijn O2 kwam zonder Custom rom, ondanks dat had ik een standaard samsung rom.

Maar zoals jij het beschrijft is het redelijk duidelijk dat je huidige rom wat krap is. Ten zij je nog extra software draait die ook geheugen willen gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Whistler22

Ik gebruik het ook van je en moet zeggen top!

Echter ook ik heb last dat hij niet meer wil verbinden met de usb.

Hebik nog een vraagje ik heb een originele dump staan hier van een I8000 nou wil ik die gebruiken voor een andere omnia die ik nog heb liggen.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om daar bruikbare bestanden van te maken.

Mijn vraag is dus is er iemand hier die dat kan en wil doen voor me!!

Ik hoor het graag mensen

Link to comment
Share on other sites

Guest Ganhiru

Die dump moet omgezet worden naar een flasbaar bestand, maar dat is een open deurtje.

Je kan 2 dingen doen, extracten met Rom Dump/Build Application en dan weer compilen.

Of je moet er met een hexeditor een Header aan toevoegen. Hoe dat moet staat in oude topics op dit forum.

Ik heb zelf ook wel eens gemerkt dat USB verbindingen maken niet goed gaat. Maar met mijn laaste versie heb ik geen problemen gehad. Gebruik je deze of een eerdere?

Link to comment
Share on other sites

Guest Whistler22

Ik gebruik je laatste versie maar krijg geen verbinding wat ik ook doe!

En dat omzetten lukt al helemaal niet ik krijg de ene error naar de andere. vandaar mijn wie kan het voor me doen als de gene tijd heb!

De rom staat al op het internet

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.